Gå til innhold

Er det noen som aldri har vært i syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

og trives godt med det, og ikke føler de har noen behov for å dra dit?

Selv har jeg aldri vært i sydligere strøk, har venninner som bare må til syden årlig, og ikke klarer seg uten.

Selv føler jeg ingen behov for å dra dit, trives godt på bilferie i nordsverige, og drar dit omtrent hvert år, har også vært i sørnorge i noen ferier da vi har familie der, og synes det er sol og varme nok for oss. Har for øvrig også vært i Danmark en sommer, og synes det var fint der også.

Bor i nordnorge da.

Nå har vi hatt en lang vinter i nordnorge, med de første fine dagene først denne uka, ser jo at det er mange som da "rømmer" til syden.

Anonymkode: ce794...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke. Har aldri blitt anledning til det, og opplever det ikke som noe tap. Har reist mye i Norge og sverige og øst Europa. Kommer helt klart til å dra når det blir tid for det. Da ikke grand canaria etc. Slik det ser ut nå kan det bli en stund til, jeg har gamle foreldre som bor 200 mil fra der jeg bor, så inntil de går bort er prioriteringen å tilbringe mest mulig tid sammen med de. 

Anonymkode: d6515...a8c

Skrevet

Har aldri vært i 'syden' og savner det ikke. Har reist mye, men ikke til det vi kan kalle syden-steder. 

Anonymkode: 3fe72...f01

Skrevet

Jeg har vært i Italia to ganger, en gang i Spania og skal til Frankrike denne sommeren, men har aldri vært på charterferie.

Som regel ferierer vi i Norge, Sverige og Danmark og trives godt med det. Jeg er ærlig talt ikke noe glad i å reise, men gjør det av og til for familiens skyld, har mann og barn som av og til vil ha andre opplevelser enn bilferier.

Anonymkode: dc2d4...e69

Skrevet

Har aldri vært i Syden i betydningen å ta på chartertur til et hotell ved en strand langs Middelhavet. Jeg har reist en god del og var som tenåring på interrail i blant annet Spania og Portugal. Men da var vi ikke ved stranden noe særlig og bodde ikke pænt hotell osv. Så regner det ikke riktig som "å dra til syden".

Uansett foretrekker jeg andre type reiser. Er mye i Danmark. Har vært i Skottland et par ganger og hadde en fantastisk reise til Canada. 

Jeg føler ikke spesielt for å reise til Syden.

Anonymkode: 1ea94...89f

Skrevet

Jeg har vært i Syden et par ganger fordi jeg "måtte".  Men ikke lengtet jeg etter å dra til Syden før det, og jeg lengte ikke noe mer etter å dra tilbake etter det. Det eneste som var ok med Syden, var sene kvelder på restaurant, men det kan jeg få mange andre plasser også. Resten var rett og slett fryktelig kjedelig og for meg totalt bortkastet ferie. Så nei, vår familie er ikke med på å fylle opp flyene til Syden og lever helt fint med det. 

Skrevet

Har aldri vært i syden og har ikke savnet det heller for min egen del. Men nå har jeg en liten gutt som elsker sand og vann, men som vi ikke får ut i vannet på stranda fordi han synes det er for kaldt. Så har begynt å leke litt med tanken. ;)

Anonymkode: 2bff2...c72

Skrevet

Har vært der en gang, savner det ikke. Skjønner ikke alle de som bare må en gang i året og sier "det er jo det som ER ferie". Alt annet går ikke under kategorien ferie. Jeg er godt fornøyd slik det er nå og trives, men ungene og mannen har aldri vært. Så må vell ta en tur. 

Anonymkode: 07782...259

Skrevet

Har aldri vært i syden og kommer nok ikke til å dra dit heller, såfremt ingen unger skulle mase noe voldsomt. Nå har farmoren deres hus i Spania, så de får nok av syden om de vil tror jeg. Også er det kun sommerstid de kan dra til slike steder, siden huden til hun ene ikke tåler tempraturforandringer. Så må dra når det er mest likt, selv om det aldri er helt likt. 

Eneste ferie jeg har vært på før jeg var voksen var en uke til danmark like før skolestart. Vi har kun vært på hytta i hver ferie og jeg har aldri savnet å gjøre noe annet. Aldri vært misunnelig på de som dro på store ferier til utlandet heller. Jeg har aldri vært veldig glad i varme, eller vanlig norsk sommer er deilig men ikke super varm. Jeg har kost meg ute på hytta selv om det har regnet, vært storm osv midt på sommeren. Det var alltid noe å finne på som barn, og det er det nå som voksen også. Skal sies at vi er veldig heldig med hytta, forholdsvis nære hjemmet, grei standar selv om det ikke er som ett vanlig hus (fortsatt utedo, men utedoen har vannklosett nå) nøre vannet, perfekt beliggenhet, fantastiske naboer og livet err igrunn bare deilig på hytta uansett hvordan været og sommeren er. 

Anonymkode: c08a9...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...