litekreativtbrukernavn Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 En firkløver er jo en mutert eller defekt kløver. Så man kan ha flaks og komme over flere på samme sted feks (da arves jo defekten). Min stefar fant feks 12stk i egen hage. -Han samlet de til min søster som skulle 12mnd til utlandet
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Enig med LKBN over her Som forøvrig har en god stefar som tenker og gjør som han gjør, veldig søtt det han gjorde til hennes søster Jeg synes jeg finner firkløvere stadig vekk. Rett borti svingen her er det en stor plante (om jeg kan kalle det det) som har masse firkløvre - dvs. den har i hvert fall hatt det i flere år, har glemt å sjekke i år. Om man finner noen tror jeg kommer an om det er noen i området, men kanskje like mye om hvor oppmerksom man er. I min barndom var vi veldig glade i å lete etter firkløvere. En stor mark i nærheten av der jeg bodde var yndet mål fordi det var så mye firkløvere der. Men det pussige var at det nesten bare var jeg som fant. Andre kunne finne en eller to, mens jeg fant mange hver gang. Men jeg har også en hjerne som lett ser avvik i mønster, og derfor ser jeg også lett avvik som firkløver, tror jeg. Da jeg var barn gikk det litt sport i hvor høyt "tall" jeg kunne finne. En gang fant jeg en 11- eller 12-kløver, og 5-6-7-kløvere fant jeg ofte. Siste 20 år har jeg vel bare funnet 5-kløver noen få ganger, tror jeg. Jeg synes det er nesten like morsomt å finne firkløvre i dag som da jeg var barn Men jeg lar dem ofte stå nå, og så tipser jeg heller barn om ca. hvor de kan lete etter firkløvere Anonymkode: cc91e...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå