Gå til innhold

kommer ikke i klasse med noen av naboene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynner på skolen til høsten å han har ikke lett for å få venner i store barnegrupper. Etter førskoledagene så kom han heller ikke i klasse med noen som bor i nærheten å der liker jeg ikke. Det hadde vært lettere å bli kjent om vi bodde i nærheten,å to andre førskolebarn bor ca 5 minutt unna å gå så håpet han kom i klasse med av de. Det gjorde han ikke å lurte på om jeg skulle kontakte rektor å høre om dette er mulig å endre på. Men er det innafor å spørre om det?

Anonymkode: fbf55...011

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg. Her er de veldig fleksible med dette, og geografi er et av kriteriene de deler inn etter. Vi har også fått beskjed om at klassene ikke er endelige før etter høstferien. Men jeg vet jo ikke hvordan det er andre steder.

Anonymkode: c5534...9b4

Skrevet

Det går an å spørre, men det er ikke sikkert du får byttet. Er det ingen fra barnehagen heller i klassen?

Anonymkode: fcb64...309

Skrevet

Vi har flyttet her til i oktober men vi byttet ikke barnehage ettersom han reagerer veldig på forandringer. Så han kjenner ikke noe her.Geografi har de defintivt ikke gått etter her.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har flyttet her til i oktober men vi byttet ikke barnehage ettersom han reagerer veldig på forandringer. Så han kjenner ikke noe her.Geografi har de defintivt ikke gått etter her.

Skjønner dilemmaet, samtidig så er det kanskje fint å kunne ha både venner i nabohusene, og andre venner i klassen? Dersom han byttet klasse er det kanskje lettere å bare leke med de som bor nærmest også? At det å begynne i klasse med bare ukjente kan bidra til flere lekekamerater...? Før eller senere kan man jo ikke overstyre slikt. Bare en tanke.

Anonymkode: fccda...cad

Skrevet

Det er helt sikkert greit å høre med skolen om han kan bytte, tror ikke det er uvanlig at foreldre spør om dette. Men de har jo satt sammen klassene mtp. fordeling av kjønn, alder, språkkompetanse mm., så det er ikke sikkert det er trivielt å få byttet. Hvis klassene er helt fulle, kan det selvsagt også være vanskelig.

Hos oss valgte de også å ikke ha geografisk inndeling i for neste års klasser, er det kanskje en ny strategi/"trend"?

Anonymkode: 94863...29f

Skrevet

Det er bare å spørre! For alt du vet kanskje andre som også ønsker å bytte.

Anonymkode: 98bff...17f

Skrevet

Jeg ville spurt, det er en kjempefordel å ha noen nærme når de begynner å gå til skolen, f.eks! 

Skrevet

Hos oss satte de heller ikke sammen klasser etter geografi. Jeg kjenner flere eksempler på at barn i nabohus ikke kom i samme klasse. Min sønn kom ikke i samme klasse som gutten som bor i huset nærmest oss. Da storebror begynte på skolen for 5 år siden kom han i klasse med alle nærmeste naboer som skulle begynne i første klasse. Kanskje det er en ny tankegang, men jeg synes også det er litt merkelig. Her er det 3 klasser og de kunne sikkert dannet en klasse med elever med 1-7 min gange fra hverandre, men de er spredt i 3 klasser. Vi fikk også beskjed om at det i utgangspunktet ikke er lov å bytte klasse.

Anonymkode: 9aeb0...3dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...