Gå til innhold

Noen som har gått ned i vekt som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt høy bmi og er livredd for å legge på meg mer fett på kroppen, er ca 8 uker på vei og jeg ønsker å begynne å trene og gå ned i fettprosent .. er dette mulig? 

Anonymkode: b9455...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke aktivt legge på deg i graviditeten, men er du overvektig så kan du ha som mål å gå opp minst mulig eller ikke noe (om du er veldig overvektig). IKKE slank deg under graviditeten eller mens du ammer, det er ikke bra for barnet ditt!

Fokuser på riktig kosthold og trening, da legger du gode vaner for deg selv og barnet, og du fokuserer på helse for både deg og barnet ditt.

Anonymkode: 36e9d...bfe

Skrevet

Å slanke seg under graviditeten er skadelig for barnet med tanke på tungmetaller og lignende som frigjøres fra fettvev ved forbrenning. Ha som mål å gå opp minst mulig! :)

Anonymkode: 3c1fa...33c

Skrevet

Snakk med Jm tidlig. De har god erfaring med sunt levesett for gravide med høy bmi. De jeg kjenner til med høy bmi har enten ikke gått opp i vekt, eller bare noen få kg, under svangerskapet. 

Anonymkode: 8043c...cd5

Skrevet

Er jo virkelig ikke anbefalt 

Men jeg gjorde det ufrivillig. Fikk gallestein og turte ikke å spise noe som helst fett.

Anonymkode: 579fd...93d

Skrevet

Så det er skadelig hvordan for barnet om jeg begynner å trene 5 ganger i uken feks? 

Skrevet

Fikk svangerskapsdiabetes og veide 17 kg mindre når baby kom ut. Anbefales dog ikke selv om jeg er rimelig happy nå 😊

Anonymkode: b8718...b61

Skrevet

Ja, men det var ufrivillig, på grunn av hyperemesis. Så ut som et levende skjelett som hadde spist en globus. 

Anonymkode: 95b19...00e

Skrevet

Ja, i to svangerskap. Det var ikke frivillig, men en kombinasjon av ekstrem kvalme og svangerskapsdiabetes 

Anonymkode: 5edbc...ad5

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så det er skadelig hvordan for barnet om jeg begynner å trene 5 ganger i uken feks? 

Ja, det kan være det. Kommer selvsagt an på intensiteten selvfølgelig. Det er ikke nå når du er gravid du ska ta skippertak... Er du ikke trent fra før bør du ikke starte opptrening og medfølgende fettforbrenning.

Men å gå turer er absolutt å anbefale dersom du fra før er utrent. Litt trening vil bare være sunt, og hjelpe til å forbrenne MATEN du netopp har spist, uten å gå til angrep på lagret fettvev. Igjen; ved forbrenning av lagret fettvev vil det frigjøres tungmetaller ut i blodbanen som kan skade fosteret.

Anonymkode: 3c1fa...33c

Skrevet

Vekten stagnerte. Veide mindre etter fødsel enn før svangerskapet 

Anonymkode: 4f57b...e36

Skrevet

Ja, jeg hadde hyperemesis. Raste ned i vekt og ble dehydrert og trodde seriøst jeg skulle dø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...