Gå til innhold

Jeg er dagmamma og foreldre som alltid kommer sent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sønnen fra 07.30-17.00-17.30 og i går sa faren at han henter kl 16.00 idag. Jeg hadde lagt planer og skulle i bursdag kl 17.00. Faren ringer kl 16.00 og sier han nettopp har dratt fra jobb. Det er mye kø i Oslo og han var her 17.30. Kjenner jeg ble litt irritert. Burde jeg si ifra?hva ville dere gjort?

Anonymkode: 83473...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det engangsforeteelse så hadde jeg latt det gå, skjer det ofte så ville jeg sagt ifra. 

Anonymkode: 8911a...8e8

Skrevet

Det er ikke første gangen. Jeg har 3 barn så synes man bør prøve å holde tiden. Han beklaget seg men...

Skrevet

Det kommer an på hva som står i avtalen mellom dere, hvordan er ''åpningstidene'' formulert, og står det max antall timer barnet kan være der per dag?

Anonymkode: d50b7...461

Skrevet

Du får si at her etter må de betale ekstra om de kommer for sent ettersom  det skjer så ofte.

Anonymkode: f744f...777

Skrevet

Det er en grunn til at barnehager opererer med bøter...

Anonymkode: 9f5c7...ee8

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bøter hjelper lite. For mange foreldre gir bøter god samvittighet ved for sent henting.... Da betaler de jo for den utvidede åpningstiden. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi i kommunal barnehage kan ikke gi bøter, ikke i de kommunene jeg har jobbet i allefall. Eneste vi har av "middel" er å ta kontakt med barnevernsvakta etter kl 18.00. Nå skal det sies at forsent henting skjer svært sjeldent. 

Anonymkode: 4e48c...8f0

Skrevet

Om du har plass, så tar du med deg ungen neste gang. Send sms og fortell hvor ungen kan hentes. Itillegg legger du på en 100-lapp for hver ekstra halvtime du har ungen. Dette må selvfølgelig inn i en ny kontrakt da. Men folk som ikke har respekt for andre sin tid er det noe av det verste som er. 

Skrevet
På 16. juni 2017 den 17.55, Anonym bruker skrev:

Du får si at her etter må de betale ekstra om de kommer for sent ettersom  det skjer så ofte.

Anonymkode: f744f...777

Nei! Det må man aldri gjøre. Da regner de det bare som at åpningstidene er blitt endret, og at problemet løses ved å betale seg ut av det. 

Anonymkode: d569f...769

Skrevet

Så respektløst av dem! Snakk ordentlig med dem om at du stenger kl XX.xx og ikke kan jobbe overtid. 

Skrevet (endret)

10 timer lange dager på fast basis er problematisk i seg selv. Full plass i barnehage er vel max 45 timer i uka?

Alvorsprat, og hvis de ikke skjerper seg, ville jeg gjort mye for å få råd til å si dem opp.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Så lange dager han har!! 💔 

Ta det opp og få det inn i kontrakten.

Anonymkode: 20d9d...55c

Skrevet

Hvis kontrakten sier at barnet skal hentes mellom 17.00 og 17.30 var han jo egentlig ikke sen. 

Anonymkode: b1a29...56b

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis kontrakten sier at barnet skal hentes mellom 17.00 og 17.30 var han jo egentlig ikke sen. 

Det tenkte jeg óg, skjønte ikke helt. Høres rart ut å planlegge bursdagsbesøk en halvtime før man er ferdig på jobb.

Skrevet

Hva sier kontrakten din? Viktig den har fastsatt tid. 

Jeg har sagt opp foreldre som ikke holder seg til avtale/kontrakt. Jeg gidder ikke jobbe for upålitelige folk. Men man gir de selvsagt mulighet til å skjerpe seg. Jeg mistenker at du ikke har skikkelig kontrakt og at du ikke er god på å kommunisere. Mulig dette er like mye din egen skyld. 

Anonymkode: 8ce6b...30f

Skrevet

Kontrkten sier at barnet må hentes senest kl.17:30(sitat: "... fra 07.30-17.00-17.30"). Han var jo ikke sen. Han hentet tidsnok ifølge kontrakten.

Du bør ikke belage deg på at foreldre henter tidligere slik at du kan gjøre private ærender i arbeidstiden din

Anonymkode: 51040...5ee

Skrevet

Så lenge han henter innen 17.30 kan du ikke klage. Etter det kan du og bør sette bøter.

Selv om han varsler at han muligens henter tidligere en dag kan du ikke ta det som en selvfølge og legge andre planer.

Anonymkode: 74dca...f35

Skrevet

Jobber du hvitt eller svart ? Tenker man stiller svakere ved å ta dette videre om det er svart arbeid 

Anonymkode: d2450...cc0

Skrevet

Du får skrive og sende ut ny avtale som gjelder fra høsten.

9 timer åpningstid. 7.30 -16.30 og bot på 500 kr etter dette for hver påbegynnte time.

Og få med ferietidene.

Anonymkode: fc526...b56

Skrevet

Det er svart og vi har ikke kontrakt! Dette er bare en overgangsperiode før bhg i aug. De sa kl 16.00 og jeg gjorde da avtale etter denne tiden,da bør de absolutt holde avtalen når jeg har han så mye ellers. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er svart og vi har ikke kontrakt! Dette er bare en overgangsperiode før bhg i aug. De sa kl 16.00 og jeg gjorde da avtale etter denne tiden,da bør de absolutt holde avtalen når jeg har han så mye ellers. 

Sorry.. men har ikke så mye sympati når du faktisk får ganske mye rett ned i lomma hver mnd for å passe barnet .. de har muntlig gitt beskjed at de henter mellom 17-17.30. Useriøst begge veier

Anonymkode: d2450...cc0

Skrevet

Du får gi beskjed om at du ikke gidder mer, men ikke forvent noe oppgjør. Du har ingen rettigheter.

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å true med å ikke passe barnet mer, så kan de true med å melde deg til skatteetaten, så får dere se hvem som kommer lengst. Uten kontrakt kan du ikke gjøre annet. 

Anonymkode: d50b7...461

Skrevet

Men hvilke jobber har de egentlig? De kommet til å slite når ungen skal begynne i bhg. Få plasser har åpent til 17.30. 

Jeg ville rett og slett laget en kontrakt frem til bhgstart. Du har "åpent" fra 07.00 til 16.30 slik en normal bhg har. Verre er det faktisk ikke. Det er du som sitter med "makten" her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...