Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Katolsk har mange mens alle andre kristne har to? Hvordan er det? Anonymkode: 91fe0...dd4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Katolsk har mange mens alle andre kristne har to? Hvordan er det? Anonymkode: 91fe0...dd4 Romersk katolsk har 7 og protestantisk har 2. De andre vet jeg ikke. Anonymkode: 0e906...ddb
beef sister Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Den romersk-katolske kirke har syv sakramenter. Det har også den ortodokse kirke, men det behøver ikke å begrense seg til de syv. Det vil si at de anerkjenner de samme syv sakramentene, og de er også de viktigste, men alt som foregår i kirken kan regnes som sakramentale handlinger. De fleste protestantiske kirkesamfunn anerkjenner to sakramenter, dåp og nattverd (som DNK), noen anerkjenner kun dåpen, mens andre ikke har noen sakramenter overhodet (for eksempel Frelsesarmeen). Sakramentenes betydning kan også variere fra kirkesamfunn til kirkesamfunn.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 2 timer siden, beef sister skrev: Den romersk-katolske kirke har syv sakramenter. Det har også den ortodokse kirke, men det behøver ikke å begrense seg til de syv. Det vil si at de anerkjenner de samme syv sakramentene, og de er også de viktigste, men alt som foregår i kirken kan regnes som sakramentale handlinger. De fleste protestantiske kirkesamfunn anerkjenner to sakramenter, dåp og nattverd (som DNK), noen anerkjenner kun dåpen, mens andre ikke har noen sakramenter overhodet (for eksempel Frelsesarmeen). Sakramentenes betydning kan også variere fra kirkesamfunn til kirkesamfunn. Og så pirker de rundt med barne- eller voksendåp, da. Anonymkode: 09c87...549
beef sister Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og så pirker de rundt med barne- eller voksendåp, da. Anonymkode: 09c87...549 Ja, det også. Så en gang statistikk som viste at det er rundt 20 prosent av alle kristne i verden som praktiserer voksendåp (da ikke inkludert for eksempel mormonkirken, selv om de gjerne skulle ha likt å være med i statistikken). Endret 16. juni 2017 av beef sister
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #6 Skrevet 16. juni 2017 39 minutter siden, beef sister skrev: Ja, det også. Så en gang statistikk som viste at det er rundt 20 prosent av alle kristne i verden som praktiserer voksendåp (da ikke inkludert for eksempel mormonkirken, selv om de gjerne skulle ha likt å være med i statistikken). Hva var vitsen med den siste spydigheten der? Er ikke mormoner selv, men jeg kjenner flere. For dem er det veldig sårt at de ikke regnes som kristne, ettersom de i høyeste grad oppfatter seg slik selv. Barnslig med slike ærta-bærta-kommentarer! Anonymkode: fa2e0...75c
beef sister Skrevet 16. juni 2017 #7 Skrevet 16. juni 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva var vitsen med den siste spydigheten der? Er ikke mormoner selv, men jeg kjenner flere. For dem er det veldig sårt at de ikke regnes som kristne, ettersom de i høyeste grad oppfatter seg slik selv. Barnslig med slike ærta-bærta-kommentarer! Anonymkode: fa2e0...75c Eh, at du velger å tolke det som et forsøk på å gjøre narr er ikke mitt problem. Jeg understreker at de ikke er regnet med i statistikken, nettopp fordi man fort kan tenke på mormonkirken når det er snakk om voksendåp. Ellers er det nå engang slik at et kristent kirkesamfunn er nødt til å anerkjenne treenigheten slik den er i kristen teologi. Så lenge mormonkirken ikke gjør det, men har sin egen tolkning, er de altså ikke kristne.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #8 Skrevet 16. juni 2017 16 minutter siden, beef sister skrev: Eh, at du velger å tolke det som et forsøk på å gjøre narr er ikke mitt problem. Jeg understreker at de ikke er regnet med i statistikken, nettopp fordi man fort kan tenke på mormonkirken når det er snakk om voksendåp. Ellers er det nå engang slik at et kristent kirkesamfunn er nødt til å anerkjenne treenigheten slik den er i kristen teologi. Så lenge mormonkirken ikke gjør det, men har sin egen tolkning, er de altså ikke kristne. Eh, jo. At måten du uttrykker deg på gjør at du oppfattes som en mobber er faktisk ditt problem. Og jo, mormonere er kristne i egne øyne. At noen sitter utenfor og mener at de kan definere deres tro oppleves som svært sårende. Anonymkode: fa2e0...75c
beef sister Skrevet 16. juni 2017 #9 Skrevet 16. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh, jo. At måten du uttrykker deg på gjør at du oppfattes som en mobber er faktisk ditt problem. Og jo, mormonere er kristne i egne øyne. At noen sitter utenfor og mener at de kan definere deres tro oppleves som svært sårende. Anonymkode: fa2e0...75c Nei, det er ikke mitt problem at du sliter med leseforståelsen. Javel, men nå er det nå engang slik at dersom de ikke anerkjenner kristen lære, ja, da er de ikke kristne. Jeg skriver i innlegget mitt at de gjerne skulle ha vært regnet med i statistikken, så jeg er fullstendig klar over at de anser seg selv som en kristen konfesjon.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #10 Skrevet 16. juni 2017 10 minutter siden, beef sister skrev: Nei, det er ikke mitt problem at du sliter med leseforståelsen. Javel, men nå er det nå engang slik at dersom de ikke anerkjenner kristen lære, ja, da er de ikke kristne. Jeg skriver i innlegget mitt at de gjerne skulle ha vært regnet med i statistikken, så jeg er fullstendig klar over at de anser seg selv som en kristen konfesjon. Jo. Ditt problem at du ikke evner å uttrykke deg som folk. Anonymkode: fa2e0...75c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #11 Skrevet 16. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva var vitsen med den siste spydigheten der? Er ikke mormoner selv, men jeg kjenner flere. For dem er det veldig sårt at de ikke regnes som kristne, ettersom de i høyeste grad oppfatter seg slik selv. Barnslig med slike ærta-bærta-kommentarer! Anonymkode: fa2e0...75c Jeg reagerer på ditt innlegg, det er du som leser det som spydighet. Jeg ser på innlegget til beef sister som en opplysning. Anonymkode: 9ef6d...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå