Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 En bekjent av meg har akkurat fått en liten baby, utrolig søt og skjønn, problemet er bare at jeg mistenker at babyen har FAS siden barnet ser litt annerledes ut. Jeg vil ikke være frekk her men lurer på hvordan man kan se på et barn at de har FAS? Moren vet jeg er ganske glad i øl så kan jo være hun drakk i svangerskapet Anonymkode: 1cfab...b17
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Google FAS baby pictures Google FAS symptoms Anonymkode: c65a9...963
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 De fleste ser jo normale ut der? Anonymkode: 1cfab...b17
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Mange syndromer har samme trekk i ansiktet. Dette blir spedbarn sjekket for. Veldig ufint av deg å spekulere i dette. Anonymkode: a223f...39b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Det finnes noen karakteristiske ansiktstrekk som kan gi mistanke om alkoholskader, men det kan også skyldes andre tilstander eller være utseendemessige trekk som finnes i den familien uten at det er noe galt. Et barn kan også ha alkoholskader uten å ha fått noen av de trekkene i ansiktet som kan følge med tilstanden, så dette blir umulig for andre enn helsepersonell å ta stilling til. Synes du bør la være å påpeke eller spørre om dette og la det være opp til helsestasjon og lege å vurdere. Husk på at mange babyer ser litt rare ut når de er helt små, men er verdens vakreste for foreldrene og det vil være fryktelig sårende om du kommenterer eller spør om dette. Det du derimot skal og bør melde fra om er hvis du ser tegn til at foreldrene er beruset når de er sammen med barnet eller at barnet ikke får omsorg og godt stell og slikt. Anonymkode: 82d47...b60
Blondzilla Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Lavtsittende ører, lite hode, "flatt" ansikt, små øyne. Og så mangler de den gropen over overleppen under nesen. For at et barn skal være så alkoholskadet at de får syndromale trekk som dette, har mor vært ravende alkoholiker. Det er snakk om tungt misbruk, ikke noen øl i uken, selvom det selvsagt heller ikke er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå