Gå til innhold

Abort pga alkoholinntak :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er cirka 8-9 uker på vei, fant ut først forrige uke at jeg var gravid. Før det har jeg drukket mye vin, på kvelder og over det er som er greit å drikke per dag. Nå har jeg bestilt time til abort fordi jeg er sikker på at barnet vil få FAS, men skal høre med de på sykehuset. Har ikke drukket siden jeg fant ut.  Men er helt fortvilet og forstår ikke hvordan jeg skal kunne slappe av resten av svangerskapet uten å vite hva skade jeg har gjort.. Noen som vet om det er stor sjanse for FAS de første ukene?

Anonymkode: 73c3d...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er cirka 8-9 uker på vei, fant ut først forrige uke at jeg var gravid. Før det har jeg drukket mye vin, på kvelder og over det er som er greit å drikke per dag. Nå har jeg bestilt time til abort fordi jeg er sikker på at barnet vil få FAS, men skal høre med de på sykehuset. Har ikke drukket siden jeg fant ut.  Men er helt fortvilet og forstår ikke hvordan jeg skal kunne slappe av resten av svangerskapet uten å vite hva skade jeg har gjort.. Noen som vet om det er stor sjanse for FAS de første ukene?

Anonymkode: 73c3d...eb4

Hæ? Hadde du ikke basic biologi på skolen? 

Anonymkode: 39dd2...d33

Skrevet

Kjære deg. Det går nok helt fint😁 jeg har 3 friske barn. Jeg var 2, 3 og 4 mnd på vei da jeg skjønte jeg var gravid. I alle svangerskap drakk jeg "mye" vin før jeg skjønte at jeg var gravid. Sluttet selvfølgelig å drikke da jeg fikk vite at jeg var gravid. Iflg legen skal det mye til for at fosteret blir skadet.

Anonymkode: be4d2...12d

Skrevet

Ingen navlestreng før 6-8 uker på vei,så bare å avbestille

Anonymkode: f18ae...d9a

Skrevet

Ikke ta abort på så tynt grunnlag! Snakk med legen din og ring Amathea. Sjansen er minimal for FAS.

Anonymkode: aed91...0c2

Skrevet

Ta abort og bli heller gravid etter aborten. Hvorfor ta sjansen?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen navlestreng før 6-8 uker på vei,så bare å avbestille

Anonymkode: f18ae...d9a

Hvorfor anbefales det å ikke drikke når man er prøver da??

Anonymkode: b772a...d23

Skrevet

I alle dager! Ikke hør på Evablaum! Er sjokkert over hvilke råd som gies over en lav sko!! 

Dette kommer mest sannsynlig til å gå helt fint! Det er mange i din situasjon, og de aller, aller fleste går det helt fint med! 

Snakk med jordmor om dette. Ikke ta abort! 

Anonymkode: 1f727...366

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I alle dager! Ikke hør på Evablaum! Er sjokkert over hvilke råd som gies over en lav sko!! 

Dette kommer mest sannsynlig til å gå helt fint! Det er mange i din situasjon, og de aller, aller fleste går det helt fint med! 

Snakk med jordmor om dette. Ikke ta abort! 

Mest sannsynlig ja.. Hvorfor ta sjansen?

Skrevet
22 timer siden, Evablaum skrev:

Fordi det er flere som får psykiske plager etter en abort enn de som får FAS av å ha drukket litt.

Anonymkode: f8858...d90

Skrevet
22 timer siden, Evablaum skrev:

Herregud.... Du lever jo virkelig opp til nicket ditt. Skjerp deg.

Anonymkode: c6454...edb

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er flere som får psykiske plager etter en abort enn de som får FAS av å ha drukket litt.

Jeg tenker at det er bedre at hi får "psykiske plager", enn at et barn får FAS! 

Skrevet

Jeg kjenner to, nå voksne med alkoholskader. De er et resultat av TUNGT alkoholmisbruk gjennom hele svangerskapet. Begge har utfordringer, ja, men begge er også gift og har barn.

Anonymkode: 83d2f...109

Skrevet
12 minutter siden, Evablaum skrev:

Hun er ca. 8–9 uker på vei! Barn får ikke FAS av at mor drakk vin de aller første ukene i svangerskapet. Det blir for ondskapsfullt å råde hi til å ta abort fordi du dikter opp ting. Hva er i veien med deg egentlig? Synes du skriver så slemme og rare ting til alle her inne.

Skrevet
10 minutter siden, Evablaum skrev:

Man kan selvfølgelig aldr være helt sikker på noe her i verden, men med det alkoholinntaket som hi beskriver er det meget liten sannsynlighet for FAS. Det er dessuten litt for tidlig i svangerskapet for å få skader. Anbefalinger om avhold er gjort etter "føre var"-prinsippet.

Du råder en engstelig gravid til å ta abort på svært tynt grunnlag.

Anonymkode: c6454...edb

Skrevet

Ja. Jeg har også lagt spesielt merke til Evablaum. Tror ikke hun er helt frisk. Kommer med ekstremt ufine kommentarer, veldig direkte og råder nå også til abort... Skummelt med sånne folk.... 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor anbefales det å ikke drikke når man er prøver da??

Anonymkode: b772a...d23

Hovedsaklig pga nedsatt ferilitet.

!!

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg har også lagt spesielt merke til Evablaum. Tror ikke hun er helt frisk. Kommer med ekstremt ufine kommentarer, veldig direkte og råder nå også til abort... Skummelt med sånne folk.... 

Tror faktisk hun er sprøere enn meg ... og jeg er sprø som en Ritzkjeks.

Skrevet
27 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Tror faktisk hun er sprøere enn meg ... og jeg er sprø som en Ritzkjeks.

:legrine: Du har rett....... i begge deler :legrine:

Anonymkode: 64d59...7fb

Skrevet

Babyer som er født med FAS, har hatt mødre som har drukket MYE gjennom hele svangerskapet. 

Ikke ta abort, dette går helt fint!!

Anonymkode: c9684...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...