Gå til innhold

I hvilken svangerskapsuke fortalte du arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva var grunnen til at du gjorde det akkurat den uken?

Anonymkode: 27d5d...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne gang var jeg 16 uker på vei. Ventet på diverse resultater fra fostermedisinsk senter. 

Med de to eldste var jeg nok rundt 14 uker. Det passet å si det da. Ikke lett å skjule lenger. 

Anonymkode: 0f951...ca6

Skrevet

Uke 5, sist var det 4+2 

Jeg jobber i et risikoyrke uten mulighet for tilrettelegging, og må ut av tjeneste som gravid. 

Anonymkode: 67387...9a7

Skrevet

Rundt uke 16 alle gangene.

Skrevet

Uke 13. 

Anonymkode: 69a00...eda

Skrevet

Rundt uke 4. Jeg visste at jeg med stor sannsynlighet kom til å bli sykemeldt, og som eneste 'av mitt slag' på jobb er det ikke bare bare og erstatte meg/la være å erstatte meg. Så for å gi sjefen min en sjanse til å få en vikar var jeg tidlig åpen om det 😊 dessuten var det i min beste i.interesse at det kom inn en vikar, nå har jeg vært borte siden uke 5 og er 24 uker, godt å vite at alt ikke bare har ligget på vent i mellomtiden 🙈

Skrevet

Uke 13 :) hadde fortalt det et par uker før om det ikke var for at jeg hadde sommerferie. Har en fysisk krevende jobb der jeg i tillegg jobber mye alene. Visste at jeg ville trenge tilrettelegging (spesielt i form av å ha en ekstra person med meg til å avlaste deler av dagen) ganske tidlig selvom det akkurat da gikk fint, og at sjefen min da ville trenge å lete etter vikar ganske raskt. :)

Anonymkode: 78362...71e

Skrevet

Veke 8 😊 vart sjukmeldt den veka pga kvalme og oppkast.

Skrevet

Uke 5, da kom kvalmen. Jeg jobber i barnehage, bleier snørr og andre lukter ble helt uutholdelig for meg de første 16 ukene

Anonymkode: 88819...9ff

Skrevet

Forrige gang rundt uke 22, syntes vel det var på tide og offentliggjøre da...

Denne gangen fortalte jeg allerede i uke 5-6 pga andre arbeidsoppgaver som krever litt tilrettelegging.

Anonymkode: 77689...b66

Skrevet

I uke 11, bare fordi jeg ville si det til arbeidsgiver før jeg fortalte det til de andre, de fikk vite det i uke 12 😊

Anonymkode: 8475f...6b9

Skrevet

Med første så fortalte jeg det til sjefen etter 18 uker. Resten fikk vite det etter uke 24 og ultralyd.

Med nr.2 så fikk alle vite det etter uke 12 eller 13 pga en situasjon på jobb.

Anonymkode: 56ce9...c21

Skrevet

Til sjefen fortalte jeg det i uke 16, og de andre kollegaene og elevene mine i uke 18, da begynte det å synes :-)

Anonymkode: 70aeb...8b3

Skrevet

Når jeg var 4 uker med minste mann pga oppstart av en nye bhg. De 2 andre ganger rundt uke 10.

Anonymkode: 71b56...413

Skrevet

Det er for meg ufattelig st folk klarer å ikke fortelle slike nyheter flr det har gått fire-fem mnd, jeg sprekker lenge før! 

Sist fikk arbeidsgiver og alle andre vite det i uke 5, vi hadde prøverør og alle visste hva vi drev med og var spente pp våre vegne. 

Denne gangen skal jeg vente med å fortelle ledelsen til etter sommerferien, for sist fikk jeg en så dritt timeplan fordi jeg skulle ut i perm uansett. Det orker jeg ikke igjen, det skal være hyggelig å være på jobb. Nærmeste familie vet allerede, jeg har akkurat testet positivt☺️

Anonymkode: 473b0...b62

Skrevet

Var rundt 20 uker på vei da jeg fortalte det. Da begynte å synes så tenkte jeg bare fikk fortelle det før det var forseint der var en vikar jobb som gikk ut etter bare 2 måneder sener så tenkte jeg ikke ville få noe mer tilbud om jobb. Men han bare gratulerte meg og tilbudte meg jobb igjen etter permisjonen. 

Anonymkode: ae184...7f5

Skrevet

Med nr 1 uke 6-7. Ble brått sykemeldt med hyperemesis og følte ikke for å lyve 

Med nr 2 uke 6. Ga beskjed så raskt som mulig så de kunne organisere personalkabalen best mulig hvis jeg skulle få hyperemesis igjen (gikk en uke etter jeg ga beskjed før jeg fikk hyperemesis). 

Skrevet

Uke 12 første gang.

Uke 22 andre gangen. Hadde akkurat skiftet jobb, begynte å jobbe der i uke 12. Visste ikke at jeg var gravid da jeg søkte på stillingen.

Anonymkode: fe217...fca

Skrevet

6 uker på vei. Jeg valgte å si det så tidlig fordi jeg var så kvalm av jeg hadde store problemer med å jobbe. Sjefen kjørte meg like hardt som hun pleide så jeg var nødt til å si det får å få et snev av tilrettelegging. Uansett vanskelig å skjule når man er grønn i trynet, kaster opp minst en gang på jobb samt brekker seg av alle lukter (jobber på sykehus 😃). Alle skjønte det uansett etter noen dager.

Anonymkode: 1c442...272

Skrevet

Sjefen min spurte meg rett ut i uke 13, så da måtte jeg si det. Hadde hatt mye fravær pga. blødninger. Resten av kollegene mine fikk vite det i uke 19, etter ordinær ultralyd. Og det var kun fordi det da begynte å synes. Jeg ønsket å fortelle så sent som overhodet mulig.

Anonymkode: a3652...1a6

Skrevet

Uke 20 ca 

Anonymkode: cc115...06f

Skrevet
På 10.6.2017 den 14.18, Anonym bruker skrev:

Sjefen min spurte meg rett ut i uke 13, så da måtte jeg si det. Hadde hatt mye fravær pga. blødninger. Resten av kollegene mine fikk vite det i uke 19, etter ordinær ultralyd. Og det var kun fordi det da begynte å synes. Jeg ønsket å fortelle så sent som overhodet mulig.

Kan jeg spørre hvorfor du ville fortelle så sent som mulig? 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du ville fortelle så sent som mulig? 

Jeg blødde masse og hadde livmorkramper. Hvis jeg mistet er det bare to personer (av ca. 65) som jeg ønsket at skulle få vite at jeg hadde vært gravid. Derfor ønsket jeg å vente så lenge som mulig. 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blødde masse og hadde livmorkramper. Hvis jeg mistet er det bare to personer (av ca. 65) som jeg ønsket at skulle få vite at jeg hadde vært gravid. Derfor ønsket jeg å vente så lenge som mulig. 

Da skjønner jeg! Var ikke meningen å snoke..

Skrevet

Uke 5. Mine svangerskap har vært risikosvangerskap med oppfølging på sykehus en gang i uka, så jeg hadde behov for tilrettelegging av turnus. Sjefen var forøvrig informert om dette før jeg ble gravid, og jeg ga beskjed om år vi startet prøvingen. 

Anonymkode: 9d028...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...