Gå til innhold

Dere som har vært i New York?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger brukte dere sånn ca pr pers mens dere var der? Og hvor lenge var dere der?

Jeg og ungene skal til New York i sommer og lurer veldig på hvor mye penger det går på en slik tur. 

Fly og hotell er allerede betalt. 

Anonymkode: 7eae5...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var der brukte jeg ca 25.000 kr på mat, drikke og shopping. Var der en uke.

Skrevet

Hvor lenge skal dere være? Hvor mange er dere? 

NY er dyrt, vi var der siste gang i mars. 

Nå da dollaren er så høy, så koster det å bl.a gå ut og spise alle måltider. 

Du bør bestille billetter til museum på forhånd, alt er enklere da. 

Bruk hop on/hop of  bussene, vi syntes det er trivligere enn å ta undergrunnen ( en ser jo ingenting da). 

Vi var bare to, men det gikk fort 1000,- pr. dag bare i mat. 

Vedr. Outlet foretrekker vi Jersey Gardens i New Jersey, veldig greit å ta lokalbuss ut der ( husk kjøp billett på forhånd). 

God tur til verdens beste by!! 

Anonymkode: 6de0f...787

Skrevet

Jeg skal reise med mine to gutter på 12 og 14 år. Skal være der i 9 dager. 

Blir nok litt shopping men jeg er ikke den som kjøper dyre merkeklær. 

Og frokost er inkludert i hotellprisen så det blir hvertfall 1 måltid som vi slipper å betale for😃 

Takk for gode tips! 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal reise med mine to gutter på 12 og 14 år. Skal være der i 9 dager. 

Blir nok litt shopping men jeg er ikke den som kjøper dyre merkeklær. 

Og frokost er inkludert i hotellprisen så det blir hvertfall 1 måltid som vi slipper å betale for😃 

Takk for gode tips! 

På outlets , centery 21, Marshalls , tj Max koster merkeklær det samme som hm her hjemme.. 😀

Skrevet

Century21 er bare kaos og rot, hvertfall den nede ved Ground Zero.

Skrevet

Hvilket hotell skal dere bo på? 

Skrevet

Vi var der i 5 dager i fjor og brukte faktisk ikke så mye penger!

Vi hadde frokost inkludertpå hotellet. Det sparte oss for endel penger.

Vi kjøpte ukeskort på t-banen og kjørte ikke en eneste taxi. Å kjøre t-bane er jo en opplevelse i seg selv!

Ungene fikk velge en ting hver de ville se, og så bestemte vi voksne resten. Enkle opp i skyskraper, så da ble det en tur i Empire State Building, en ville på et museum og valgte Ground Zero, en ville i Central park og der brukte vi nesten en dag uten at det kostet oss noe, en ville se frihetsgudinnen og da kjørte vi ferje-båten isteden for en sightseeing båt. Den er gratis :) En tur opp i frihetsgudinnen er etter min mening bare tull - du betaler mye og står i kø som sild i tønne.....

ellers var på å kikket på 5th avenue, var i trump tower, gikk på hight line, besøkte meatpacking dristighet, soho, little Italy, chinatown osv. Vi synes det er morsomt å gå rundt å kikke og bare nyte stemningen!

Restauranter kan være dyrt, men vi var på typiske billigere steder som Fridays, lokale diners mm, pizza-steder osv. 

Anonymkode: adaa6...31c

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket hotell skal dere bo på? 

Vi skal bo på Homewood suites by Hilton. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var der i 5 dager i fjor og brukte faktisk ikke så mye penger!

Vi hadde frokost inkludertpå hotellet. Det sparte oss for endel penger.

Vi kjøpte ukeskort på t-banen og kjørte ikke en eneste taxi. Å kjøre t-bane er jo en opplevelse i seg selv!

Ungene fikk velge en ting hver de ville se, og så bestemte vi voksne resten. Enkle opp i skyskraper, så da ble det en tur i Empire State Building, en ville på et museum og valgte Ground Zero, en ville i Central park og der brukte vi nesten en dag uten at det kostet oss noe, en ville se frihetsgudinnen og da kjørte vi ferje-båten isteden for en sightseeing båt. Den er gratis :) En tur opp i frihetsgudinnen er etter min mening bare tull - du betaler mye og står i kø som sild i tønne.....

ellers var på å kikket på 5th avenue, var i trump tower, gikk på hight line, besøkte meatpacking dristighet, soho, little Italy, chinatown osv. Vi synes det er morsomt å gå rundt å kikke og bare nyte stemningen!

Restauranter kan være dyrt, men vi var på typiske billigere steder som Fridays, lokale diners mm, pizza-steder osv. 

Anonymkode: adaa6...31c

Takker for svar og gode tips! Ser for meg at det blir en lignende tur som deres for vår del også så godt å høre at det faktisk er mulig å kose seg masse uten å bli helt ruinert!

Og i og med at jeg reiser alene voksen med to barn så blir det jo ikke noen utgifter på sterkere drikkevarer heller...

Skrevet

Kommer vel an på hva du liker å gjøre. Vi lagde mat i leiligheten, og jeg er allergisk mot shopping. Så våre utgifter var kun billett til noen severdigheter, transport (vi brukte t-bane) og litt lunsj her og der.

Anonymkode: d70ea...b3e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer vel an på hva du liker å gjøre. Vi lagde mat i leiligheten, og jeg er allergisk mot shopping. Så våre utgifter var kun billett til noen severdigheter, transport (vi brukte t-bane) og litt lunsj her og der.

Anonymkode: d70ea...b3e

Ja, jeg vet jo selvfølgelig at det kommer helt an på hva vi vil gjøre men det kan være nyttig å høre hvor mye utgifter andre hadde på ferien for da har en allikevel noe å gå ut ifra😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...