Gå til innhold

Er dette innenfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt barns klassetrinn er kjønnene veldig skjevt fordelt, de er i tillegg ikke så mange. 25 mot 75 % gutter i de to klassene... De er kun 4 gutter i den ene klassen. Det er ofte gjentatt på foreldremøter og andre steder at man kanskje kan være litt obs på disse 4, men nei.... Disse har ikke vært i de andres bursdager på flere år og nå er jeg lei kjenner jeg! Er det ok og invitere kun disse 3 i klassen og ta den helt ut? Oslotur med overnatting. Tur på tusenfryd feks kanskje? Ja, jeg vet jeg er barnslig, men nå har jeg oversett og vært "større enn" i alle år og nå kjenner jeg det begynner holde litt... 😔

Anonymkode: bdf3d...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg var en god idé, guttene vil nok få en topp tur og ha gode minner lenge. 

Anonymkode: e29dd...cda

Skrevet

Enig med første som svarer. Du vil jo inkludere alle guttene i klassen, du utestenger ingen. Om det blir diskusjoner om det i ettertid så får dere bare vise til det at det er skolen som har valgt en slik ordning.

Det er ulemper med en slik fordeling som er i disse klassene, men det er også fordeler. Forholdet mellom de fire guttene kan bli veldig nært og godt og kan bli vennskap som består resten av livet. Det er, som du viser i hovedinnlegget, lettere å gjøre mer spesielle ting, fordi det er overkommelig å ta med alle uten for mye bry og organisering. Utnytt fordelene til deres beste :)

Anonymkode: ab410...dd6

Skrevet

Jentene inviterer altså bare jentene i bursdag, er det sånn? Det er jo litt merkelig og ganske frekt når det er så få gutter. Har du sagt det i klare ord på foreldremøte? Kan dere være først ut med å ha "klassefest"?

Anonymkode: 59722...bda

Skrevet

Er ønsket at jentene i larsen skulle invitert eller at guttene i paralellklassen skulle gjort det?

Uansett ser jeg ikke noe galt i at dere drar på tur.

Anonymkode: c4424...ad2

Skrevet

Det høyrdes koselig (men dyrt) ut. Hvis ikkje guten din vert invitert i andre sin bursdag, så kan heller ikkje dei bli sure for å ikkje bli invitert i hans. Kjekt for dei fire å få noko saman berre dei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...