Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Hvor gammelt er barnet deres og hvordan er språket? Min er straks 20 måneder og sier vel ca 25 ord tror jeg (inkludert navn). Ingen setninger enda, men mye babling. Hun forstår veldig mye av det jeg sier dog. Hvordan er deres? Anonymkode: 28209...145
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Snakker i fullstendige setninger. Noen ganger veldig rent og andre ganger litt utydelig. Snakker hele dagen. Har lange kompliserte setninger med vanskelige ord Er 24 mnd. Kunne rundt 100 ord kort tid etter hun fylte ett. Anonymkode: 266e5...769
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Har fem, og de er helt ulike. To av barna snakket veldig mye og rent veldig tidlig, en tredje sa knapt et ord før han fylte tre, og de to siste var gjennomsnittlig tidlig ute. Anonymkode: 0d95f...89e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Toåringen prater som en foss. Hun har ertuvanlig stort ordforråd og avanserte setninger. Den eldste var helt vanlig i den alderen. Opererte med 3-4 ords setninger, helt gjennomsnittlig. Den mellomste var usedvanlig treg. Da han var 3 begynte vi med tegn til tale slik at han skulle kommunisere bedre med andre. Idag er de to eldste helt alminnelige, har vanlige språkferdigheter. Gjenstår å se hvordan yngste utvikler seg. Anonymkode: e0194...25b
Anniedoug Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Min på 2 lærer to språk, så han ligger noe etter. Forstår alt vi sier til ham, men ut kl. Er det enkeltord i en blanding av begge språk. Satser på at det løsner etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå