Gå til innhold

Naboens blomsterbuske er helt full i lus!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen vår har en blomsterbuske som er helt full i lus! Usikker hva slags busk det er, med hvite litt store blomster som blomster i mai/juni ca 1,2-1,5 meter høy. Hva slags buske er nå egentlig uvesentlig. Poenget er at denne er helt fullsatt med lus. Toppen av hver grein ser svart ut av lus! Problemet er at denne buska står helt inntil gjerdet. På vår side av gjerdet har vi hekk (ca 50 meter sammenhengende). Vi hadde samme problemet i fjor og lusa spredde seg til vår hekk. Vi lusebehandlet til den store gullmedalje, noe som både ble dyrt og tok mye tid, samt en mengde frustrasjon.

Spurte på en pen måte om naboen kunne ha klipt ned busken sin og behandlet den slik at lusa ikke sprer seg. Men det kom vist ikke på tale. Naboen synes busken var pen å se på fra kjøkkenvinduet med eller uten lus:sur:

I går klipte jeg hekken vår som ikke er så veldig stor enda, nærmer seg nok rundt meteren så buska til naboen er en del høyere. Da jeg klipte hekken vår så skar jeg av alt som stakk innenfor vårt gjerde og hang innenfor vår grense i lufta også, men det ble neimen ikke populært. Det som stikker innenfor vår tomt tar jeg bort med god samvittighet altså, der får de bare si hva de vil.

Nesten så jeg har lyst til å snike meg ut om natta og spraye ned den hersen busken med round dup så den lider en stille død.

Noen som har noen gode tips og råd å komme med, eventuelt om det finnes noen regler for slikt? Vet at på trær skal avstanden til grensa være 1/3 av høyden til treet, men denne er mer en blomsterbusk - ikke et tre. så kan nok ikke bruke den regelen i dette tilfellet.

Vil ikke ha den hersens lusa på hekken vår:trampe:

Anonymkode: 21b35...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spyl busken deres med vannslange. Ofte. Kanskje en snowball busk? De får lett lus.

Anonymkode: 2762a...e0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...