Gå til innhold

Lett bakovervendt bilsete? Til ferietur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på ferie i utlandet og ha leiebil. De har selvfølgelig ikke bakovervendt bilsete til treåringen vår (kun forovervendt). 

Noen som har et godt tips til oss, om det finnes et enklere/lettere bakovervendt sete som vi kan ta med oss? Har BeSafe nå, og det er jo tungt som bly å skulle frakte med... 

Anonymkode: e18e4...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Lessismore skrev:

Maxi cosi mobi.

Takk for tips, skal sjekke det ut. Så dette er vesentlig lettere å ta med seg? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, skal sjekke det ut. Så dette er vesentlig lettere å ta med seg? 

Ja, det vil jeg tro. Vi har begge, både BeSafe og Mobi. Mobien veier kun 11 kg, og så vidt jeg husker veier BeSafe ganske mye mer. (Finner ikke nøyaktig vekt nå, men du kan sikker google.) Jeg syns hvertfall at Mobien er et mye enklere sete å håndtere. Lettere, smalere og tynnere.

Skrevet
1 minutt siden, Lessismore skrev:

Ja, det vil jeg tro. Vi har begge, både BeSafe og Mobi. Mobien veier kun 11 kg, og så vidt jeg husker veier BeSafe ganske mye mer. (Finner ikke nøyaktig vekt nå, men du kan sikker google.) Jeg syns hvertfall at Mobien er et mye enklere sete å håndtere. Lettere, smalere og tynnere.

Flott, da skal jeg se nærmere på det. Tusen takk!

Glemte å understreke at vi skal ha det med på fly, før leiebilen, altså derfor jeg tenker på et lettere sete. Men det var kanskje underforstått...;-) Mottar gjerne flere tips og

Skrevet

Vi har tre barn og har reist mye med barnestoler til utlandet (av nettopp samme grunn som dere). Og den absolutt beste og letteste vi har hatt med oss er Britax sin. Tror vi har en litt eldre modell av denne;

https://lekmer.no/barn-og-baby/bilbarnestoler/bilbarnestoler-9-kg-25-kg/britax-römer-bilbarnestol-two-way-cosmos-black?gclid=CjwKEAjw4IjKBRDr6p752cCUm3kSJAC-eqRtsu9RkXqm5UVXg_tpo9JlgVYNHyNd6an94sR8SUQ-_xoCV3fw_wcB&gclsrc=aw.ds

Skrevet
4 minutter siden, Chupa chups skrev:

Vi har tre barn og har reist mye med barnestoler til utlandet (av nettopp samme grunn som dere). Og den absolutt beste og letteste vi har hatt med oss er Britax sin. Tror vi har en litt eldre modell av denne;

https://lekmer.no/barn-og-baby/bilbarnestoler/bilbarnestoler-9-kg-25-kg/britax-römer-bilbarnestol-two-way-cosmos-black?gclid=CjwKEAjw4IjKBRDr6p752cCUm3kSJAC-eqRtsu9RkXqm5UVXg_tpo9JlgVYNHyNd6an94sR8SUQ-_xoCV3fw_wcB&gclsrc=aw.ds

Den så genial ut! Tusen takk! 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flott, da skal jeg se nærmere på det. Tusen takk!

Glemte å understreke at vi skal ha det med på fly, før leiebilen, altså derfor jeg tenker på et lettere sete. Men det var kanskje underforstått...;-) Mottar gjerne flere tips og

Bare så du er klar over det, både bilsete og barnevogn er gratis bagasje på fly (i alle fall SAS og Norwegian). 

Anonymkode: 2969c...ded

Skrevet

Vi har kjøpt britax two way til våre på 3 og 1,5 år som vi skal ha med på ferie (fly og leiebil). Relativt billig sete, og mye lettere enn mange andre. Setet veier under 7 kg 😊 Kan brukes begge veier, så vi har planer om å ha de setene kun til reiser i tiden fremover. De fleste flyselskap har vel ikke bilsete som gratis bagasje? Av det jeg kan finne så er det barnevogn til barn opp til 2 år som er gratis i tillegg til 1 innsjekket kolli. 

Skrevet

Flott om det er gratis, men vi var mest bekymret for håndtering av et kjempetungt sete, i tillegg til all bagasje og tre barn. Derfor er vekt vesentlig. 

Og så flott å høre en mening til om Britax Two Way, for nå la jeg akkurat inn en bestilling på det :-) (Selv om Maxi-Cosi Mobi og virket supert). Satser på at vi og poden blir fornøyde med det. Tuusen takk, her fikk jeg god hjelp! 

HI

Skrevet

Britax two way ja. Det er nok det beste setet å ta med på ferie. Det er tillatt å bruke i flyet også, om man har eget flysete til barnet vel og merke

Anonymkode: fa095...503

Skrevet

la han sitte forovervendt

Anonymkode: c6a2b...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...