Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Han skal blande seg i hvordan vi skal legge sønnen vår, men bidra på natten og legging-det skal han ikke hjelpe med. Jeg lar ikke barnet gråte seg i søvn, men legger han mens jeg synger sang og koser med kinnet og hendene til han sovner. Dette er han vandt til. Nå måtte jeg ha hjelp til legging i ettermiddag.. han legger ungen i senga og ligger ved siden uten å røre. Sier at sånn skal det gjøres. Det er rett punktum. Barnet er jo ikke vant med det, og har grått nå i en time. Han sier"klarer ikke du å fikse dette får jeg gjøre det når jeg har perm". Fy fader. Fikse det?? JEG er den som har alt ansvaret med legging og nattevåk! Så blir han dritsur på meg og legger det frem som jeg er lat? Jeg gjør jo alt!!?? Hvordan legger dere barna på 10 mnd??? Anonymkode: 2f671...8bc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Da min var 10 mnd trillet jeg ham i søvn på dagtid og ammet ham i søvn på kvelden. Var vel lat jeg også, men det funket fint for oss. Anonymkode: 8d576...930
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Samsov. Koste, sang, bysset, trøstet og det som måtte til. Anonymkode: 2edee...78f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Jeg (og mannen min) satt hos han. Nå sovner han på 5min, så de må ikke alltid skrike seg i søvn (jeg er enig med deg) Men vi gjør det litt forskjellig... Med meg får han alltid armen min å kose på, mens mannen min bare sitter ved siden av. Og barnet forsto forskjellen fort, for han ber aldri pappaen sin om "kose arm". Så om dere gjør forskjell, og er konsekvent på at dere er forskjellige, så tror jeg de venner seg fort til det også. -Men jeg personlig liker fortsatt ikke "skrike seg i søvn og få null respons" metoden er riktig. Forstår ikke at han klarer å bare ligge der 🙈 Anonymkode: 19209...614
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Vi leste høyt mens de fikk papp. Pusset "tenner" og la dem i senga. Der sang vi en sang, sa god natt og gikk ut. Hvis de begynte å gråte gikk vi inn til en etter et par minutter og sa de måtte sove mens vi la dem ned om de hadde reist seg. Anonymkode: de36a...40e
Gjest Antarctica Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 Lar ikke et lite barn hyle i en time. Det er slemt. Mannen din mangler menneskelig empati.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi leste høyt mens de fikk papp. Pusset "tenner" og la dem i senga. Der sang vi en sang, sa god natt og gikk ut. Hvis de begynte å gråte gikk vi inn til en etter et par minutter og sa de måtte sove mens vi la dem ned om de hadde reist seg. Anonymkode: de36a...40e Samme her. Her må du snu en dårlig vane, hi, skal du aldri ha barnevakt, skal du bysse en 5 åring i søvn? Begynn med en myk avvenning. Anonymkode: 47adb...9c1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her. Her må du snu en dårlig vane, hi, skal du aldri ha barnevakt, skal du bysse en 5 åring i søvn? Begynn med en myk avvenning. Anonymkode: 47adb...9c1 Jeg svarte over her at jeg ammet sønnen min i søvn. Han er faktisk 5 år nå, og jeg gjør ikke det lenger altså. Og han sover borte ca en natt i uka, av eget valg. Det er ikke sånn at alt man gjør når barnet er baby automatisk fortsetter til det blir konfirmert. Anonymkode: 8d576...930
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte over her at jeg ammet sønnen min i søvn. Han er faktisk 5 år nå, og jeg gjør ikke det lenger altså. Og han sover borte ca en natt i uka, av eget valg. Det er ikke sånn at alt man gjør når barnet er baby automatisk fortsetter til det blir konfirmert. Anonymkode: 8d576...930 Akkurat. Helt enig. Jeg prøver å poengtere dette til mannen. Han er bare sur og tverr og mener det tar for lang tid. Men jeg gjør jo jobben!! Barnet vil helt sikkert gravis klare å sovne alene ettersom han forstår beskjeder og blir beroliget av ord og et "nå må du sove". Han forstår jo ikke hva jeg sier nå 10 mnd. Hi Anonymkode: 2f671...8bc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 enig med mannen din her , en 10 mnd skal ikke ha slike vaner Anonymkode: 1d55c...87d
