Gå til innhold

Fasadeendring på 4 mannsbolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har noen spm ang regler i 4 mannsbolig. Hva slags regler gjelder med fasadeendring? Feks naboen over meg har tenkt og rive ned inngangspartiet sitt og legge asfalt. Samt bygge opp et nytt inngangsparti. Dette er også den andre naboen oppe gått med på siden de deler samme inngangsside. Vi som bor nede har en trapp forbi fremsiden av huset(der forandringen skal skje) og ned til vår inngang. Det er også planlagt at de vil bygge en liten bod utenfor. 

Et av rommene i leiligheten min har vindu som er under hans inngangsparti så det vil berøre meg.

Vi har ikke delt inn i hvert vårt område, men bruker det som hvert vårt da det ikke er naturlig for de andre og sette seg foran andres leiligheter. Altså alt utenfor er fellesområde.

Hva slags regler gjelder egentlig her? Kan han gjør som han vil siden det er foran hans inngangsdør? Eller siden de andre 3 naboene er med på det er det flertallet som evnt bestemmer?

Anonymkode: eb2c1...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fasadeendring må søkes til og godkjennes av kommunen. Inkludert i dette er det å sende ut nabovarsel slik at dere kan komme med innsigelser.

Mistenker du at naboen har tenkt å utføre dette under håpet at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse er det bare å ta en telefon eller sende en mail til kommunen.

Anonymkode: 03df4...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...