Gå til innhold

Når fortalte du om graviditeten til din mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noe annet å si det til foreldre enn "alle" andre. Når fortalte du?

Anonymkode: 788a0...c24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 14 og 11 tror jeg det ble. Klarte ikke skjule det mer oppi juleselskaper siden jeg var møkkdårlig med hyperemesis. 

Anonymkode: e4253...428

Skrevet

Før uke 4 begge gangene. Eneste naturlige for meg☺️

Skrevet

Rundt uke 5-6 første gangen, ca uke 8-9 andre gangen, uke 7 tredje gangen, men da kun pga blødning og fordi jeg trengte noen å være med meg til ul.

Anonymkode: 6e5bf...525

Skrevet

Hun måtte finne det ut selv.

Siden hun er død så hun det forhåpentligvis fra hvor enn hun sitter og følger med.

Anonymkode: 23557...f62

Skrevet

Første gangen ventet jeg til uke 12, da skjønte jeg ikke bedre og trodde det var sånn det skulle være. Man skulle ikke fortelle noen før uke 12.

Så skjønte jeg heldigvis at om ikke man kan fortelle familien og la de være en støtte og hjelp for deg i første trimester som jo er det tøffeste trimesteret med tanke på kvalme, hormonforandringer, tretthet osv da har man ikke mye nært forhold til sine egne...

Så andre, tredje og fjedet gangen fortalte jeg det et par dager etter at jeg hadde funnet det ut selv.

Anonymkode: 961fd...a74

Skrevet

Jeg ventet så lenge som mulig. Hun fikk vite det sist. Men når jeg var rundt 12uker så var det umulig å skjule lenger, så da sa jeg det, hun hadde blitt kjempe sint hvis hun fikk det via jungeltelegrafen og det dramaet gadd jeg ikke. Og vi møtes såpass ofte at hun ville sett det tilslutt.

Skulle gjerne latt være å si noe helt til hun fant det ut selv, hadde ikke noe behov for å si det. 

Skrevet

De tre første gikk hun vite et par dager etter vi visste det selv. Så da var jeg hhv 16 uker, 5 uker og 8 uker på vei.. 

Men så ble det komplikasjoner med nr 3, det endte bare i spontanabort i uke 11, men var litt skummelt når det sto på pga mistanke om svulster. Min mor ble livredd (familiemedlemmer har dødd av denne kreftformen), så vi valgte å holde neste graviditet skjult for henne til det var trygt.

Problemet var at jeg mistet to ganger til, og det føltes liksom aldri greit å fortelle om det i etterkant. 

Men tilslutt satt ting som det skulle,  og vi fortalte det i uke 18, etter ultralyden. 

Jeg skulle ønske at mor visste at vi har mistet tre ganger, ikke fordi det preger meg noe,  men fordi det er liksom en slik ting en mor skal vite synes jeg. Men da vil hun bare synes det er dumt at vi prøvde å beskytte henne osv. Så det får bare være. Jeg er likevel fornøyd med måten vi gjorde det på. 

Anonymkode: eaaa3...ca4

Skrevet

Fortalte det til mor og far 30 min etter positiv test, kjørte rett hjem og sa det 😄 Er 35 og alene, så var litt i panikk 🙃

Skrevet

Ganske kjapt begge gangene. Første gang sa jeg det noen timer etter jeg fant det ut fordi hun var rasende på at sykehuset ikke ga meg behandling mot sykdommen min (kunne naturligvis ikke medisineres pga graviditeten så jeg måtte si det). Andre gang ventet vi noen dager fordi vi måtte bearbeide sjokket selv først. Men vi sa det tidlig til de fleste denne gangen, vi trengte den støtten vi kunne få i starten :)

Skrevet

Etter uke 12 begge ganger. 

Anonymkode: 27729...7cf

Skrevet

Uke 25. Ca. to minutter etter at jeg fant det ut selv. Hun kjørte meg til legen, og satt på venterommet da jeg gikk inn. Legen tok UL på meg der jeg fikk se barnet, og da inviterte vi min mor inn med en gang etterpå. Sjokkert begge to 

Anonymkode: 98484...6f9

Skrevet

Alle tre ganger veldig fort,innen en time til en dag. Første gangen skjulte vi nyheten siden vi ønsket å dra på ferie til Tyrkia og jeg visste hun ville brydd seg mye om hvordan alt skulle gå. Da vi kom hjem,dro foreldrene mine til utlandet men vi fortalte dem over telefon. Andre gangen var det sjokknyhet. Andre gangen ble jeg gravid da førstemann var 7 måneder. Jeg skulle akkurat begynne i ny jobb. Ingen vits i å utsette nyheten. Mine foreldre hjalp oss mye. De ville funnet ut uansett ganske fort.

Anonymkode: 3a044...9ed

Skrevet

Jeg var alene med første og ville ikke ha noe mas om abort (var voksen, men ble gravid etter en ONS), så jeg ventet til etter uke 12. Gikk forøvrig helt greit, selv om hun ikke helt skjønte at jeg ville beholde. Far og barn har god kontakt 😊

Tror kanskje jeg ventet så lenge neste gang også, men husker ikke helt.

Anonymkode: 57a83...0e2

Skrevet

I løpet av de første dagene etter at vi fant det ut selv. Foreldrene våre, søsken og arbeidsgiver fikk vite det tidlig, ellers holdt vi tett om det til alle kunne se selv. 

Anonymkode: 4660e...6f5

Skrevet

Uke 13-14 for hun klarer ikke holde på hemligheter. Sier jeg noe til henne vet alle andre det i løpet av 10 min. Jeg var så dum å fortalte tidlig etter jeg hadde født. Det gikk rett ut på face at hun var blitt bestemor som var mange som fant det ut før jeg selv rakk å si at hun var født. Så min mor er den aller siste som får vite ting jeg vil fortelle selv. 

Anonymkode: dccbc...226

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...