Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Vi er veldig i tvil hva vi skal gjøre med sengen nå som toåringen skal bli storebror Han ligger nå i en Stokke seng men den ønsker vi at baby skal overta når hun ankommer i november, han vil da være 2 1/2 år. Lurer på å kjøpe juniorseng til han da, eller kjøpe en ny grindseng, Han er veldig urolig i sengen og jeg er redd for at han kan falle ut av sengen hvis vi går over til juniorseng, selv med sengehest. Når begynte deres små med juniorseng? Anonymkode: fe55c...b7d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Vår var akkurat to år da han ble storebror. Da kjøpte vi juniorseng. Han sover veldig urolig men har ennå ikke klart å falle ut av senga (er sengehest på). Overgangen gikk knirkefritt, hadde sett for oss full balluba da han kom seg inn og ut selv. Men han satt bare å ventet på å bli hentet på morgenen og gikk ikke engang ut av senga 😂 Vi satte grind i døra hans også så han ikke skulle vandre rundt på natten. Anonymkode: 10e00...d53
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Du må ikke kjøpe ny grindseng til en så stor gutt! La ham kjenne på å være stor, det går nok bra. Begge mine har fått byttet ut ene siden på grindsengen med sengehest fra ca 18 mnd. Anonymkode: 6f9c8...7cd
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må ikke kjøpe ny grindseng til en så stor gutt! La ham kjenne på å være stor, det går nok bra. Begge mine har fått byttet ut ene siden på grindsengen med sengehest fra ca 18 mnd. Anonymkode: 6f9c8...7cd Takk for svar tenkte å kjøpe en brukt grindseng evt, hvor vi kan ta ned den ene siden etterhvert Anonymkode: fe55c...b7d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vår var akkurat to år da han ble storebror. Da kjøpte vi juniorseng. Han sover veldig urolig men har ennå ikke klart å falle ut av senga (er sengehest på). Overgangen gikk knirkefritt, hadde sett for oss full balluba da han kom seg inn og ut selv. Men han satt bare å ventet på å bli hentet på morgenen og gikk ikke engang ut av senga 😂 Vi satte grind i døra hans også så han ikke skulle vandre rundt på natten. Anonymkode: 10e00...d53 Så bra da, er spent på hvordan det blir med sønnen vår også, kommer sikkert rekende ut etter leggetid tenker jeg🙈 Kanskje vi skal vurdere juniorseng da, og la han sove i denne i noen mnd før baby kommer, slik at han blir vandt til den Anonymkode: fe55c...b7d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 Vår eldste fikk juniorseng når han var 2,5. Den ble ikke så mye brukt for å si det slik, han begynte å komme inn til oss hver natt i stedet for, så han kunne nok brukt sprinkelsengen en stund til. Å falle ut var ikke noe problem, vi har denne: http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/juniorsenger/hoppekids-juniorseng-basic-70x160cm-hvit?gclid=CInWiNv-vNQCFcaQGAodW_8IWg og bare snudde den med åpningen inn mot veggen Her hadde vi også babyen i bedsidecrib de første 8 mnd(rolig baby), så storebror kunne fint hatt sengen noen mnd til. Nr 2 ventet vi med å flytte i juniorseng til hun var 3 år, med henne gikk det helt fint, sov fint i den fra første natt. Minstemann tenker jeg blir nærmere 3 år han også, bare 1 1/2 nå, så er en stund igjen. Anonymkode: ebe2f...93a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Har fire barn og alle sammen har flyttet fra sprinkelseng til juniorseng med sengehest når de fylte 2 år. Det har gått kjempefint. De har fått være med på butikken og velge seg sengesett selv, fått stor pute og dyne, vært så stolt. Fokuset har jo vært at nå er de stor jente/gutt og klarer sove i stor seng, og det har vært så stad med nytt selvvalgt sengesett (prinsesse, hello Kitty, lynet mcqueen, postmann pat). Ingen av dem har kranglet med oss om legging, stått opp igjen e.l. Men fikk en tips da, og det var å flytte de ut av babysengen i god tid før babyen kommer. Om de blir sjalu så kan det bli ekstra ille om babyen også får sengen deres. Ikke nok med at de blir storebror, babyen stjeler sengen deres også 😉 Så om jeg var dere ville jeg flyttet han allerede i sommer. Anonymkode: 52993...0f3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 Vi gikk rett over til vanlig seng på den alderen. Faktisk brukte vi først øvre delen av køyeseng - altså bare den øvre, for der var det kant rundt, og satte på en sengehest så barnet ikke skulle falle ut. Ikke kjøp en seng dere bare kommer til å bruke et halvt år før den må byttes igjen. Anonymkode: 0eee3...9ae
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har fire barn og alle sammen har flyttet fra sprinkelseng til juniorseng med sengehest når de fylte 2 år. Det har gått kjempefint. De har fått være med på butikken og velge seg sengesett selv, fått stor pute og dyne, vært så stolt. Fokuset har jo vært at nå er de stor jente/gutt og klarer sove i stor seng, og det har vært så stad med nytt selvvalgt sengesett (prinsesse, hello Kitty, lynet mcqueen, postmann pat). Ingen av dem har kranglet med oss om legging, stått opp igjen e.l. Men fikk en tips da, og det var å flytte de ut av babysengen i god tid før babyen kommer. Om de blir sjalu så kan det bli ekstra ille om babyen også får sengen deres. Ikke nok med at de blir storebror, babyen stjeler sengen deres også 😉 Så om jeg var dere ville jeg flyttet han allerede i sommer. Anonymkode: 52993...0f3 Det er det vi tenker også, at han må flyttes over i ny seng ila sensommeren, i god tilføre baby kommer kan se ut som at vi kommer til å gå rett over på juniorseng, håper sengehesten holder han på plass 🙈 Anonymkode: fe55c...b7d
februarprins2013 Skrevet 17. juni 2017 #10 Skrevet 17. juni 2017 min var litt over 2 år når han fikk det, gikk veldig fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå