Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Har et småspist barn, og vi skal til Kypros snart. Kan jeg pakke ned en pakke med knekkebrød og en skinkeost tune i bagasjen, for å ha i nødsituasjon? Er det lovlig å innføre til kypros? Anonymkode: c1dbf...07f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Hvis du skal til et typisk chartersted er det ikke nødvendig - du får omtrent den samme maten der som hjemme 😊 Anonymkode: 5edab...ee8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Barnet mitt spiser lite, men ofte, og gjerne veldig sulten på kvelden. Vi har ikke all inclusive, så tenker hvis hun blir veldig sulten etter vi er kommet på hotellet, så har vi litt i bakhånd... har tilgang på kjøleskap. Kan self kjøpe noe der nede, men litt langt unna ordentlige matbutikker, også er hun så sær. Så lurer vell egentlig bare på om jeg har lov å innføre dette i landet? hi Anonymkode: c1dbf...07f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Ja, det går helt fint. Vi pleier å ha med en liten koffert hjemmefra med div mat, både knekkebrød, smøreoster og annet pålegg. Har også med suppeposer, som vi kan ha til lunsj osv . Anonymkode: 50d71...af1
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Har et småspist barn, og vi skal til Kypros snart. Kan jeg pakke ned en pakke med knekkebrød og en skinkeost tune i bagasjen, for å ha i nødsituasjon? Er det lovlig å innføre til kypros? Anonymkode: c1dbf...07f Oppdra heller ungen til å spise maten hen får. Lønner seg mer i det lange løp. Anonymkode: afe09...dd0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 5 hours ago, Anonym bruker said: Ja, det går helt fint. Vi pleier å ha med en liten koffert hjemmefra med div mat, både knekkebrød, smøreoster og annet pålegg. Har også med suppeposer, som vi kan ha til lunsj osv . Anonymkode: 50d71...af1 en koffert med suppeposer til lunsj på ferie i utlandet? Hva med å prøve maten der man er? For noen skrotnisser dere er! Anonymkode: 9bd44...116
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 Selvfølgelig kan du det! Vi spiser ofte lunsj på rommet, jeg tar med leverpostei og makrell i tomat. På butikken der nede kjøper vi ost, skinke og div salater. Ellers er det ikke så mye pålegg å velge mellom, Det går mye i syltetøy og nutella. Ungene mine spiser alt slags mat og elsker stifado, fetaost og oliven, men lunsjen trenger ikke alltid være en kulinarisk opplevelse, så vi gjør det enkelt. Anonymkode: b4f28...dfd
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 Det går helt fint. Ikke minst er det greit med grove knekkebrød som en avveksling til alt det fine brødet det som regel er i sydenlandet. God tur. Anonymkode: 0c1fe...594
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 Tenk å ha med en koffert med mat når man drar til syden....hvorfor??🙄 Anonymkode: d2cb3...726
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 Jeg har alltid med litt knekkebrød og diverse pålegg når jeg reiser på tur med barna, det går helt fint. Men nå har jeg barn med cøliaki da, så jeg har kanskje "lov"? Anonymkode: 06b81...25f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 Ja, det går helt fint! Gjør det samme selv. Vi blir alle litt mettet av store buffetluncher og å alltid benke seg ned på restaurant. Ungene blir sultne en til to timer etter frokost, mens vi voksne er fortsatt ganske mette. Har med polarbrød og porsjonspakker med leverpostei og makrell i tomat som de får ved bassenget eller stranden. Har også smurt en skive med noe til kveldsmat når vi lander sent (etter kl 23). Synes det er veldig kjekt å ha. Vi reiser veldig mye, og er veldig opptatt av mat. Nå som barna er mindre blir det ikke de helt store kulinariske opplevelsene uansett på bamsehotell etc 😅 Anonymkode: c7b46...618
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 Sitte på rommet og spise posesuppe 😂 Anonymkode: ea9e1...704
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitte på rommet og spise posesuppe 😂 Anonymkode: ea9e1...704 Ja, for det er sånn det er. Enten eller. Ingen mellomting som at man spiser lunsj på rommet på den varmeste tiden. Eller at det gjør godt for feriemagen med grovt knekkebrød til frokost. Tar man med noe mat på reise er man kjip, harry og tåpelig. For det har snobbene bestemt. Anonymkode: 0c1fe...594
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Såklart kan du ta med pålegg på ferie, tror det er ganske normalt om man har barn under ca 2 år. Har hatt med smoothieposer, leverpostei og skinkeost til ungene selv. Men i år er minste 3,5 år, så nå klarer vi oss uten tenker jeg. Anonymkode: 7c65a...a33
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: en koffert med suppeposer til lunsj på ferie i utlandet? Hva med å prøve maten der man er? For noen skrotnisser dere er! Anonymkode: 9bd44...116 Kall det hva du vil, vi er skrotnisser, du er en mindrevitende snobb. Det finnes ulike grunner til at man har med seg mat til utlandet, bl.a matvareallergier. Du har gjerne ikke hørt om sånt du, men det får være ditt problem. Du kan gjerne google det 😅 Anonymkode: 50d71...af1
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 Jeg skjønner godt at man vil ha med mat, jeg, hvis det er dårlig tilgang til butikk. Vi handler alltid mye brød, brus, pålegg, yoghurter, frokostblandinger osv lokalt, men da er det jo butikk i nærheten. Er stress å spise ute tre ganger om dagen med tre barn, og dyrt er det også. Et til to måltider på restaurant holder for oss per dag. Anonymkode: 008d4...a32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 Vi gjør også det.Knekkebrød, smøreost, diverse frukt og müslibarer har vi pakket ned når vi ankommer sent på kvelden. Er ikke mange døgnåpne butikker jeg har sett i Hellas og Spania. Og det siste vi vil etter en lang tur med små barn er jo å dra ut på butikken etter å endelig ha installert oss på rommet. Skrotnisser, haha. Det var dagens. Anonymkode: d9566...390
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 Hviis det er typisk chartersted dere skal til så får man stort sett skandinaviske matvarer på minimarkedene. MEn det er jo ofte dyrere da, så blir billigere å ha med selv. Gjorde det selv når vi var på Kreta med to små. Vi hadde ingen måltider inklusiv, så ordnet oss med frokost og stort sett lusnj selv, men var bare pålegg(leverpostei og skinkeost jeg hadde med), brød og annet kjøpte vi lokalt. Og til kommentaren over, hadde du hatt barn som var vanskelige i matveien selv, så hadde du visst at det ikke har særlig mye med oppdragelse å gjøre. Og for slike barns så kan det fte låse seg enda mer i nye omgivelser med ukjent mat. Anonymkode: f0676...b13
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 Hahaha.... Dette er det mest underholdene jeg har lest her inne på lenge! Anonymkode: 5fc36...4b7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #20 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi gjør også det.Knekkebrød, smøreost, diverse frukt og müslibarer har vi pakket ned når vi ankommer sent på kvelden. Er ikke mange døgnåpne butikker jeg har sett i Hellas og Spania. Og det siste vi vil etter en lang tur med små barn er jo å dra ut på butikken etter å endelig ha installert oss på rommet. Skrotnisser, haha. Det var dagens. Anonymkode: d9566...390 Har man lov til å ta med frukt? Anonymkode: 75f05...7c4
Gjest Antarctica Skrevet 13. juni 2017 #21 Skrevet 13. juni 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Sitte på rommet og spise posesuppe 😂 Anonymkode: ea9e1...704 Erre fest så erre fest!
Gjest Antarctica Skrevet 13. juni 2017 #22 Skrevet 13. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har man lov til å ta med frukt? Anonymkode: 75f05...7c4 Man kan sikkert også ta med fisk til Lofoten.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #23 Skrevet 13. juni 2017 23 minutter siden, Pashla skrev: Man kan sikkert også ta med fisk til Lofoten. Skjønner ikke hva du mener Anonymkode: 75f05...7c4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #24 Skrevet 13. juni 2017 28 minutter siden, Pashla skrev: Man kan sikkert også ta med fisk til Lofoten. Du leste ikke at det var for å ha på rommet når de kom sent frem? Men da hadde det ikke vært noe å ironisere over og det er jo kjedelig. Anonymkode: 0c1fe...594
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #25 Skrevet 13. juni 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Har man lov til å ta med frukt? Anonymkode: 75f05...7c4 Det kan man Anonymkode: 50d71...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå