Gå til innhold

Dette med salg av bruktbil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge en Nissan 2002 modell. Den har gått 100 000 km og vi har gjort mange reperasjoner på den som å bytte bremseklosser/bremseskiver, ny startmotor, bærekuler og div andre småting. Den har en ulyd når man kjører, nesten som en slags metallisk skraping som forekommer spesielt ved svinging til venstre. Den gikk igjennom EU kontrollen august i fjord med denne lyden, men den er der enda. Jeg har ikke hatt bilen inne for å sjekke hva dette er, jeg lurer på om jeg kan selge bilen slik om jeg opplyser om at den lyden er der? Da kan vel ikke dette hoppe opp og bite meg bak senere så lenge jeg opplyser kjøper om dette?

Anonymkode: 7eeff...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du opplyser om det så kan de ikke ta deg på det. Men det vil jo dra prisen veldig ned!

Skrevet

Høres ut som bremseskjoldet. 

Ville dratt på verksted og fått det uten av verden, du vil tape langt mer på å selge den med denne ulyden enn å sjekke det/fikse det på forhånd. 

Anonymkode: ceaa9...0e6

Skrevet
5 timer siden, den perfekte mor skrev:

Så lenge du opplyser om det så kan de ikke ta deg på det. Men det vil jo dra prisen veldig ned!

Dra prisen veldig ned?

vi snakker en femten år gammel bil, prisen ER helt på bunn. 

Anonymkode: 3dafc...b38

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dra prisen veldig ned?

Da bør det jo vurderes om den likegodt skal skrotes så de får vrakpanten da... Å selge bilen med en udefinert feil vil si at kjøperen må reparere, og ikke aner hvor mye det vil komme på. De vil da ta godt i for å være sikker på å ikke tape.

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dra prisen veldig ned?

Er den vært mer enn vrakapnten da?

Anonymkode: ee49b...2a7

Skrevet

Litt lite info om bilen, men den er nok verdt ca 10* vrakpanten...

Skrevet
1 time siden, den perfekte mor skrev:

Litt lite info om bilen, men den er nok verdt ca 10* vrakpanten...

Vi fikk nettopp 10 000 kr i innbytte for en 13 år gammel bil som det ikke var noe feil med.

Er det en 15 år gammel bmw hi har får hun nok noe mer om hun reparerer skaden.

Anonymkode: ee49b...2a7

Skrevet

Nå er det mer enn alderen som sier hvilken pris man får, km-stand er vesentlig, bilmerke, farge og utstyr er med på å bestemme prisen. Om det blir budrunde eller om akkurat den type bil er mye eller lite etterspurt teller selvfølgelig også. Vi vet bare at det er en Nissan, men ikke hvilken modell. 

Innbytte er det man taper mest på, bilforhandleren skal også tjene penger på bilen, så at dere har fått 10.000 for deres bil betyr mest sannsynlig at du hadde fått mer om du solgte selv.

Skrevet
På 17.6.2017 den 16.08, den perfekte mor skrev:

Da bør det jo vurderes om den likegodt skal skrotes så de får vrakpanten da... Å selge bilen med en udefinert feil vil si at kjøperen må reparere, og ikke aner hvor mye det vil komme på. De vil da ta godt i for å være sikker på å ikke tape.

Jeg bare poengterte at å dra kraftig ned i pris et å ta i. Bilen er knapt verdt noen kroner. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare poengterte at å dra kraftig ned i pris et å ta i. Bilen er knapt verdt noen kroner. 

Bilen kan da absolutt være verd nærmere 50k. 

Anonymkode: ceaa9...0e6

Skrevet

Det er en Nissan Primera 2002 modell og den har gått 100 000 km. Bilen er i god stand ellers, den er EU-godkjent i august 2016.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98393532

Den er helt lik denne bilen, bare annen farge og den har mindre km stand. Så tror nok vi får litt mer enn vrakpanten :)

HI

Anonymkode: 7eeff...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...