Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Med eller uten såpe i vannet? Bruker dere bøtte med vann, sprayer med sprayflaske eller bare fuktet klut fra springen? Hvor ofte skyller dere ren/bytter dere kluten? Eller skifter ut vannet? Vi la laminatgulv for 2 1/2 år siden og vi sliter med seigt gulv. Hvite sokker blir sorte under etter kort tid og gulvet ser skjoldete ut. Fra vi la gulvet og i ett års tid vasket jeg med kun rent vann. Men det var så ueffektivt at jeg bestemte meg for å prøve med litt ajax. Det funket dårlig. Så prøvde jeg med zalo, som også funket dårlig. Så vasket jeg i en lang periode med kun vann igjen uten bedring. Prøvde grønnsåpe men heller ikke det hjalp. Har prøvd med både bøtte med vann, sprayflaske og å løpe frem og tilbake til springen for å skylle kluten. Burde jeg rett og slett skifte mange kluter hver gang jeg vasker? En klut for hvert rom, to kluter om rommet er stort? Anonymkode: 76b81...ef5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Kun vann. Alt annet blir skjoldete og det ser helt jævlig ut. Alternativet har vært salmiakk vann og så en runde med tørr mopp etterpå Anonymkode: 60a78...809
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Sliter med det samme, ikke akkurat at det er seigt, men skjoldete og at det ser ut som det ligger en slags hinne oppå. Vasket lenge med bare vann, men følte ikke det var godt nok, så begynte med litt såpe(type syntetisk som Jif allrent , Ajax, zalo).Har også forsøkt salmiakk uten bedring. Har også forsøkt å dampvaske det, som er det som ser ut til å fungere best, men det vil jeg ikke gjøre så altfor ofte. Skal visstnok finnes spesialvaskemiddel for laminatgulv som jeg kunne tenkt meg å prøve, men det har jeg ikke funnet i butikk enda Anonymkode: 08b0d...94c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Jeg bruker bare vann. Gulvet blir sinnsykt glatt, så glatt at det er farlig hvis jeg bruker såpevann Anonymkode: 4f9be...c93
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Bruk for all del ikke jif spray&mopp flaske. Gulvet ble rene skøytebanen, livsfarlig Anonymkode: 4f9be...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå