Gå til innhold

Du som er mor til barn som har stemor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du syntes om at dine barn ofte er alene med stemor fordi far er på farten når det er samvær. 

Ok, så lenge stemor behandler barna bra?

Anonymkode: 06fd8...7f3

Videoannonse
Annonse
Gjest KenCreek
Skrevet

Ja, helt ok så lenge stemor er snill og grei og barnet trives i hennes selskap. 

Skrevet

Da ville jeg heller hatt barnet hos meg selv. 

Skrevet

Barnet er ikke på samvær hos stemor så hvis ikke far kan være til stede under samvær så sier vår samboeravtale at barnet skal hjem igjen til meg.

Anonymkode: 977e6...be5

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er ikke på samvær hos stemor så hvis ikke far kan være til stede under samvær så sier vår samboeravtale at barnet skal hjem igjen til meg.

Samme her.

Anonymkode: 6ac50...3ab

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor mye det er snakk om.

Men når barna er 40% av tiden hos far sin familie kan man jo ikke regne med at far er hjemme 100% av tiden og avlyser alt annet når barna er der. De er jo en nyfamilie som må finne sin måte å gjøre ting på. Spiller pappa fotball med bedriftidrettslaget hver torsdag slutter han jo ikke med det selv om barna er der fra onsdag til søndag, han har en kone som synes det er helt greit at han drar på trening mens hun spiser kveldsmat med sine og hans barn.

Biologisk mor kan ikke detaljstyre hvordan de løser hverdagslogistikken når barna er hos far altså.

Da snakker jeg selvfølgelig ikke om ekstremtilfeller hvor far "aldri" er hjemme og bare plasserer barna hos ny samboer eller farmor hver gang han har samvær.

Anonymkode: 0b2e5...a7f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva hadde du syntes om at dine barn ofte er alene med stemor fordi far er på farten når det er samvær. 

Ok, så lenge stemor behandler barna bra?

Anonymkode: 06fd8...7f3

Jeg mener at det selvfølgelig er greit, så lenge det dreier seg om normalt fravær. Og ikke en pappa som stort sett overlater de til stemor så fort han får mulighet. jeg synes det kommer an på hva du mener med ofte og hva pappaen gjør

Anonymkode: 54e85...077

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at pappa må være der hvert sekund, at han ikke kan trene, være hos en kompis, jobbe overtid osv?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at pappa må være der hvert sekund, at han ikke kan trene, være hos en kompis, jobbe overtid osv?

Barnet mitt er hos sin far annenhver helg, og klarer ikke far å prioritere barnet sitt de to dagene så skal barnet hjem igjen til meg. 

Skrevet

Sånn var det her lenge fordi far måtte jobbe. Samvær fra onsdag til mandag. Far jobbet til rundt 20 hver kveld, og jobbet masse lørdag og søndag. Konsekvent hver eneste gang. Det er ikke greit. 

Dra ut med kompiser en gang i blant eller jobbe overtid fordi det er et behov, det er helt greit 

Anonymkode: e6e90...3f4

Skrevet (endret)

Jeg har ikke barn som er hos stemor, men jeg er stemor selv. Mor og far bor ikke på samme plass (ferge mellom), så når gutten er hos oss er han ofte flere dager i slengen. Moren hans er begynt på skole så hun trenger en del avlastning, spesielt i eksamensperioder. Det første året hun gikk skole (da var gutten 6 år) så bodde han hos oss 1 år. Jeg synes det er kjempestas å ha han alene. Vi storkoser oss og jeg ser på han som en av mine. Nå skal det sies at det var først i fjor jeg fikk et "eget" barn, men før dette prøvde jeg så godt som mulig å behandle han slik jeg ville behandlet han om jeg selv hadde satt han til verden. Jeg er selv vokst opp med en stefar som har fungert som pappa for meg så jeg vet verdien av å ha en god "tredjeforelder". Har også hatt stemødre som har vært heller udugelige og slett ikke noe forbilde. I denne saken tenker jeg at så lenge stemoren er snill og god med hen, og ikke forskjellsbehandler om de har flere barn er det helt i orden. Et barn kan vel ikke ha for mange personer som er glad i hen? 😊 (Nå snakker jeg om normalt fravær av far som jobb, trening, møter o.l) 

Endret av Tresko81
Skrevet

Det kommer an på hvor mye barnet er hos far. 

Vi har 50/50. På samme måte som jeg stoler på at min samboer kan hente på SFO, lage middag og legge hvis jeg skal på noe en gang i blant. Så stoler jeg på at bomusmamma kan gjøre det samme. De er sin familie, vi er vår familie, men vi er alle barnets familie. Akkurat nå er far borte en lang periode. Likevel skal barnet på "samvær" hos bomusmamma og lillesøsken innimellom. For det hadde blitt for lenge å være uten dem hvis vi skulle vente til far kom hjem. 

Om det var samvær annenhver helg og en gang i uken, da hadde jeg slitt med å forstå hvorfor barnet skulle være der hvis far ikke hadde tid til å være med ham/henne. 

Anonymkode: 2b816...a4e

Skrevet

Jeg er glad barnet og stemor har så god kontakt:) når far ikke har mulighet til å ha barnet pga jobb/trening eller annet er det likevel viktig at barnet har samvær med stemor og stesøsken. Jeg er glad stemor inkluderer barnet i sitt og egne barns liv. Når stemor drar på hyttetur uten sin mann (min eksmann) spør hun ofte om mitt barn vil være med, det er koselig. Hun spør også om mitt barn vil være med selvom hennes egne barn ikke er med. Det er enda koseligere at hun gjør. 

Anonymkode: eac21...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...