Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Hun har ikke hatt det så lett sosialt. Hun skal opp i fjerde nå. Har noen venner men er ikke inkludert i de store fellesskapene. Vi hadde en litt vond samtale i dag. Hun har vært veldig uttafor, ikke hatt lyst til å gå på skolen, uredigerte magesmerter, dårlig søvn. Så viser det seg at hun sliter med å kontrollere sinnet sitt, som hun sier, når de andre barna erter henne, eller ikke slipper henne til. Vennene hennes har begynt å mase på henne om å skrike. Hun vil ikke men til slutt gjør hun det, og hun føler seg så fæl etterpå. Det var så vondt når hun sa at hun ville starte dagen i morgen med å ikke skrike hvis de ba henne om det.. også sa hun: "Når jeg begynner på ungdomsskolen slutter i alle fall ryktene om meg.. så da kan jeg begynne på nytt" Det føles ikke bra.. jeg husker selv at vi hadde en gutt på skolen som løp rundt i skolegården og virket så aggressiv. Han hadde ingen venner. Og nå kan det virke som om datteren min er oppfattet sånn på sin skole. Lærer beskriver henne som blid og fornøyd og en som de andre liker å leke med, selv om hun kan være sta i lek. Anonymkode: 28fe7...698
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Kanskje det ikke er så ille som du tror, barn prater og kauker. Datteren din har venner høres det ut som. Lær henne å si nei og stå opp for seg selv. Anonymkode: e94cd...e02
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Det der må du ta opp med læreren. Datteren din har det tydeligvis ikke helt greit på skolen for tiden. Det skal ikke oversees og fryses bort med at "hun må lære å si nei". Hun opplever dette som et problem og hun syns det er vanskelig å snu det selv. Hun nevner også baksnakking og ønske om en ny start. Her MÅ lærer kontaktes og ting må følges opp fra dag en slik at neste skoleår slutter bedre enn dette. Så fint at hun åpnet seg for deg. Det blir så mye lettere når det som er vondt kan deles med andre som er sterke nok til å stå opp. Anonymkode: daff3...3ca
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2017 #4 Skrevet 15. juni 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der må du ta opp med læreren. Datteren din har det tydeligvis ikke helt greit på skolen for tiden. Det skal ikke oversees og fryses bort med at "hun må lære å si nei". Hun opplever dette som et problem og hun syns det er vanskelig å snu det selv. Hun nevner også baksnakking og ønske om en ny start. Her MÅ lærer kontaktes og ting må følges opp fra dag en slik at neste skoleår slutter bedre enn dette. Så fint at hun åpnet seg for deg. Det blir så mye lettere når det som er vondt kan deles med andre som er sterke nok til å stå opp. Anonymkode: daff3...3ca Jeg er enig. Hun er heldigvis åpen, og vi snakker om sånne ting. Det er ikke alltid jeg klarer å si de riktige tingene tilbake, kanskje, men hun har i alle fall tillit til meg og faren sin. Hun sier at det er enkelt å snakke med oss. Vi skal følge opp. Men jeg lurer litt på om vi burde søke hjelp hos PPT. Hun har vært inne i det systemet før, pga. en tung start i første klasse, men de konkluderte med at det ikke var noen grunn til bekymring.. HI Anonymkode: 28fe7...698
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå