Gå til innhold

Flere som har litt "slett" hygiene og som aldri er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med "slett" mener jeg ganske så normal, men som for eksempel ikke skyller epler, som ikke alltid vasker hendene etter en handletur, som ikke hele tiden vasker alt mulig rart og som vasker det meste sammen på 60 grader i maskinen. Som har nakne føtter i sofa og som ikke alltid bryr seg om katten er i senga. Et ganske så vanlig hjem der vi aldri er syke. Eller: Jeg var syk en gang på 80-tallet og barnet mitt var forkjøla for 6 år siden.

Flere som oss? Litt slapp, men frisk og rask :)

Anonymkode: 9731f...1a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg blir jo syk så og si hver gang sønnen min drar meg seg smitte hjem fra barnehagen, men da er det jo der den kommer fra, ikke fra epler og handleturer. :P Tror det har mer for seg for min del å forbedre kostholdet enn hygienen.

Anonymkode: 50ad4...029

Skrevet

Jepp. Her i huset er vi helt normalt renslige og mer enn normalt friske. 

Skrevet

Høres ut som oss... Kan ikke huske sist jeg var skikkelig syk.. Tror det var på vg1, for 9 år siden. :)

Anonymkode: e63a6...d47

Skrevet

Ja, sånn lever vi. Aldri syke.

Anonymkode: 84bba...819

Skrevet

Slik er det her og,og vi er sjelden syke 😊Glemmer håndvask før måltider gjør vi også..

Anonymkode: 1c40b...24a

Skrevet

Og for meg et det helt omvendt. Når jeg ikke vasket hender etter handleturen, ikke vasket frukt og grønnsaker ol så var jeg mye syk. Etter at jeg forandret på hygienen og ble mer nøye så har jeg ikke vært syk, og det er 8 år siden.

Anonymkode: 6bb9b...3a1

Skrevet

Å vaske frukt, grønnsaker og å vaske hendene sine etter å ha trillet rundt på en handlevogn er normal hygiene. Noe annet er faktisk bare ekkelt i mine øyne. Det er verre enn smågodt, noe jeg spiser ganske ofte 😊

Iflg denne tråden har vi super-hygiene! Vi er ikke mer syk enn andre. Ungene går i bhg, skole og sfo, så det er ikke til å unngå å bli forkjølet innimellom. Men det er ikke i mine øyne å være syk. 

Skrevet
21 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Å vaske frukt, grønnsaker og å vaske hendene sine etter å ha trillet rundt på en handlevogn er normal hygiene. Noe annet er faktisk bare ekkelt i mine øyne. Det er verre enn smågodt, noe jeg spiser ganske ofte 😊

Iflg denne tråden har vi super-hygiene! Vi er ikke mer syk enn andre. Ungene går i bhg, skole og sfo, så det er ikke til å unngå å bli forkjølet innimellom. Men det er ikke i mine øyne å være syk. 

Da må jeg korrigere meg selv, da er ikke jeg heller syk. Bare ekkel tydeligvis. :P

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må jeg korrigere meg selv, da er ikke jeg heller syk. Bare ekkel tydeligvis. :P

😂 Det sa jeg ikke da 😋

Skrevet

Jeg er sånn, men er ganske ofte syk, Jobber i barnehage, så tar nok endel av smitten med meg derfra

Anonymkode: 0116c...8e4

Skrevet

Jepp, samme her. Er ganske avslappet når det gjelder hygiene og aldri syk. Tror ikke det er bra å være overhygienisk. Man får astma og allergi og blir høysensitiv og stresset.

Anonymkode: c8fb9...abf

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, samme her. Er ganske avslappet når det gjelder hygiene og aldri syk. Tror ikke det er bra å være overhygienisk. Man får astma og allergi og blir høysensitiv og stresset.

Må ha vasket seg utrolig mye i magen min unge som ble født med astma da 😵

Anonymkode: e05ad...823

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må ha vasket seg utrolig mye i magen min unge som ble født med astma da 😵

Anonymkode: e05ad...823

Det er vel andre grunner til at barn får astma, men å være overhygienisk er lenket til økt forekomst av astma og allergi. Så hvis barnet ditt har astma, har dere det kanskje for rent hjemme.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke overhygienisk, er ofte syk og har både astma og allergi. Med din logikk, så burde ikke jeg fått det, den logikken din er det store brister i

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke overhygienisk, er ofte syk og har både astma og allergi. Med din logikk, så burde ikke jeg fått det, den logikken din er det store brister i

«Ingen regel uten unntak»...? 

Anonymkode: ddc07...38c

Skrevet

Det er en studie fra universitetet i Gøteborg som viser at det er høyere forekomst av allergier hos barn i familier der de bruker oppvaskmaskin sammenlignet med familier der de vasker opp for hånd. De relaterer dette til at barna i gruppen der de vasker opp for hånd blir utsatte for en større bakterieflora enn der de vasker opp med maskin.http://forskning.no/2015/02/mindre-allergi-med-oppvaskborste

Anonymkode: 59d1f...0e1

Skrevet

Vi fikk all omgangssykesmitte hjem hit fra bhg og skole. Veldig irriterende. Så innførte vi naziregime på håndvask for 5 år siden. INGEN av oss 5 har hatt det siden. 

Men de andre tingene der er ikke blant mine kampsaker.

Anonymkode: 0fe22...7cc

Skrevet

Vi også er helt normale med hygienen og langt i fra hysteriske. Vi har to skolebarn og de har hatt omgangsyken en halv gang hver i løpet av sitt liv, vi voksne er heller aldri syke. Også har vi ett vennepar hvor mor er ganske ekstrem. Det vaskes hver dag, hun har en flaske i dusjen til en hver tid med vann og eddik som hun drar over dusj, do og vask med flere ganger om dagen. Kokvasker sengetøy hver uke, dyner og sengeteppe vaskes en gang i mnd. Og de er syke hele tiden. Er den noen som kaster opp på skolen så får de det med en gang, helt seriøst

Anonymkode: 5287a...d1a

Skrevet

Vi er ganske slepphendte med hygienen føler jeg, og vi er aldri syk. Jeg har jobbet både i barnehage og med mennesker generelt, mye kontakt med mennesker.

Guttungen har også astma, men er lite plaget av det, han er sånn type skippertaksunge, vasker rommet sitt 3-4 ganger pr år.

Pleier å vaske gulv i huset hver uke hvis jeg har overskudd til det, men hender ofte det går 2 uker. og kanskje mer enn det også mellom hver gang det blir vasket.

Anonymkode: 280ec...277

Skrevet
På 11.6.2017 den 21.00, Anonym bruker skrev:

Det er vel andre grunner til at barn får astma, men å være overhygienisk er lenket til økt forekomst av astma og allergi. Så hvis barnet ditt har astma, har dere det kanskje for rent hjemme.

Mange faktorer spiller inn. Det er også økt forekomst av astma hvis man ikke ammet barnet sitt og/eller at barnet ble født med keisersnitt 

Anonymkode: 33755...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...