Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Hadde fødselsdepresjon med første, nummer to og tre var tvillinger og jeg storkoset meg!!! Men, jeg vil ha babytid en gang til. Mannen er skeptisk til 4 da.. hvordan er forskjellen? Anonymkode: f3db8...79f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Det er ikke noe særlig forskjell før alle er skolebarn, da blir det skikkelig travelt, og skikkelig dyrt Men det er jo mest gøy, jeg har aldri angret ☺️ Mine er nå fra 8 til 16 Anonymkode: adb63...77d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Kostbart, slitsomt, krevende og veldig veldig fantasisk med 4 barn! Anonymkode: 9d9b8...470
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe særlig forskjell før alle er skolebarn, da blir det skikkelig travelt, og skikkelig dyrt Men det er jo mest gøy, jeg har aldri angret ☺️ Mine er nå fra 8 til 16 Anonymkode: adb63...77d Er det verre med større barn enn små? Når de er små må de jo fotfølges, legges, lekes med, lages mat til, ha en voksen konstant tilstede. Og det koster jo 7500 for bhg/SFO nå, bruker de virkelig så mye i mnd som større barn? Bare lurer nå altså 😊 Kjøring hit og dit er vel et pes, men kan de ikke sykle litt selv, ta litt buss osv? Anonymkode: f3db8...79f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 ikke store forskjellen,men nå er mine 3 største, ganske selvstendig, da de elsde gutta er 10,13, og 16 år, bare minsten som er 6mnd og trenger oss Anonymkode: 09f00...8d7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det verre med større barn enn små? Når de er små må de jo fotfølges, legges, lekes med, lages mat til, ha en voksen konstant tilstede. Og det koster jo 7500 for bhg/SFO nå, bruker de virkelig så mye i mnd som større barn? Bare lurer nå altså 😊 Kjøring hit og dit er vel et pes, men kan de ikke sykle litt selv, ta litt buss osv? Anonymkode: f3db8...79f Når de går i barnehagen henter du de klokken fire-halv fem og er hjemme resten av dagen. Med fire skolebarn er det å stresse hjem, prøve å få i alle sammen et sunt måltid også er det turn, fotball, ballett, håndball, innebandy, lekser, vennebesøk osv osv. Selv om de selvfølgelig sykler og går en del selv er det mye logistikk. Det er gjester hver dag, alltid minst en unge som har besøk. Det er foreldremøter, foreldresamtaler, skoleavslutninger, mamma og pappakvelder o.l. på fire klassetrinn. Det er dugnader på minst fire forskjellige idretter. Det er et tonn med klesvask. Om du trodde barnehagemøkkete bukser i str 110 tar stor plass i maskinen, bare vent til hettegensere og dongeribukser i voksenstørrelse byttes hver dag i tillegg til treningstøy, gymtøy, håndklær osv skal vaskes En aktiv tenåringsgutt som trener minst 4 ganger i uken kan fint tylle i seg nesten fire ganger så mye mat som en voksen mann og fremdeles være mager som en mynde. De er sultne en gang i timen og nærmest innhalerer mat, og det kan fint være med fire like skrubbsultne kompiser med hjem fra skolen. Det er mobilabonnement, månedslønn, treningsavgift, sportsutstyr. Det er regulering, konfirmasjon, trafikalt grunnkurs, lappen på lett motorsykkel (det må de jo ikke ha, men jeg velger å gi dem det fordi de kommer garantert til å prøve venners sykkel selv om de ikke kjøper egen og da ønsker jeg at mine skal ha skikkelig opplæring og kjøre på lovlig vis). Jeg er ikke av de som gir ungene mine mest lommepenger, men jeg ønsker ikke være den som gir minst heller. De vokser som ugress, tror 16-åringen min har vokst 20 cm på to år nå. På den tiden har hele garderroben blitt byttet ut to ganger. Og nå snakker vi ikke lenger om bukser til 179 kr på barneavdelingen på HM. Selv om mine barn slett ikke er storforlangende og går i klær fra både Cubus og HM er det snakk om voksenstørrelser. Eldste er nå 16 år, 184 cm høy. For et år siden brukte han størrelse S og M i herreavdelingen, nå må han i mange ting opp i str L selv om han bare veier 65 kg og er veldig slank, ellers blir det for kort på armene... Dvs at gensere, allværsjakke osv fra i fjor er for kort på armene i år. Men det er jo helt fantastisk å få så store barn også, jeg elsker det. Samtalene, humoren, det at de er store og sterke og kan hjelpe med praktiske ting, får seg kjæreste, øvelseskjøre osv, det er jo så stas alt sammen Anonymkode: adb63...77d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Når de går i barnehagen henter du de klokken fire-halv fem og er hjemme resten av dagen. Med fire skolebarn er det å stresse hjem, prøve å få i alle sammen et sunt måltid også er det turn, fotball, ballett, håndball, innebandy, lekser, vennebesøk osv osv. Selv om de selvfølgelig sykler og går en del selv er det mye logistikk. Det er gjester hver dag, alltid minst en unge som har besøk. Det er foreldremøter, foreldresamtaler, skoleavslutninger, mamma og pappakvelder o.l. på fire klassetrinn. Det er dugnader på minst fire forskjellige idretter. Det er et tonn med klesvask. Om du trodde barnehagemøkkete bukser i str 110 tar stor plass i maskinen, bare vent til hettegensere og dongeribukser i voksenstørrelse byttes hver dag i tillegg til treningstøy, gymtøy, håndklær osv skal vaskes En aktiv tenåringsgutt som trener minst 4 ganger i uken kan fint tylle i seg nesten fire ganger så mye mat som en voksen mann og fremdeles være mager som en mynde. De er sultne en gang i timen og nærmest innhalerer mat, og det kan fint være med fire like skrubbsultne kompiser med hjem fra skolen. Det er mobilabonnement, månedslønn, treningsavgift, sportsutstyr. Det er regulering, konfirmasjon, trafikalt grunnkurs, lappen på lett motorsykkel (det må de jo ikke ha, men jeg velger å gi dem det fordi de kommer garantert til å prøve venners sykkel selv om de ikke kjøper egen og da ønsker jeg at mine skal ha skikkelig opplæring og kjøre på lovlig vis). Jeg er ikke av de som gir ungene mine mest lommepenger, men jeg ønsker ikke være den som gir minst heller. De vokser som ugress, tror 16-åringen min har vokst 20 cm på to år nå. På den tiden har hele garderroben blitt byttet ut to ganger. Og nå snakker vi ikke lenger om bukser til 179 kr på barneavdelingen på HM. Selv om mine barn slett ikke er storforlangende og går i klær fra både Cubus og HM er det snakk om voksenstørrelser. Eldste er nå 16 år, 184 cm høy. For et år siden brukte han størrelse S og M i herreavdelingen, nå må han i mange ting opp i str L selv om han bare veier 65 kg og er veldig slank, ellers blir det for kort på armene... Dvs at gensere, allværsjakke osv fra i fjor er for kort på armene i år. Men det er jo helt fantastisk å få så store barn også, jeg elsker det. Samtalene, humoren, det at de er store og sterke og kan hjelpe med praktiske ting, får seg kjæreste, øvelseskjøre osv, det er jo så stas alt sammen Anonymkode: adb63...77d Takk for godt og grundig svar Fikk en grundig gjennomgang, og det er jo bare fint. Hmm, hørtes mye ut med 4 ja.. Tror jeg må tenke meg litt mer om Anonymkode: f3db8...79f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Når de går i barnehagen henter du de klokken fire-halv fem og er hjemme resten av dagen. Med fire skolebarn er det å stresse hjem, prøve å få i alle sammen et sunt måltid også er det turn, fotball, ballett, håndball, innebandy, lekser, vennebesøk osv osv. Selv om de selvfølgelig sykler og går en del selv er det mye logistikk. Det er gjester hver dag, alltid minst en unge som har besøk. Det er