Gå til innhold

Flere med barn som er kvalme/ vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en åttering som fort klager over kvalme , nesten kun på morningen. Kam gå flere dager uten, så får hun en periode hvor hun klager igjen. Sjekket for matintoleranse for ett år siden ingen funn kun gen som kunne etterhvert gi utslag på laktoseintoleranse. Kvalmen går raskt over og da spretter hun som ingenting. Tenker ikke at det er noe som plager henne.

Bør jeg ta ny legesjekk?

Anonymkode: bef5b...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvis det kun er om morgenen, og gir seg raskt, ville jeg tenkt at det kanskje skyldtes lavt blodsukker. I min familie våkner de fleste av oss kvalme, og det skyldes rett og slett for lavt blodsukker om morgenen. Ikke noe farlig, og gir seg med mat i magen. 

Men hvis hun har veldig vondt, og mye/ofte kvalme/oppkast, ville jeg googlet magemigrene for å sett om det kunne passe. Jeg har ei datter som fikk den diagnosen på sykehuset  etter et år med 10 ekstremt heftige runder med "omgangssyke" på en knapt år. (Det heter egentlig periodisk oppkastsyndrom (el.), men var tidligere kjent som magemigrene).

Anonymkode: 0b643...e1b

Skrevet

Hun kaster aldri opp, går raskt over. I dag ble hun kvalm etter å ha spist😏

Skrevet

Min sønn er lik.. 

vi har tatt allergi testen, ikke allergisk mot noe. Men fikk beskjed om å teste ut mat uten gluten en periode for å se om det hjelper. 

Hvor i magen får hun vondt? 

Sønnen min får vondt rett under navelen og kvalm ofte etter mat. 

Han sliter også med luftsmerter også. 

Anonymkode: 0c810...730

Skrevet

Det som er rart det er at det som regel er på morningen, ikke ellers😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...