LilleVilje Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 Jeg hadde aldri akseptert at min mann behandlet barnet vårt slik. Hvis man er et normalt, empatisk menneske, lar man ikke en baby ligge og gråte seg i søvn alene. Punktum finale. Jeg hadde gått inn og overtatt, og gitt klar beskjed om at dette ikke går. En baby på 10 måneder er en baby, den vil bare ha kos og nærhet, og det finnes virkelig ikke en god grunn i hele verden til å holde på sånn som mannen din gjør. Jeg kan nesten ikke forstå at du ikke har grepet inn allerede, at du har holdt ut å høre på? Blås i alle som snakker om vaner og hva de gjør som store. Vaner kan snus på et tidspunkt der barnet er klar for det, og i samarbeid med barnet. Gråt er barnets eneste språk. Vi trøster voksne når de gråter - hvis en venninne hadde vært lei seg og begynt å gråte, hadde vi selvsagt trøstet. Men en bitteliten baby, neida, den er liksom "utspekulert" og "manipulerende" og skal fint få gråte alene! Jeg blir helt svett. Det finnes masse ny forskning som viser at det mannen din driver med, ikke er bra. Og at man ikke skal la babyen gråte alene. Skjerpings til mannen, og litt til deg også for ikke å bryte inn! Av mannen din og barnet ditt er barnet det viktigste. Selv om det kanskje er ubehagelig med en krangel med mannen, så utsetter du ikke barnet for den behandlingen der bare for å slippe en sur mann.
LilleVilje Skrevet 18. juni 2017 #12 Skrevet 18. juni 2017 https://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Du-skal-reagere-pa-babyens-grat/ Litt info ispedd noe forskning om hvorfor barn ikke skal gråte alene.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #13 Skrevet 18. juni 2017 Jeg syntes også det med å gråte i søvn er helt forferdelig.. skjønner ikke hvordan folk får det til. Vi gjør litt forsjellig når vi legge våres. Hun er da bare 8 mnd men jeg pleier å stryke henne over ryggen, noen ganger nynner jeg også. Mannen pleier og tulle litt med henne og nynne. Noen ganger er det også nok at vi bare ligger der på siden. Jeg tenker at når hun blir eldre og mer bevist på at nå er det natta at vi kan prøve ny medtoder for få henne til sovne på egenhånd. Jeg og mannen er helt enige på å ikke la henne gråte seg i søvn. Så jeg forstår du blir sint, men han må også finne sin måte å gjøre på det på men det bør ikke innebære at barnet skal gråte seg i søvn. Anonymkode: 829c9...033
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #14 Skrevet 18. juni 2017 9 minutter siden, LilleVilje skrev: https://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Du-skal-reagere-pa-babyens-grat/ Litt info ispedd noe forskning om hvorfor barn ikke skal gråte alene. Takk! Anonymkode: 2f671...8bc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #15 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har fire barn, og alle har blitt ammet i søvn om kvelden så lenge jeg ammet dem. Når jeg sluttet amme ble de lagt, sa natta, koste og klemte litt og gikk fra de, så sovnet de av seg selv. Ingen av dem har grått på kvelden. Men hadde de grått ville jeg selvfølgelig trøstet, har aldri latt barn gråte seg i søvn. Anonymkode: bfaf4...f36
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #16 Skrevet 18. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har fire barn, og alle har blitt ammet i søvn om kvelden så lenge jeg ammet dem. Når jeg sluttet amme ble de lagt, sa natta, koste og klemte litt og gikk fra de, så sovnet de av seg selv. Ingen av dem har grått på kvelden. Men hadde de grått ville jeg selvfølgelig trøstet, har aldri latt barn gråte seg i søvn. Anonymkode: bfaf4...f36 Har forresten ammet i alt fra 4 mnd til 15 mnd. Anonymkode: bfaf4...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå