Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Har vært på sykehuset. Time jeg venta på i mange måneder. Da jeg kom dit fikk jeg vite at de ikke kunne gjøre noe siden jeg var henvist til feil avdeling. De hadde heller ingen avdeling på sykehuset som kan hjelpe meg så var bomtur. Big time. Henvist tilbake til fastlegen. Har time idag. Dette haster. Jeg sliter bla.a med angioødem (sveller opp på innsiden) ganske alvorlig, og en tydelig forverring i løpet av ventetiden. Allergi. Immunforsvar. Ingen vet nøyaktig hva og hvorfor, derfor trenger jeg spesialister. Det kan dreie seg om noe helt utenom det vanlige. Jeg har gjort alle vanlige tester som blodprøver osv. Trenger noe som faktisk har greie på dette her Hvis Riksen: hvilken avd? Er så deppa pga dette her. Det ødelegger livet mitt. Aner ikke hvordan jeg skal få legene osv til å skjønne at det HASTER Og at jeg må henvises riktig Anonymkode: 0038d...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Legen din tar deg jo på alvor og henviste deg, dessverre feil avd men prøv igjen der? Siden du egentlig allerede skulle vært på sykehus for utreding, så vet vel legen godt at nå må du få time på rett sted raskt. Hvor du skal aner jeg ikke, men hvor er det du hovner opp? Ellers har de jo egne avdelinger for astma, allergi på de fleste sykehus. Lykke til Håper du får svar snart . Anonymkode: 02c6a...746
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legen din tar deg jo på alvor og henviste deg, dessverre feil avd men prøv igjen der? Siden du egentlig allerede skulle vært på sykehus for utreding, så vet vel legen godt at nå må du få time på rett sted raskt. Hvor du skal aner jeg ikke, men hvor er det du hovner opp? Ellers har de jo egne avdelinger for astma, allergi på de fleste sykehus. Lykke til Håper du får svar snart . Anonymkode: 02c6a...746 Der? Jeg var på time på sykehuset (som jeg skrev), og hun sa at de ikke har en slik avdeling på sykehuset. Ellers hadde hun henvist meg til riktig avdeling, så må på et annet sykehus. Det sa hun rett ut, og skrev også det i brevet til legen. Jeg hovner opp inni kroppen. Mister følelsen i kroppsdeler pga det. Hovner også opp på utsiden så det synes, men det meste foregår på innsiden. Takk Anonymkode: 0038d...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der? Jeg var på time på sykehuset (som jeg skrev), og hun sa at de ikke har en slik avdeling på sykehuset. Ellers hadde hun henvist meg til riktig avdeling, så må på et annet sykehus. Det sa hun rett ut, og skrev også det i brevet til legen. Jeg hovner opp inni kroppen. Mister følelsen i kroppsdeler pga det. Hovner også opp på utsiden så det synes, men det meste foregår på innsiden. Takk Anonymkode: 0038d...428 Skrev hun det til legen så har nok han gjort hjemmeleksen sin og funnet rett sykehus og avd til timen din. Anonymkode: eb4ce...984
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Mente at "der" var hos legen din. Prøv igjen der. Legen har jo tatt deg på alvor og siden det ikke ble riktig ved første sykehusbesøk vil han nok prøve å få deg til riktig sted ganske raskt. Anonymkode: 02c6a...746
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Der? Jeg var på time på sykehuset (som jeg skrev), og hun sa at de ikke har en slik avdeling på sykehuset. Ellers hadde hun henvist meg til riktig avdeling, så må på et annet sykehus. Det sa hun rett ut, og skrev også det i brevet til legen. Jeg hovner opp inni kroppen. Mister følelsen i kroppsdeler pga det. Hovner også opp på utsiden så det synes, men det meste foregår på innsiden. Takk Anonymkode: 0038d...428 Hvordan vet du at du hovner opp på innsiden? Anonymkode: 78e5f...85c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Angioødem utredes vel vanligvis på dermatologisk avdeling? Anonymkode: 089ab...506
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Evt her, hvis du bor på Østlandet https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/medisinsk-klinikk/lungemedisinsk-avdeling-ulleval/regionalt-senter-for-astma-allergi-og-overfolsomhet Anonymkode: 089ab...506
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Angioødem utredes vel vanligvis på dermatologisk avdeling? Anonymkode: 089ab...506 Ja, når du nevner det kan det være rett sted Anonymkode: 0038d...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du at du hovner opp på innsiden? Anonymkode: 78e5f...85c Fordi halsen snører seg igjen, og hevelsen presser på så nervene ikke fungerer. Det er i underhuden. Noen ganger synes det på utsiden og, men som oftest ikke Anonymkode: 0038d...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mente at "der" var hos legen din. Prøv igjen der. Legen har jo tatt deg på alvor og siden det ikke ble riktig ved første sykehusbesøk vil han nok prøve å få deg til riktig sted ganske raskt. Anonymkode: 02c6a...746 Håper det. Men 3 mnd ventetid hadde vært et mareritt for meg nå Vi får se. Har gjort mitt i hvertfall Anonymkode: 0038d...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #12 Skrevet 12. juni 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skrev hun det til legen så har nok han gjort hjemmeleksen sin og funnet rett sykehus og avd til timen din. Anonymkode: eb4ce...984 Nei. Skal til en vikar. Erfaringsmessig starter vi på scratch når jeg kommer. Anonymkode: 0038d...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #13 Skrevet 12. juni 2017 Du har sikkert vært hos legen nå, Hi. Men jeg tror det er viktig at du fokuserer på det med at halsen snører seg sammen. Når du er så ille plaget så skal du få en Epipenn slik at du kan starte straksbehandling av deg selv når det kommer. Det er ofte dermatolog som ser på slikt, men hos noen er det mer sammensatt, og da må gjerne andre spesialister inn også, f.eks. øre/nese/hals-spesialist eller indremedisiner mtp. ev. hevelser i tarmen, allergolog m.fl. Jeg regner med at du har lest litt om det og at du unngår det du ev. vet trigger og/eller i hvert fall de medikamentene som er kjent for å kunne trigge det. Når du får anfallene så skjer en betennelsesreaksjon lokalt der du får det. Da kan det også være lurt å ha et kosthold uten sukker, siden det trigger betennelser hos de som er disponert, samt tapper kroppen for viktige mineraler. Ikke gi deg, stå på - og fokuser på at det er helt nødvendig at du får rask time videre slik at du kan få en Epipenn du kan bruke når halsen tetter seg! Anonymkode: c5095...91d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #14 Skrevet 12. juni 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har sikkert vært hos legen nå, Hi. Men jeg tror det er viktig at du fokuserer på det med at halsen snører seg sammen. Når du er så ille plaget så skal du få en Epipenn slik at du kan starte straksbehandling av deg selv når det kommer. Det er ofte dermatolog som ser på slikt, men hos noen er det mer sammensatt, og da må gjerne andre spesialister inn også, f.eks. øre/nese/hals-spesialist eller indremedisiner mtp. ev. hevelser i tarmen, allergolog m.fl. Jeg regner med at du har lest litt om det og at du unngår det du ev. vet trigger og/eller i hvert fall de medikamentene som er kjent for å kunne trigge det. Når du får anfallene så skjer en betennelsesreaksjon lokalt der du får det. Da kan det også være lurt å ha et kosthold uten sukker, siden det trigger betennelser hos de som er disponert, samt tapper kroppen for viktige mineraler. Ikke gi deg, stå på - og fokuser på at det er helt nødvendig at du får rask time videre slik at du kan få en Epipenn du kan bruke når halsen tetter seg! Anonymkode: c5095...91d Det står da ingenting om anafylaksi. Hjelper da ikke med epipen når hun blir trang i halsen fordi hun hovner opp innvendig pga angioødem. Anonymkode: 78e5f...85c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #15 Skrevet 12. juni 2017 http://www.sjeldnediagnoser.no/?k=sjeldnediagnoser/Systemisk mastocytose&aid=12473 Du har sikkert vært i kontakt med disse? http://tidsskriftet.no/2012/11/oversiktsartikkel/angioodem-udredning-og-behandling Denne har du sikkert lest? Anonymkode: 80dfd...861
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #16 Skrevet 16. juni 2017 Hvordan går det, hi? Anonymkode: 089ab...506
Hjertefru Skrevet 16. juni 2017 #17 Skrevet 16. juni 2017 På 12.6.2017 den 15.14, Anonym bruker skrev: Det står da ingenting om anafylaksi. Hjelper da ikke med epipen når hun blir trang i halsen fordi hun hovner opp innvendig pga angioødem. Anonymkode: 78e5f...85c Jo, hvis hun hovner opp pga allergi hjelper det med EPI-penn. Kan være livreddende behandling det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå