Gå til innhold

Barnebidrag og hva det skal dekke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt og vi har tre barn sammen. Barna er 8, 11 og 14, og skal egentlig være hos far annenhver helg. Dette har ikke vært fulgt det siste året, da barna ikke har villet dra dit pga dårlig oppfølging/interesse og en humørsyk far. Eldste og mellomste har ikke vært der på overnatting mer enn en helg siden jul, og det ser ikke ut som det blir noen løsning med det første.. (Ja, vi har vært på fvk, men det har ikke hjulpet). Far betaler bidrag som han skal, så det er ikke noe å si på det, annet enn at det er utregnet ift opprinnelig avtalt samvær. Jeg har ikke orket å ta den diskusjonen, så har latt det ligge.

Nå er saken den at det nærmer seg konfirmasjon for eldste (til høsten), og det koster jo en del penger ekstra, uansett hvor billig man gjør det. I dag tok jeg opp dette med far, og han mener at jeg skal betale alt, siden han mener barnebidraget skal dekke alt fra hans side (bortsett fra gaver). Jeg mener at vi skal dele på slike utgifter, og at det kommer utenfor. Da skal vi selvsagt være enige om hvordan vi gjør det.

Jeg må selvsagt sjekke dette opp skikkelig, men er det noen med erfaring som vet hva som er riktig her?

Anonymkode: 052bb...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konfirmasjon, briller og regulering kan du søke om særtilskudd for via nav. De har egne satser for hvor mye lokalet/kjolen/mat etc skal koste, så du kan ikke bruke 100.000 og forvente at far skal betale på det. 

Det regnes ut på samme måte som for bidrag, altså hvor høy bidragsevne far har. Regning fra regulering er på 2400 her og far må betale 1300 fordi han har såpss høy bidragsevne. 

Anonymkode: 7835b...bc1

Skrevet

Her mente også far at jeg skulle ta alle utgiftene siden han har dårlig økonomi, og siden han nå jobber svart vet jeg at det ikke nytter og ta det gjennom nav. Han og hans familie fikk da beskjed om at jeg ikke gidder betale for dem, og hvis de skal være med og feire konfirmasjonen får far betale sin del av utgiftene.

Anonymkode: 092d1...312

Skrevet (endret)

Alt, bortsett fra tannregulerering, konfirmasjon og briller,hvis dere ikke har en annen avtale mellom dere

Endret av Blair Waldorf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...