Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Selv om kjæresten har vært en drittsekk over lang tid og det har vært mye frem og tilbake er det vanskelig å gjøre det slutt nå. Han har nettopp fått påvist kreft med spredning. Hvor mye må man tåle og når er det greit å gjøre det endelig slutt? Anonymkode: a0e9f...94e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Man kan stikke krav også til syke mennesker. Det går an å si at jeg skjønner at du har det vondt og vanskelig nå og jeg vil gjerne være her og støtte deg, men om du har tenkt å behandle meg som en dritt så går jeg faktisk. Jeg har også krav på å bli behandlet med respekt. Anonymkode: 0905b...3e1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Hvis ikke sykdommen har gjort han betraktelig snillere, og han akter å gjøre opp med alle før han møter sin skaper, så hadde jeg ikke syntes at sykdom i seg selv ville hindre meg i å gjøre det slutt. Anonymkode: e0c97...c2c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 For meg hadde det betydd noe hvor lenge vi hadde vært sammen, hvor drittsekk han er og hvor synlig det er for andre. Om dere har vært sammen lenge, han er verdens mest sjarmerende utadd og flink til å snakke for seg er jeg ikke så sikker på om jeg hadde orket å bryte før ting hadde stabilisert seg litt (ham og andre ble vant med tanken på sykdommen hans). Da er det lettere å gå uten for mye støy der han får sympatien fra andre og du kan bli sittende igjen med en ganske så svart sorte-per. Men det å være med han i behandlingen og sykdomen kan være svært krevende også for deg og det er ikke riktig at du skal stå i det for en som er drittsekk mot deg. Anonymkode: 79f30...f19
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Det kommer an på hvor lenge han har igjen synes jeg. Er det snakk om noen mnd kunne jeg kanskje "holdt ut" for å gjøre den siste tiden hans bedre. Men generelt synes jeg ikke man skal "dulle" for mye med folk fordi de er syke. De fleste syke ønsker at man skal leve som normalt, og har man vært en drittsekk fortjener man kanskje å bli dumpet, uansett sykdom eller ei. Jeg tenker du må se på helheten. Har han ellers stort nettverk av familie og venner? Blir han alene/ensom hvis du dumper ham? Og hvor lenge har dere vært sammen? Samboere? Felles bolig? Hvordan er prognosene hans? Kan han bli frisk? Uansett en vanskelig situasjon, og jeg skjønner at du sliter med avgjøelsen. Har du noen å snakke med? Anonymkode: 75d92...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå