Gå til innhold

Har ikke hørt fra han siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fortalte jeg skal beholde barnet, han hadde mye angst over dette og jeg har ikke kontaktet han heller.. skal jeg bare ignorere han? Synes han virker som en egoistisk drittstøvel.. 

Anonymkode: cb7a6...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...dette barnet får nå to voksne mennesker til foreldre ja. Gratulerer! 

Skrevet

Hadde ikke kontaktet. La han sitte der og kos deg med graviditeten hvis ønsket er at du beholder. 

Men vil si at det er utrolig tøft å gå igjennom det alene. 

Skrevet

Hva er historien bak? Er dere kjærester, samboere? Hvor lenge er det siden du fortalte ham? Hvordan er din og hans livssituasjon?

Hvis du likevel velger å få barnet så kan du ikke regne med å få noe støtte av ham hvis han nå ikke bare er angrepet av et midlertidig sjokk. I så fall må du være den som tar ting på en voksen måte for å gjøre det beste for barnet, legge til rette for samvær med en som som kanskje har såret deg enormt, som kanskje vil bruke enhver anledning til å gjøre ting vanskelig for deg de neste to tiårene.

Uansett, det å ikke snakke mer med deg når han vet du bærer hans barn, det er egoistisk, det er jeg enig med deg i. Og derfor så bør du heller ikke forvente særlig av ham. Ta vare på deg selv og planlegg for hvordan du skal greie deg som alenemor.

Om han kommer tilbake til deg så anbefaler jeg at du i så fall insisterer på at dere går til parterapi og foreldreforberedende/-veiledende kurs sammen, for uansett om han ev. skulle komme tilbake så er det tydelig at det er problemer mellom dere. Skal dere bli gode foreldre sammen så må dere i så fall rydde opp og lære dere å kommunisere bedre enn dere gjør nå.

Lykke til videre :)

Anonymkode: 3a63d...5ee

Skrevet
13 minutter siden, Evablaum skrev:

Klarer du virkelig ikke å komme med fornuftige svar noen gang?? 

Anonymkode: a3581...0e8

Skrevet

Takk, jeg har prøvd mitt beste men han sier han vil vente et år med å få barn. Tar ikke abort for den grunnen, nå har han sagt så mye fælt til meg at jeg føler at ved å ha kontakt med meg nå vil jeg ikke nyte svangerskapet. Jeg gleder meg og han prøver å ødelegge for meg. Hvis han ikke vil være far så klarer vi oss fint uten han..

Anonymkode: cb7a6...654

Skrevet
12 timer siden, Evablaum skrev:

Hva med utsagnet om at: har du ikke noe fornuftig å si, så hold kjeft! 

Hva er poenget med å tråkke på andre som har d tøft? 

Håper virkelig ikke du har barn, du virker helt blåst (eller er du bare 13 år?) 

Anonymkode: ff9f6...eaf

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med utsagnet om at: har du ikke noe fornuftig å si, så hold kjeft! 

Hva er poenget med å tråkke på andre som har d tøft? 

Håper virkelig ikke du har barn, du virker helt blåst (eller er du bare 13 år?) 

Anonymkode: ff9f6...eaf

For én gangs skyld har Evablaum litt rett.  Man kan ikke tenke på seg selv når man setter barn til verden,  og det virker unektelig som om HI og barnets far ikke er gamle nok til å sette barnet først. HI har valgt en udugelig mann som far for sitt barn og får en kjempejobb selv. Og så lenge hun spør på denne måten på et forum kan man jo lure.. Barnet vil få et dårligere utgangspunkt pga dette, og det er bare sånn det er. Det hjelper ikke med kun kjærlighet. 

Anonymkode: 17f31...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...