Gå til innhold

Ville dere flyttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig flyttet "hjem" etter noen år i byen og har snart bodd her i 1 år. Mannen trives ikke og vil flytte tilbake til byen hvor jeg ikke trivdes. Jeg og barnet vårt trives her. Ingen har faste jobber og barnet går i barnehage. Vi har mest familie her. Vi kommer mest sannsynlig til å gå fra hverandre uansett hvor vi bor. 

Ville dere flyttet? Barnet begynner da i 1. klasse i byen. 3 timer med bil til byen. 

Anonymkode: 22502...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du? Du skriver jo hvor du og barnet trives og at du vil skilles. Er vel ikke noe mer å gnåle på da vel

Anonymkode: ec702...c9f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor spør du? Du skriver jo hvor du og barnet trives og at du vil skilles. Er vel ikke noe mer å gnåle på da vel

Anonymkode: ec702...c9f

Fordi barnet kan like godt trives i byen, og da er begge foreldrene på samme plass. 

Skrevet

Hmm... Den var faktisk ikke lett!

Hvor mye mistrives mannen på landet og du i byen? Tenker at avgjørelsen kan ligge i svaret her, spesielt siden barnet kan trives begge plasser.

Skrevet

Hadde ikke flyttet nei. 

Anonymkode: f7415...9a4

Skrevet

hadde flyttet ja, når barnet er så liten og ikke begynt på skolen ennå er det ikke noe problem,men hvis du vil bli igjen og vil skilles likevel,kan du ikke bare gjøre det da ?

Anonymkode: b7b2d...e89

Skrevet

Hvordan ser dere for dere samvær da? 

Om dere tenker 50/50 må dere jo bo i nærheten av hverandre og da på et sted begge kan få jobb og bolig, byen. 

Om far likevel bare har tenkt å være helgepappa kan jo hav flytte ihvertfall nærmere byen mens du og barnet blir igjen på landet. Om du skal ha hovedomsorgen alene vil du jo sikkert ha godt av å ha familie i nærheten også. 

Anonymkode: 12413...000

Skrevet

Det første jeg tenker på er at mannen må prøve å få fast jobb. Det er mye enklere å trives når man har fast jobb. Er det sånn at dere ikke kan jobbe med forholdet? Siden du sier at dere sannsynligvis går fra hverandre uansett?

Med et barn under skolealder er det viktig med familie rundt seg, noe dere har der dere bor nå. Om dere uansett vil gå fra hverandre trenger dere nettverk som kan være der. Det er tungt å være alene med barn uten nettverk.

Tenker at 3 timer reisevei ikke er så mye med tanke på helgesamvær, men det er mye med tanke på annen fordeling av samvær.

Tenker også at dersom dere velger å flytte tilbake til byen nå, så går fra hverandre om kor tid, og du mistrives sånn at du ikke klarer å bo der mer, så er det vanskeligere å rive barnet opp når det har begynt på skolen der.

Anonymkode: 84a62...8f3

Skrevet

Hvorfor i alle dager flyttet dere til en plass der ingen av dere har fast jobb? Selvsagt trives ikke mannen din. Det er jo en varslet skillsmisse... vrient dilemma du skisserer, men jeg tror jeg personlig hadde blitt dersom jeg fikk meg en jobb fort som pokker. Som alenemor er et nettverk av familie og venner topp. Het jeg bor nå har jeg ikke det og jeg kommer til å flytte om et par år. Til tross for at faren bor her. Nå har ikke det de samvær da, men det kunne jo skjedd i fremtiden noe jeg på en måte saboterer ved å flytte, men jeg orker ikke bo her uten noe liv. Og hvert fall ikke når barnet blir eldre.

Anonymkode: a02e3...136

Skrevet

Han har ikke fått en fast jobb som han ønsker, og tenker videreutdannelse i byen. Jeg tror også at han ville trivdes bedre med en annen jobb.. men han har det voldsomt travelt med videreutdannelsen.

Det blir en 60/40 løsning om vi bor i nærheten av hverandre. Syns det er så trist at barnet mitt bare skal ha en helgepappa når han har det så bra med oss begge her..

Tusen takk for at dere svarer og deler tankene deres. Det hjelper litt å ta inn andre sine meninger når mine blir forvirret :) 

Hi 

Skrevet

Jeg ville tatt én ting av gangen. Først må dere avklare om dere skal skille dere. Hvis svaret er ja, må du tenke på hva som er best for barnet. Hvis dere bestemmer dere for å fortsette å prøve, er kanskje ikke en flytting midt oppe i det hele en lur idé? Hvorfor flyttet dere tilbake? Har han familie der dere bor nå? Venner?

Anonymkode: b583f...482

Skrevet

Vanskelig å trives når ekteskapet går i dass... Uavhengig av bosted vil jeg tippe.

Anonymkode: edd4f...d3a

Skrevet

Mannen kan ta etterutdanning i byen? Men hva med deg og jobb da? 

Anonymkode: b5cbf...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...