Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Kan barn på 11 og 13 være alene hjemme en kveld mens foreldre er på fest? Det blir fra 18.30-01.00 ca. De ser TV, spiller PC, spiser godteri og skal legge seg selv senest 23. Er dette forsvarlig? Anonymkode: eaf1b...685
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Jeg ser ikke noe problem med det. Anonymkode: 254bd...0a9
Gjest1234 Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Så lenge de ikke har noen spesielle behov, og dere ikke er milevis unna, så synes jeg dette er helt forsvarlig har to jenter på samme alder, og de har vært alene noen ganger da vi har vært ute. De synes det var kjempestas!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Jeg tenker også at det bør gå greit, men en venninne ble helt sjokkert over meg og st jeg kunne la barna være alene når de skulle legge seg. Jeg er ca 10-15 min unna, mens far lenger borte. Jeg drikker vel en vin i løpet av kvelden... hi Anonymkode: eaf1b...685
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Tenker nei. En av oss er alltid edru i nærheten om det skulle skje noe. Mulig jeg er hønemor. Anonymkode: 79e05...191
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Tenker det er helt avhengig av både hva barna vil, hvor selvstendige de er, om dere bor rolig og trygt til og alt det der. Jeg kunne ikke gjort det med min 12-åring, hun er altfor husredd, mens yngre søsken hadde syns det var toppen av lykke og hadde klart det helt fint. Barn og omstendigheter er så forskjellige at det ikke går an å ha ett riktig svar på dette. Anonymkode: e8ec3...4ac
Lolitalolita Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Det er forskjell på folk, både barn og voksne. Lillebroren min og jeg kunne vært alene hjemme en kveld på den alderen,lillebroren og lillesøsteren min kunne ikke. Jeg hadde latt mine barn (om de vil og jeg syns de er ansvarlige nok) være hjemme alene en kveld i den alderen, venninnen min kommer nok ikke til å gjøre det før de er langt eldre.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker nei. En av oss er alltid edru i nærheten om det skulle skje noe. Mulig jeg er hønemor. Anonymkode: 79e05...191 Du er hønemor... Gud så glad jeg er for at jeg ikke lever med daglige katastrofetanker. Anonymkode: 17cf6...1a7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Om begge skal drikke syns jeg ikke det er greit. Skal en være edru er det greit om ungene vil det. jeg syns ikke det er greit å drikke når en har ansvar for unger, selv om de egentlig klarer seg selv. Ting blir plutselig veldig tungvindt når en ikke kan kjøre bil, og må en unge på sykehus feks hadde jeg aldri tilgitt meg selv om jeg hadde vært på fest og drukket. Selv om ting aldri skjer, vet en aldri når det skjer noe. Jeg kan ta ett glass vin hjemme, men da blir det litt anderledes. Aldri mer enn ett glass, og jeg er der om noe skjer. På fest blir det sjeldent bare ett glass, uansett hva man egentlig hadde tenkt. Anonymkode: 5068d...186
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 Tja. Er dere i nærheten og kan komme hjem på kort varsel er det sikkert greit, hvis de vil de selv. Er dere fulle er det ikke greit. Anonymkode: f384b...99c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 Være alene mens dere besøker noen venner, går ut og spiser middag, går på kino e.l er helt ok Alene mens foreldrene er ute og drikker seg fulle og kommer fulle hjem, overhodet ikke ok. Anonymkode: ffba8...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå