Gå til innhold

Hvordan leker barnet ditt ca 3 -3,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som henger litt etter på ulike omr. Han leker ved siden av de andre ( litt større ) barna. Han leker litt rollelek med bamsen / andre kosedyr. Gir mat , prøver å kle på, snakker med de osv. BHG savner rollelek med de andre barna. Språket driver og løsner skikkelig nå, så tenker det blir lettere når han han kommunisere mer.

Vi leser bøker( ham kan mye utenat) stresser ofte gjennom bøkene , men husker godt og vet hva som kommer på neste side etc.

Han lærer fort ( f. Eks engelske gloser - jeg prøvde bare for moro skyld ) og nå kan han ca 15- 20 ord på eng 😂 

Han prater masse, det er bare veldig utydelig .

Han har lite konsentrasjon og sliter litt med felles oppmerksomhet. Det er her bekymringen kanskje er størst. 

Hvor er deres tre åringer i forhold til min?! Hvordan leker de? Hva kan de? 

Vil bare si at ppt er inne i bildet, så han har hjelp.... De ønsker han utredet også, så det kommer i gang nå snart. 

Skriv gjerne dere som har barn med litt forsinket utv, eller dere som har barn med evnt diagnoser ?! 

Takk:) 

Anonymkode: 14d29...b38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre år om én måned. Hun leker ofte parallell leker. (Gjør det samme som naboen men ikke sammen) Hun har det siste vist mer og mer interesse for å leke mer MED andre barn da. Hun liker godt rollespill med voksne, da leder jo vi leken og hun henger på. Men med andre barn (jevnaldrende) går det ofte i stå. 

Leker endel med storesøster, da hermer hun mye etter henne. Deres favoritt lek er å gå rundt i huset og lage bevegelser og lyd, (og le av hverandre)

Hun leker selvstendig med lekekjøkken og plastelina. Da kan hun holde på lenge uten bekreftelse fra oss voksne. Lese bøker har hun ikke tålmodighet til, vi blar i bøker og prater om bildene. God hukommelse sånn generelt. Kan kjenne igjen steder vi var for et halvt år siden, kan kjøre forbi en rasteplass jeg har hatt tissepause en gang og spørre, - mamma tisse?

Hun har rikt ordforråd men har mye feiltale. Sommerfugl er sommefu, vogna er vonnie osv. Men hun er ganske nærme det ordet hun forsøker å si så hun gjør seg forstått. 

Hun har lært engelsk av storesøster og kan de fleste farger på engelsk og norsk. Teller til ti på norsk og engelsk også. 

Hun er ganske langt fremme på problemløsning leker. Forstår logikk og løser oppgaver de andre i barnehagen ikke klarer. 

Anonymkode: a9c21...2be

Skrevet

Tusen takk for svar :) 

Skrevet

Flere ??

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...