Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 I kveld skal det være foreldrefest for mammaene og pappaene i klassen (1 klasse). Det har vært en fest før som jeg ikke var med på men denne gang føler jeg at jeg må være med for ikke å falle helt utenfor miljøet. Problemet er at jeg ikke kjenner noen av de andre veldig godt, har bare små-snakket og hilst, og vet at mange av de andre kjenner hverandre godt og er venner som omgår hverrandre en del. I tillegg var jeg ikke med på forrige fest. Men det jeg gruer meg mest til er at de visstnok har "Festleker" som hemmelige oppgaver under middagen som å reise for å holde tale, vitser, begynne å synge, og kanskje også andre type "pinlige" leker også. Dette er IKKE noe for meg som er reservert og nok har et snev av sosial angst....særlig i sånne settinger. JEG VIL EGENTLIG IKKE DRA PÅ DENNE FESTEN, men føler at jeg må og prøve å snu det til noe positivt. Men jeg er redd for å havne utenfor og havne i pinlige situasjoner som jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Alle de andre foreldrene ser så komfortable og sosiale ut sammen, og jeg vet ærlig talt ikke om jeg kommer til å takle dette. Skal jeg møte opp eller melde meg "syk"? Anonymkode: 28a8b...fbc
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Den der festen hadde jeg ikke gått på. Utelukkende pga festlekene. Anonymkode: 94b64...088
Optatium Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Du møter opp og om noen prøver å gi deg en slik oppgaver sier du nei takk☺️
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Det høres jo kjempe gøy ut 😊 Anonymkode: 03259...380
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Jeg hadde adbsolutt dratt. Min erfaring er at det bidrar til et bedre klassemiljø og terskelen for mobbing/utestenging blir høyere når foreldrene kjenner hverandre bedre. "Voksne skaper vennskap" stemmer i de fleste tilfeller Dra og ha det gøy! Anonymkode: 371d4...593
amandine Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Dra og ha det gøy. Du kan ta kontakt med den eller de som arrangerer og si fra at du ikke er komfortabel i sånne settinger i utgangspunktet, og at du ikke har så lyst til å delta i leker. Det man ikke vet om er det ikke lett å gjøre noe med, det man derimot vet om går det stort sett alltid an å fikse.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Sånne fester drar jeg ikke på. Sånne leker er så kleint. Anonymkode: 95144...f79
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Festleker er ikke noe gøy i det hele tatt. Jeg hadde nok dratt fordet. Kommet med 0 forventninger. Prøvd å være avslappet. Man trenger ikke si så kjempemye. Holder å være blid og smile. Er det for jævelig, drar du hjem 😊 Anonymkode: 0bf00...dba
frk Nilsen Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 Hadde nok gått for å bli kjent, men kjenner jeg kan styre min begrensning for festleker
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Kun mennesker med null sosial taktilitet kjører igang med slike leker. Ellers synes jeg det er lurt å bli med på slike fester så tidlig som mulig. De andre blir jo bare mer og mer kjent for hver fest, og da risikerer du å føle deg enda mer utenfor. For barnets skyld er det også kjekt å være kjent med de andre foreldrene. Men de lamme selskapslekene hadde jeg glatt stått over. Dra og kos deg! Det er garantert flere der som skyr slike leker, og hvis alle det gjelder gir beskjed om at de står over lekene kan dere håpe de dør ut til neste fest. Anonymkode: 615b8...2e2
MollyOdd Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 Trekk lappen, men la være å gjøre det som står. Ingen som legger merke til det. De fleste synes det er grusomt med slike leker. Det er garantert flere enn deg som ikke kommer til å gjøre det. Du trenger ikke være så lenge. Smil, vær imøtekommende snakk om skolen, barna, forventninger til 1. Klasse dette går bra! Det er garantert flere som synes det er ubehagelig i slike situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 Uff en sånn fest var jeg også på det vi gikk hemmelige oppgaver vi skulle utføre som holde en tale,gå opp å danse en spesifikk dans osv. Jeg har selv litt angst så å holde en tale hadde vært helt uaktuelt. Jeg fikk at jeg skulle opp å danse en veldig lett dans som jeg kunne,å var med 8 andre så gjorde jeg det. Hadde aldri i livet gått opp å danset alene. Anonymkode: a3b34...38a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 Jeg pleier å miste mine slike lapper i dass, og glemmer oppgaven min jeg. Ellers har jeg kun fokus på å smile og være imøtekommende. Pleier å bli koselig når man først er der .... Anonymkode: aaf8f...f62
It's all about me Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 Hadde dratt på festen, men oversett lappen. Elsker tilstelninger av alle slag, og feirer meg gjerne ute sammen med andre. Men taler og sang står jeg glatt over, både for min og andres skyld. Blir heller hjemme enn å holde tale.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 Har aldri hørt om slike festleker, men det høres ganske frivillig ut. Tror ikke noen kommer til å sitte og krysse av for om man har gjort det som stod på lappen eller ikke. Dra og forsøk å kose deg. Det blir nesten garantert bedre enn du forventer. Anonymkode: 19596...ee1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 8 timer siden, amandine skrev: Dra og ha det gøy. Du kan ta kontakt med den eller de som arrangerer og si fra at du ikke er komfortabel i sånne settinger i utgangspunktet, og at du ikke har så lyst til å delta i leker. Det man ikke vet om er det ikke lett å gjøre noe med, det man derimot vet om går det stort sett alltid an å fikse. Sorry men det der er jo sosialt selvmord. HI: ikke ta sorgene på forskudd! Gå på festen, kan hende du blir positivt overrasket. Anonymkode: 72067...6f7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 Skjønner deg veldig godt! Jeg sliter selv med en viss grad sosial angst. Møtte opp på julebord med jobben en gang (en av de få sosiale sammenkomster jeg har vært med på), og der hadde de en slik lek. (lapper under tallerken med oppgaver man skulle gjøre under middagen). Tror jeg fikk i oppgave å reise meg opp å synge en julesang. Noe av det verste jeg kunne fått. Krølla sammen lappen og kasta den langt under en kommode, mens ingen så det. Mot slutten begynte noen å prate om hva de ulike hadde fått i oppgaver. Utrolig nok spurte ingen meg : ) Nå i det seinere har det bare blitt verre for meg å møte opp på fester. Melder meg på. Men melder meg av igjen når det nærmer seg. Begynner å grue meg så fælt, så jeg orker bare ikke. Håper for din del at du møter opp, og får en bra opplevelse. Ikke noe godt å ha det sånn. Og det blir jo bare nye fester, så det er sikkert like greit å bli med om du klarer. Leona Anonymkode: 0c1ad...de7
Blondzilla Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 Gå på festen. På alle sånne foreldrefester jeg har vært, blir folk fulle og har mer enn nok med seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå