Gå til innhold

Blomster fra hagen til lærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i oppgave å ordne blomster til lærerene til skoleavsluttningen. Det er litt penger i klassekassa, men jeg tenker at de kunne vi heller ha i beredskap til neste år for å kunne gjøre noe hyggelig for elevene.

Er det ok å gi blomster fra hagen til lærerene eller må det være kjøpeblomster?

Anonymkode: ae3fa...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt fra klassekassen og kjøpt en "ordentlig" bukett, og heller tigget etter mer penger til klassekassen etterpå.

Men om du er skikkelig blomsterentusiast og har drivhus og masse fancy blomster hjemme PLUSS evnen til å pakke dem inn ordentlig - så kan det være ok å gi hagebukett.

Anonymkode: ccbf6...82e

Skrevet

Syntes det bør være kjøpeblomster... Ta Evt en kronerulling nå da vel?! -Og hvis det skal kjøpe fler buketter, ikke vær redd for å prute. Spør i butikken om du kan få "en god pris" :) 

Anonymkode: f7bd4...fd3

Skrevet

Jeg tar gjerne imot hageblomster, for da trenger jeg ikke å ha så dårlig samvittighet når de går i søpla før jeg drar hjem. Jeg reiser på ferie umiddelbart etter skoleårets avslutning.

Anonymkode: d2065...01c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar gjerne imot hageblomster, for da trenger jeg ikke å ha så dårlig samvittighet når de går i søpla før jeg drar hjem. Jeg reiser på ferie umiddelbart etter skoleårets avslutning.

Avsluttningen er en uke før skoleslutt, men de kan jo likevel kastes litt diskret :)

Skrevet
12 minutes ago, Anonym bruker said:

Du kan jo gi dem videre..?

Anonymkode: ccbf6...82e

Skrevet (endret)

Jeg hadde sendt en mail til alle i klassen og spurt om 20,- på vips til blomster.

Og selvfølgelig informert at det er ikke noe du krever siden skolen er gratis, men håpet at flest mulig ville være med å spleise. (Er alltid noen som skal dra frem det).

Og så hadde jeg heller kjøpt en fin potteplant framfor disse snittblomster som bare er styr og dør etter gå dager.

Endret av +++
Skrevet

Plukk markblomster! Langt penere enn kjøpebuketter, og med mye mer omtanke. 

Anonymkode: 2e1b4...c3c

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for en hagebukett med et koselig kort fra min klasse! 👍🏻

Anonymkode: ef472...1a8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Avsluttningen er en uke før skoleslutt, men de kan jo likevel kastes litt diskret :)

Da kan blomstene stå i klasserommet! 

Skrevet

Helt fint med blomster fra hagen om du lager en pen bukett av dem. 

Anonymkode: 90624...d69

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for en hagebukett! Egentlig hadde jeg blitt enda gladere for en utmarksbukett (markblomster). De fineste blomstene er markblomster synes jeg! 😊

-Lærer 

Anonymkode: d89b4...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...