Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Jeg og eksmannen fikk bare gutter, men jeg hadde et navn som jeg alltid sa at jeg skulle ha om jeg/vi fikk ei datter. Han likte ikke navnet, men det var greit at jeg fikk bestemme det isåfall. Nå er han og samboeren gravide, og de har valgt det navnet. Er det innafor å bli kjempeskuffa? Jeg kan jo ikke la ei framtidig datter hete det samme,slik at våre felles barn får to søstre med samme navn Anonymkode: e8127...542
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Klart du kan bruke det. Dessuten ryker gjerne neste forhold også og alle disse halvveissøsknene får lite med hverandre å gjøre. Anonymkode: ff671...6ce
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 "bare" gutter...for en holdning! Anonymkode: 4319b...b7c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "bare" gutter...for en holdning! Anonymkode: 4319b...b7c Man kan vel velge å tolke den i mest negative retning som du åpenbart gjorde, eller man kan tenke at vi faktisk bare fikk to gutter og ikke ei jente. Mer bak det lå det ikke Anonymkode: e8127...542
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: "bare" gutter...for en holdning! Anonymkode: 4319b...b7c Merkelig tolkning, hun skriver det jo som "på gården min har jeg bare sauer". Det betyr at man har den ene tingen og ikke den andre, ikke at den ene er mindreverdig. Syns du kan si i fra til eksen din med mindre dere har et veldig høyt konfliktnivå. Anonymkode: 263e2...5fd
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 6 minutter siden, Pashla skrev: Er du gravid selv, da? Nei. Men jeg har jo absolutt planer om å bli det en dag, bare ikke i dag Derfor litt usikker på om det er inanfor å bli skuffa. Det har stått øverst på lista i alle år, og eksmannen er veldig klar over det. Det er navn som går igjen i min familie og jeg hadde lyst å føre navnet videre. Anonymkode: e8127...542
Gjest Antarctica Skrevet 11. juni 2017 #8 Skrevet 11. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men jeg har jo absolutt planer om å bli det en dag, bare ikke i dag Derfor litt usikker på om det er inanfor å bli skuffa. Det har stått øverst på lista i alle år, og eksmannen er veldig klar over det. Det er navn som går igjen i min familie og jeg hadde lyst å føre navnet videre. Anonymkode: e8127...542 Har du samboer da?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #9 Skrevet 11. juni 2017 La det gå. Ikke bruk energien din på noe du ikke råder over. Ja det kan være du blir gravid en gang til, og at det er en jente. Da klarer sikkert du og faren til det barnet og finne et navn dere begge liker. Anonymkode: 8d0ea...c4a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #10 Skrevet 11. juni 2017 4 minutter siden, Pashla skrev: Har du samboer da? Samboer og forlovet. Så flere barn skal det bli, men ikke enda. Anonymkode: e8127...542
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #11 Skrevet 11. juni 2017 Kan jo være at hans nye kone alltid har villet ha det navnet også, de valgte det nok fordi hun elsker det nanet. Men skjønner jo at der jipt for deg, men ikke så mye du kan si på det Anonymkode: c35e1...41f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #12 Skrevet 11. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kan jo være at hans nye kone alltid har villet ha det navnet også, de valgte det nok fordi hun elsker det nanet. Men skjønner jo at der jipt for deg, men ikke så mye du kan si på det Anonymkode: c35e1...41f Ja, tanken slo meg også. Men da hadde hun kanskje kalt førstefødte for det. Blir nok uansett ikke å ha ta det opp med eksmannen. Anonymkode: e8127...542
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #13 Skrevet 11. juni 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samboer og forlovet. Så flere barn skal det bli, men ikke enda. Anonymkode: e8127...542 Bare for å dele en tilsvarende historie med motsatt fortegn. Da jeg var gravid for 12 år siden ville jeg gjerne bruke et navn som finnes i mannens (nå eksens) familie. Han syntes også det var fint, men han mente at der var andre som hadde mer "rett" på det navnet. Tremenningene hans kunne nemlig tenkes å bruke det å sine barn, for deres bestefar hadde også hett det. (En annen nålevende slektning lenger ut heter det samme.) Jeg respekterte hans ønske. De to tremenningene er i dag 40 og 36, kun den ene har kone, ingen av dem har barn. Så hvis de skulle ha ønsket å bruke det, ville det bli minimum 12-13 års avstand mellom de barna som fikk samme navn, og sannsynligvis mer (ingen er gravide ennå), og da har vi ikke engang tatt høyde for hvilket navn konene ville ha ønsket og hvilket kjønn det potensielle barnet hadde. Så jeg syns det blir litt feil med sånne avtaler om å holde seg unna visse navn på grunn av et hypotetisk barn i en ukjent framtid. Om ti år og med en annen samboer kan smaken ha endret seg, og samboerens smak skal også inn i regnestykket. Og du vet ikke engang om du blir gravid, eller om du får jenter. Anonymkode: 06981...e44
Kathrine. Skrevet 11. juni 2017 #14 Skrevet 11. juni 2017 Sei til ho, Så artig. Det navnet kjem vi også til å bruke dersom vi får ei jente. Er ikkje rart at mannen din ville ha det navnet så masse som eg har snakka om det navnet da vi var sammen. Så kanskje ho plutselig velger et anna.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #15 Skrevet 11. juni 2017 9 minutter siden, Kathrine. skrev: Sei til ho, Så artig. Det navnet kjem vi også til å bruke dersom vi får ei jente. Er ikkje rart at mannen din ville ha det navnet så masse som eg har snakka om det navnet da vi var sammen. Så kanskje ho plutselig velger et anna. Haha! Jeg har kun møtt henne to ganger og hun skyr meg som pesten. Så får ikke muligheten til det heller, selv om det nok hadde funket Anonymkode: e8127...542
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #16 Skrevet 11. juni 2017 Det er ikke noe jeg hadde giddet å bruke energi på nå. Om du skulle bli gravid i fremtiden, er det jo ikke sikkert du får en jente. Finnes mange fine jente navn! Anonymkode: 5547b...8ed
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #17 Skrevet 11. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, tanken slo meg også. Men da hadde hun kanskje kalt førstefødte for det. Blir nok uansett ikke å ha ta det opp med eksmannen. Anonymkode: e8127...542 Du tenkte vel ikke seriøst på å ta det opp Med mindre du vil virke riv ruskende gal, så nevner du ikke det med et eneste ord. Ja, du har lov til å bli litt skuffet, men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 38672...366
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. juni 2017 #18 Skrevet 11. juni 2017 Det er ikke copyright på navn. Hverken i den ene eller andre retningen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #19 Skrevet 11. juni 2017 Skjønner det var kjipt, men du må la det fare. Ingen garanti for at du får døtre heller. Anonymkode: b91d9...cec
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #20 Skrevet 11. juni 2017 Det kan være et sammentreff, og at eksens nye kone faktisk har dette som ett av sine favorittnavn. Ellers så har eksen endret mening, introdusert navnet for henne, og de har blitt enige om at det er det de velger. Når eksen din nevnte dette for deg, sa du noe da? A la "oj, det var jo favorittnavnet mitt for jente da vi var sammen, men da synes jeg å huske at du ikke likte det?". Anonymkode: a6b23...2af
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #21 Skrevet 11. juni 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tenkte vel ikke seriøst på å ta det opp Med mindre du vil virke riv ruskende gal, så nevner du ikke det med et eneste ord. Ja, du har lov til å bli litt skuffet, men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 38672...366 Jeg skrev at jeg ikke kom til å gjøre det som svar til noen i tråden som mente jeg kunne det. 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kan være et sammentreff, og at eksens nye kone faktisk har dette som ett av sine favorittnavn. Ellers så har eksen endret mening, introdusert navnet for henne, og de har blitt enige om at det er det de velger. Når eksen din nevnte dette for deg, sa du noe da? A la "oj, det var jo favorittnavnet mitt for jente da vi var sammen, men da synes jeg å huske at du ikke likte det?". Anonymkode: a6b23...2af Det kan det. Men merkelig at han ikke sa det, for han vet at jeg ville føre navnet videre som ligger i min familie flere hundre år tilbake. Han sa det ikke direkte til meg, ellers kunne jeg nok ha gjort det sånn. Anonymkode: e8127...542
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #22 Skrevet 11. juni 2017 Det samme gjorde min eks. Han "tok" navnet som jeg ville at min datter (hvis jeg noen gang ville få det) skulle hete. Den nye dama hans skulle visst at dette var et navn vi planla sammen 😜 Anonymkode: 96965...8be
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #23 Skrevet 11. juni 2017 Idiot han eksen din. Uff gjett om jeg forstår deg. Kjønnsfordeling i Norge er fyfy å snakke om men jeg med tre vakre og fantastiske jenter har veldig lyst på en sønn en dag. Ingen hemmelighet det. Hadde vi kommet opp med navn til vår sønn. Skilt lag og han idioten gikk å brukte dette på deres sønn så hadde jeg blitt veldig lei meg. Litt fordi han fikk sønnen vi så sårt ønsket og litt fordi de tok det navnet vi sammen ble enige om. Ikke la noen fortelle deg noe annet. Det der er stygt gjort og du har lov å bli lei deg. Håper du en dag får din kjære datter. Og jeg er sikker på at du vil finne et enda finere navn. Klem til deg ❤ Anonymkode: d906a...3bb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #24 Skrevet 11. juni 2017 Nå er jeg veldig nysgjerrig på hva dette navnet er! 😃 Anonymkode: 5b2f0...0fc
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #25 Skrevet 11. juni 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg veldig nysgjerrig på hva dette navnet er! 😃 Anonymkode: 5b2f0...0fc Mira Anonymkode: e8127...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå