Gå til innhold

Trenger hjelp med 4-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun leker ikke. Med mindre noen er med. Klarer overhodet ikke å leke alene, med noen få unntak. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Har trampoline, jeg kan stå 20m unna og drive med noe i hagen. Da nekter hun. Jeg må stå og se på. Ellers er det kjedelig. Fungerer godt sosialt i barnehagen. 

Vi har masse leker, interesserer seg ikke for dem. Ingenting. Puslespill er gøy i 45 sekunder. Samme med tegning.

Og hun lystrer ikke. Gir lillesøskenet masse leker i senga når de skal sove. Sier gang på gang at det ikke er greit. Har forsøkt konsekvenser/straff og positiv forsterkning. Ingenting biter hun på. Ingenting! Hører ikke etter med noensinne helst. Annet enn å rydde opp etter seg. 

Noen ganger virker hun helt normal. Men stort sett er hun sånn som det. Vi gir oppmerksomhet, men finner ingen balanse. Har nettopp kjeftet fordi hun ga lillesøskenet leker i senga. Skjønner det ikke. Jeg kunne pakket bort absolutt alle lekene, hun hadde ikke savnet dem engang. Virker likegyldig. Vil utelukkende sosialisere med mennesker. 

Det plager meg at hun ikke finner roen f.eks med et puslespill/tegning. I barnehagen vet jeg hun er flinkere til det. Hva gjør vi galt!? 

Hun og lillesøskenet får like mye oppmerksomhet. De leker sammen ofte, men ikke lenge av gangen. Jeg vet ikke jeg. 

Anonymkode: e7855...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...