Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Svogeren til mannen min er i mine øyne en lite snill mann. Han er den typen som latterliggjør og håner andre for å løfte seg selv opp. Hvis han merker at personer er usikre gjør han narr av omtrent alt de sier. Nå i helgen hadde vi selskap og da var min søster der. Hun sliter med mye angst og har dyp depresjon, så at hun i det hele tatt var der var stort for meg. Vi kom innpå at min manns søster og svoger fikk mye krabber på hytten. Min søster visste ikke hvordan en fanger krabber og spurte om de ble fanget ved at en lyste med lommelykt etter de. Jeg så bare at det glimte til i min svoger sine øyne og han himlet med øynene og var skikkelig ekkel i en ti minutters tid om hvor uvitende hun var.. Så sa hun noe annet som var dumt i hans ører - og på ny samme greie. Han holder på slik med de 2 eldste barna mine også. De er ungdommer og han forsøker hele tiden og trykke de ned. Eldstemann er sluttet å ha kontakt med han. Min mann sier han er helt enig med meg at han har en forkastelig oppførsel. Men han mener at det er svogeren sin humor. jeg er totalt uenig.. Jeg mener han er en mobber som plukker ut de han ser er usikre og med lav selvtillit og tråkker de ned. Nå har jeg egentlig ikke lyst å ha noe mer med han å gjøre. Vi har snakket med han om oppførselen hans så mange ganger opp gjennom årene, så jeg vet at han aldri vil slutte å oppføre seg som en dritt. Synspunkter mottas med takk. Er det humor eller mobbing? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 30b69...73d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Mobbing, uten tvil! En slik mann hadde jeg kuttet ut. Om det ikke er mulig så bør dere rundt bli helt konsekvente og ta et oppgjør med ham hver eneste gang når han mobber andre - når det skjer. Fortell ham foran alle andre at måten han holder på latterliggjør ham selv, og at han viser dårlig sosial intelligens slik han holder på. Jeg ville fortalt ham rett ut at jeg ikke aksepterer at han forsøker å tråkke på andre, at han er en stusselig person som tror han kan gjemme seg bak å kalle mobbingen sin for "humor". Jeg ville sagt at han skylder den han mobbet og andre i selskapet en unnskyldning for å ha tråkket så til de grader over alle sosiale koder, og fortell ham også at grunnen til at dere nå sier fra er at dere har fått NOK av at han skal forpeste enhver sosial tilstelning med sin uakseptable oppførsel. Dere har snakket med ham om dette mange ganger før, han driter i det, da er det bare å ta det "in public" med ham slik at han får kjenne litt på kroppen hva han gjør mot andre - bare at dere skal si fra på en ordentlig om enn overtydelig måte. Din mann bør få seg en ryggrad også, for om han seriøst mener at det svogeren driver med er humor, da støtter han indirekte mobbing og trakassering av andre! Jeg hadde forventet mer av min mann... Hvis det er din manns søster som er gift med denne idioten, da ville jeg også prøvd at dere får til en samtale med henne alene. Fortalt henne at dere forstår at det ikke kan være enkelt å leve med ham, at personer som holder på slik hennes mann gjør ofte har psykopatiske trekk, og at dere nå er bekymret for både henne og barna siden dere vet han også mobber sine barn og at eldste nå har sluttet å ta kontakt med faren. Fortell henne at hun først og fremst må støtte sine barn, hvis hun ikke gjør det så støtter også hun indirekte og godtar at far mobber og psyker ned barna. Be henne om å lese om psykopater og se om hun kjenner seg igjen, og betrygg henne om at dere er der for henne om hun trenger hjelp. Og din søster - hils din søster fra meg og fortell at spørsmålet hennes var helt relevant. Med tanke på at hun ikke visste noe som helst om krabber så var det også intelligent, fordi jeg vil tro hun dro en parallell mellom krabbefiske og krepsefiske, hvor sistnevnte ofte skjer med å lyse etter dem. Oftest fisker man krabber med teiner, men der jeg kommer fra er det også en trivelig sommersyssel å lystre etter krabber. Ikke så mange som gjør det lenger, men min familie har gjort det i alle år. Drar ut på det mørkeste og har med skarpt lys og drar til steder hvor vi vet det er krabber. Så får vi krabbene til å klipe fast i en lang stokk og heiser den opp, eller får den opp på annet vis. Så den som var på jordet der var - ikke uventet - din manns idiotsvoger Hils også din søster og fortell henne at hun rager himmelhøyt over den dusten og at hun ikke må la slike idioter få henne til å tvile på seg selv eller la være å spørre om ting i fremtiden. Hun spør jo tydeligvis helt relevante og gode spørsmål! Anonymkode: cd38c...52b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Han har helt klart psykopatiske trekk. Prøver å trekke andre ned med ting som skal være humor, med en spydig undertone. Dette hadde jeg forsiktig prøvd å ta opp med hans kone, men hun vil mest sannsynlig gå i forsvarsposisjon. Anonymkode: d3104...51e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Men en annen ting: husk at for den som mobbes, så oppleves det som om alle dere andre er med på det. For dere tillater det. Hvem sa i mot ham? Hvem ba ham holde kjeft? Hvem sa at han fikk ta og pakke seg hjem? Hvis ingen sa dette, så var dere andre delaktige i å mobbe. Anonymkode: 5f1aa...788
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Jeg hadde latt det skinne veldig igjennom hva jeg synes om mannen. Han himler med øyne, da ville jeg sagt rimelig spydig at "du kan alt du!". Og ignorert han mye! Med slike mennesker er det ingen grunn til å oppføre seg høflig. Din søster og barn vil nok sette pris på det. Å være høflig/overbærende med idioter er indirekte aksept av deres oppførsel. Anonymkode: 80a99...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå