Gå til innhold

Hvor mange bruker salt på brunsneglene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Putter de i en kanne med litt spylervæske. Pølseklype ftw! 

Anonymkode: de528...4d1

Skrevet

Håper for guds skyld ingen svarer ja på dette! 

Anonymkode: 13205...3d3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Håper for guds skyld ingen svarer ja på dette! 

Jeg er ikke plaget med brunsnegler så haŕ ikke satt meg inn i dette. Så hvorfor skal man ikke ta salt på de? Trodde dette var en av kjerringrådene som var effektive. 

Anonymkode: a96b4...cea

Skrevet

Salt er veldig effektivt på brunsneglene. Men jeg anbefaler at de samles i ei bøtte før man salter de. 

Slimet kommer av de og det blir ganske mye gris. 

Saltet dreper dessuten også gress og planter.

Skrevet

Putter dem i en pose med salt, vil ikke ha salt i hagen.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke plaget med brunsnegler så haŕ ikke satt meg inn i dette. Så hvorfor skal man ikke ta salt på de? Trodde dette var en av kjerringrådene som var effektive. 

Anonymkode: a96b4...cea

Mulig det er effektivt, men å salte brunsnegler er dyreplageri. De lider til siste sekund. Det finnes mer humane måter å drepe dem på, f.eks ved å klippe dem i to.

Skrevet

Plukker i en boks og heller kokende vann på dem. 

Skrevet

Mulig jeg plager de unødvendig, men akkurat det kjenner jeg at jeg ikke bryr meg spesielt mye om. Jeg bruker en tom spyleveskekanne, har oppi vann og salt og plukk, plukk med pølseklype.

Det ser ut som de dør ekstremt kjapt av den behandlingen...

Skrevet
1 minutt siden, Modesty Blaise. skrev:

Mulig jeg plager de unødvendig, men akkurat det kjenner jeg at jeg ikke bryr meg spesielt mye om. Jeg bruker en tom spyleveskekanne, har oppi vann og salt og plukk, plukk med pølseklype.

Det ser ut som de dør ekstremt kjapt av den behandlingen...

Enda bedre er det om du samler dem i en beholder og heller kokende vann over :-) 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det er effektivt, men å salte brunsnegler er dyreplageri. De lider til siste sekund. Det finnes mer humane måter å drepe dem på, f.eks ved å klippe dem i to.

Unnskyld meg, men dyreplageri? Kan begrepene «dyreplageri» og «brunsnegler» brukes i samme setning? Det kunne nok ikke bry meg særlig mye mindre, gitt, om brunsnegler ev. lider en smule. Det har de i så fall bare vanvittig godt av.

Anonymkode: dae25...ccf

Skrevet

Jeg strør kaffipulver på snegler. Instant coffee. Kjøper den billige sorften. De får koffein sjokk og de spiser hverandre og dermed har jeg hørt at du kvitter deg med tre gernerasjoner. Hadde invasjon for to år siden. Strødde kaffipulver og har ikke sett en snegle etterpå. Dyrevenner som kaller dette for dyrplageri: er sneglen et dyr? Latterlige kommentarer!

Anonymkode: ffd18...575

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det er effektivt, men å salte brunsnegler er dyreplageri. De lider til siste sekund. 

Flott!

Anonymkode: 59dae...88c

Skrevet

Jeg plukker dem og legger dem i hagen til mennesker jeg ikke liker. 😊

Anonymkode: eb6ab...88a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ditt hjerte blør for brunsneglene?

Skrevet
7 minutter siden, sug lut skrev:

Får vondt i sneglehjertet❤️🐌

Neida. Men jeg er egentlig enig. Selv om jeg hater brunsnegler er det jo ikke slik at de er mesterhjerner i en ondsindig konspirasjon. Klipp i to, og ferdig med det. 

Anonymkode: 3ab68...7a4

Skrevet
6 minutter siden, sug lut skrev:

Gi deg med latterliggjøring, vær så snill. Begynner å bli ganske lei. 

Snegler er skadedyr og jeg er enig i at de må fjernes, men de er fortsatt levende vesener. Ingen grunn til å påføre dem mer smerte enn nødvendig. Det koster deg veldig lite å drepe dem på en mer human måte enn å bruke salt. Alt du trenger er en saks.

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi deg med latterliggjøring, vær så snill. Begynner å bli ganske lei. 

Snegler er skadedyr og jeg er enig i at de må fjernes, men de er fortsatt levende vesener. Ingen grunn til å påføre dem mer smerte enn nødvendig. Det koster deg veldig lite å drepe dem på en mer human måte enn å bruke salt. Alt du trenger er en saks.

Tenn lys. For her vil det fortsatt saltes.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Tenn lys. For her vil det fortsatt saltes.

...Og jeg hadde ikke forventet noe som helst annet av akkurat deg ;) 

Skrevet

Jeg blir vel lynsjet nå, men hva med å bare la dem være? Dere kjemper en kamp dere aldri kan vinne. De kommer fra overalt, og selv om dere salter, klipper og drukner, vil de bare fortsette å komme. 

Saken med brunsnegler, og egentlig alle andre levende vesner, er at når man bare lar dem være, vil de til slutt tilintetgjøres. Da blir det for lite mat, og de dør. 

Kjøp heller planter som brunsneglene ikke liker. Her: https://spirea.no/2017/04/17/plantene-brunsnegler-liker/

Skrevet

Hvorfor er det ok at en ekkel snegle pines til døde, men ikke at en søt hvalp bindes til et tre i skogen for å dø? Er du snill med dyr, avliver du humant. 

Skrevet

Du synes ikke det er litt selvmotsigende å bruke begrepet "humant" (altså menneskelig) når du snakker om å ta livet av brunsnegler? 

Menneskelig behandling av snegler utgår her. En boks med salt vann er effektivt og greit. De dør og jeg slipper å grise til saksa mi og ha døde snegler liggende i hagen...

har "human"  behandling av dyr litt opp i halsen. Jeg er enig i at dyr skal avlives på en VERDIG måte. Bare ikke kall den human... snegler derimot klarer jeg bare ikke ha medlidenhet med.

Anonymkode: ebc79...ddc

Skrevet

Hva skjer med sneglene hvis man kun strør salt over de, men uten å fjerne de fysisk fra hagen?

Skrevet
2 minutter siden, Evablaum skrev:

Hva skjer med sneglene hvis man kun strør salt over de, men uten å fjerne de fysisk fra hagen?

De bør fjernes. Hvis ikke kan du ende opp med enda flere snegler som invaderer hagen på jakt etter døde kompiser til middag. 

Skrevet
6 minutter siden, Evablaum skrev:

Sneglene dør, men de blir jo liggende og vennene kommer spiser dem. Urk! 

Men Hagen din vil nok ikke like alt saltet den heller...

Anonymkode: ebc79...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...