foreldremøter, foreldresamtaler, skoleavslutninger, mamma og pappakvelder o.l. på fire klassetrinn. Det er dugnader på minst fire forskjellige idretter. Det er et tonn med klesvask. Om du trodde barnehagemøkkete bukser i str 110 tar stor plass i maskinen, bare vent til hettegensere og dongeribukser i voksenstørrelse byttes hver dag i tillegg til treningstøy, gymtøy, håndklær osv skal vaskes En aktiv tenåringsgutt som trener minst 4 ganger i uken kan fint tylle i seg nesten fire ganger så mye mat som en voksen mann og fremdeles være mager som en mynde. De er sultne en gang i timen og nærmest innhalerer mat, og det kan fint være med fire like skrubbsultne kompiser med hjem fra skolen. Det er mobilabonnement, månedslønn, treningsavgift, sportsutstyr. Det er regulering, konfirmasjon, trafikalt grunnkurs, lappen på lett motorsykkel (det må de jo ikke ha, men jeg velger å gi dem det fordi de kommer garantert til å prøve venners sykkel selv om de ikke kjøper egen og da ønsker jeg at mine skal ha skikkelig opplæring og kjøre på lovlig vis). Jeg er ikke av de som gir ungene mine mest lommepenger, men jeg ønsker ikke være den som gir minst heller. De vokser som ugress, tror 16-åringen min har vokst 20 cm på to år nå. På den tiden har hele garderroben blitt byttet ut to ganger. Og nå snakker vi ikke lenger om bukser til 179 kr på barneavdelingen på HM. Selv om mine barn slett ikke er storforlangende og går i klær fra både Cubus og HM er det snakk om voksenstørrelser. Eldste er nå 16 år, 184 cm høy. For et år siden brukte han størrelse S og M i herreavdelingen, nå må han i mange ting opp i str L selv om han bare veier 65 kg og er veldig slank, ellers blir det for kort på armene... Dvs at gensere, allværsjakke osv fra i fjor er for kort på armene i år. Men det er jo helt fantastisk å få så store barn også, jeg elsker det. Samtalene, humoren, det at de er store og sterke og kan hjelpe med praktiske ting, får seg kjæreste, øvelseskjøre osv, det er jo så stas alt sammen Anonymkode: adb63...77d Mine er 4, 10 og 13. De spiser ikke så mye noen av de, men de gikk en periode på 2 aktiviteter hver (de to eldste) og det var et pes uten like. Spesielt når du skal ha med minstemann på lasset fordi mannen aldri er hjemme før tidligst 17.30, om han i det hele tatt kommer hjem... Mai og juni er grusomme. Jeg tror alle har bursdag da. Samtidig er det overnattinger med klassen, overnattinger med venner, foreldremøter, halvårsvurderinger, dugnader, kamper, cuper, etc etc etc. Jeg har fylt opp hver helg nå frem til september, og da tror jeg faktisk at jeg må kapitulere, fly inn barnevakt og ta med mannen på en ukes ferie. Jeg er dødssliten!! Og jeg har bare 3... Jeg trodde det var slitsomt å ha 2 barn i barnehage. Jeg innser at det var en fryd! Anonymkode: dbe58...8d1
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine er 4, 10 og 13. De spiser ikke så mye noen av de, men de gikk en periode på 2 aktiviteter hver (de to eldste) og det var et pes uten like. Spesielt når du skal ha med minstemann på lasset fordi mannen aldri er hjemme før tidligst 17.30, om han i det hele tatt kommer hjem... Mai og juni er grusomme. Jeg tror alle har bursdag da. Samtidig er det overnattinger med klassen, overnattinger med venner, foreldremøter, halvårsvurderinger, dugnader, kamper, cuper, etc etc etc. Jeg har fylt opp hver helg nå frem til september, og da tror jeg faktisk at jeg må kapitulere, fly inn barnevakt og ta med mannen på en ukes ferie. Jeg er dødssliten!! Og jeg har bare 3... Jeg trodde det var slitsomt å ha 2 barn i barnehage. Jeg innser at det var en fryd! Anonymkode: dbe58...8d1 Huff, høres ikke bra ut..... Anonymkode: f3db8...79f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå