Gå til innhold

Vi mistet for andre gang på rad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid i januar, ble oppdaget en MA i uke 10 i mars. Ble gravid igjen i april, og er i uke 10 i morgen, skulle på privat ultralyd i kveld for å se at alt var fint... Der så ikke gynekologen til noe som helst hjerteaktivitet 😭 

Vi er 22 og 24 år, friske og fruktbare, og jeg fatter ikke at dette skjedde igjen. Vi er helt knuste. Vi er redd det kan være oss genetisk det er noe gale med? Vi skjønner ingenting...

Trenger oppmuntring eller et eller annet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til dere 💙 det er leit, men ikke gi opp, neste gang..

Skrevet

Jeg forstår at dette kan være tungt.. vi mistet tre ganger på rad, to tvillinger også. Uke 12, uke 9 og siste uke 14. Forferdelig når vi sto oppe idet.. 

men det fjerde forsøket gikk heldigvis bra:) viss det den gangen hadde gått galt hadde vi bedt om utredning. 

Har nå to jenter og sier oss fint ferdig 😅 Har ikke nerver eller psyke til mer.. 

Anonymkode: 00d32...a7e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at dette kan være tungt.. vi mistet tre ganger på rad, to tvillinger også. Uke 12, uke 9 og siste uke 14. Forferdelig når vi sto oppe idet.. 

men det fjerde forsøket gikk heldigvis bra:) viss det den gangen hadde gått galt hadde vi bedt om utredning. 

Har nå to jenter og sier oss fint ferdig 😅 Har ikke nerver eller psyke til mer.. 

Anonymkode: 00d32...a7e

Hvor lang tid var det i mellom disse? Veldig glad å høre at det gikk bra med dere! Tenkte du noen sinne at det kunne være deg og mannen din som var dårlig genetisk match? Er så redd for det, jeg... Vi ønsker barn så sterkt! Om det ikke blir nå, men i såfall en gang... 

Skrevet

Jeg mistet fire på rad. Det er grusomt og man blir naturligvis redd for at det aldri vil gå.

Etter tredje abort fikk jeg utredning. Det viste seg at jeg hadde lave verdier på noen proteiner. Det ble derfor både medisiner på fjerde forsøk og deretter sykemelding og medisiner på femte forsøk. 

Nå sitter jeg her med to små gutter som kom tett. Plutselig løsnet det :)

Håper du har mye støtte og noen å prate med  

Skrevet

Hei! Har også opplevd for kort tid siden å miste 2 ganger på rad. (hadde ikke mens mellom) Vi har et barn sammen fra før, kan jo selvfølgelig at hun ble unnfanget på flaks, men tenker at det er ren uflaks bare, og at det klaffer snart. Det gjelder nok dere også.

Lykke til. Krysser fingrene for dere.

Anonymkode: bba86...01a

Skrevet

Vår første ble født etter IVF. Deretter ble jegdpontang gravid, jubelen sto k taket, ksn man si, selv om det var litt brått etter førstemann. Mistet i MA etter 12 uker. Så gikk det 5 mnd, jeg ble spontant gravid igjen! Skikkelig overraskende!! 

Mistet igjen i uke 6. Ble så gravid igjen på første mulighet. Og nøyaktig to år etter førstemann, ble nr 2 født! 

Og så kom nr tre, veldig overraskende på oss alle sammen, mindre enn 2 år senere, så nå er mannen sterilisert! 

Det er håp! Plutselig så klorer den seg fast! Men hvis det skjer flere ganger, be om utredning. Det er så vanlig å miste at det ikke ansees for uvanlig før man har mistet 3 ganger. 

Det er en grusom opplevelse, og man føler seg ubrukelig, men for de aller, aller fleste går det bra til slutt! 

Lykke til 🦋

Anonymkode: 1a3a3...0a4

Skrevet

Uff, det er helt grusomt,  jeg kjenner følelsen... Vi mistet også i MA i uke 17. Ble oppdaget på oul, da hadde det vært dødt i 5 uker! Jeg gikk rett i kjelleren,ble sykemeldt i to mnd. Så etter 4 mnd ble jeg endelig gravid igjen (de 4 mnd føltes som et år!) men dessverre mistet jeg da i SA allerede i uke 5. Jeg så jo for meg at keg ville bli enda mer knekt og langvarig sykemeldt, men det gikk faktisk overraskende bra og jeg var bare borte fra jobb et par dager.

Vi hadde to barn fra før da, de var min store trøst gjennom alt. Og de skjønte ingenting stakkars, mamma bare gråt og var superkosete... De var 2 og 4 da.

Men til slutt fikk vi en deilig lillebror, og han var absolutt verdt å vente på 💚😃 Nå er han ett år og hele familiens solstråle!

Detble langt dette her, men jeg vil bare si at jeg føler med deg! La deg selv (dere begge!) få lov å sørge, og gi det tid. Man tar sånt veldig forskjellig, men ofte er det jo kvinnen som hadde det sterkeste forholdet til fosteret (mentalt også). Så ikke bli fornærmet selv om mannen ser ut til å ha gått videre før deg, det er helt naturlig. Det er en ensom type sorg dette her...

Lykke til videre!

Anonymkode: 185f2...ba4

Skrevet

Min dypeste medfølelse. 

Jeg har vært gjennom det samme, mistet i MA som ble tilfeldig oppdaget i uke 11. Brukte tid på p komme i syklus igjen og ble gravid etter noen måneder, men mistet dessverre igjen. 

Jeg ble gravid igjen relativt raskt etter dette og har en nydelig og velskapt sønn som bevis på at det kan gå helt fint, selv etter to aborter.

Du har det naturligvis tungt og vanskelig nå, ta deg tid til å føle på sorgen. Men vit at det i aller høyeste grad er håp.

Anonymkode: 2b45d...b96

Skrevet

ok

Anonymkode: de210...330

Skrevet

Det er veldig kjipt, helt klart, men det er også veldig vanlig som du ser. Det er derfor det ikke blir satt i gang med utredning før man har hatt tre påfølgende spontanaborter. Så ikke fortvil enda  

Vi hadde 7 på rad før spiren satt. 

Anonymkode: 5ae21...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...