Gå til innhold

Inseminasjon på Lørdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Lørdag skal jeg insemineres endelig!!

Nå håper jeg dagene går fort. Når jeg har blitt inseminert,, må man vente i 14 dager før man kan ta graviditet test og den blodprøven man må ta?? :) 

Anonymkode: 7aeb8...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør du absolutt for å ikke bli skuffet over negative tester.

Du har kanskje sett alle inleggene her inne fra ei med hvite tester der hun mener det er en liten strek lenge før ikm, men det er det ikke.

Håper det går bra for deg hi :) 

Anonymkode: 2726a...5ff

Skrevet

Jeg vil anbefale å ikke teste. Tester slår vel sjelden ut før det har gått 14 dager uansett, og da har du vel enten fått mensen eller ikke. Jeg har mange inseminasjoner bak meg, men har aldri testet. Jeg tenker sånn at enten så kommer mensen eller ikke. Blodprøven må jo taes uansett. Jeg hadde kanskje testet hvis mensen ikke hadde kommet og resultatet av blodprøven hadde tatt tid å få svar på. For meg er testing før IKM å kaste penger utav vinduet. 

Ønsker deg lykke til og hold ut ventetiden! 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På Lørdag skal jeg insemineres endelig!!

Nå håper jeg dagene går fort. Når jeg har blitt inseminert,, må man vente i 14 dager før man kan ta graviditet test og den blodprøven man må ta?? :) 

Anonymkode: 7aeb8...e97

Må man ta blodprøve, det har aldri jeg gjort. Hvorfor må man det?

Anonymkode: 7b3fe...853

Skrevet

Aldri tatt blodprøve ved inseminasjon, bare ved ivf. 

Vi er ulike. Jeg testet i alle iui forsøkene, men da mens kom sluttet jeg selvfølgelig. For meg er det bedre å se negativ test enn å bare vente. 

Ved ivf testet jeg på dag 10, hadde satt det som grense, visste at Ovitrelle var ute av kroppen innen den tid. Brukte test tidlig testene, de er mer følsomme, testet positivt dag 11. Da begynte min test-mani. Ble den sterkere? I mitt hode var det dag 14 som gjaldt, så selv med positiv test var jeg usikker pga den streken var svakere enn forventet.  Tok blodprøve på dag 16. Testet aldri om HCG steg. Derfor fortsatte jeg med sporadiske tester fram til jeg fikk bedre bevis. 

Fikk bevis på sykehuset pga innleggelse, det roet meg. Deretter kom kvalmen som en konstant påminnet på at ting var i orden, deretter spark og liv i magen. 

Jeg er kontrollfrik, jeg liker å få bekreftelser i form sv bevis. Andre søker bekreftelser på andre måter. 

Vi er ulike. Noen foretrekker å se testen være negativ framfor å vente i spenning på om mensen kommer eller ikke... 

Lurt å bestemme seg for noe før selve insemineringen, og stå for valget ditt. Du vet best hva som blir riktig for deg. 

Anonymkode: 3c501...086

Skrevet

Vi testet på dag 10 første gang og dag 11 andre gang (graviditeter begge ganger), klarte rett og slett ikke å vente, altfor spennende! 

Anonymkode: e1a59...c76

Skrevet

Det testehysteriet er ikke sunt. Kjenner flere som er blitt "spillegale" og avhengige av testing. Forsøk å ro ned, nyt dagene der det kribler i magen, og test et par dager etter forventet mensdato.

Anonymkode: 7d46e...13a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må man ta blodprøve, det har aldri jeg gjort. Hvorfor må man det?

Anonymkode: 7b3fe...853

Er sikkert forskjellig praksis rundtomkring. Da jeg ble inseminert i Danmark tok jeg ikke blodprøver, men på Riksen "krever" de det. Ihvertfall hvis man ønsker å gjøre et nytt forsøk. De MÅ ha resultater fra blodprøven før de bestemmer noe mer. Er vel for å være på den helt sikre siden kan jeg tenke meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...