Gå til innhold

IVF - hvor mange eggposer så du på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med IVF, kort regime, og er på stimuleringsdag åtte idag. Var på ultralyd og det var bare fire, evt. fem eggposer, som var 16, 15, 12, 11 og 9 mm, men det på 9 mm regnet ikke legen med at ville rekke å utvikle seg nok. Alle eggposene var i en eggstokk, og i den andre eggstokken var det ingen som hadde reagert på stimuleringen. Jeg hadde håpet å få flere egg ut enn fire, med tanke på at noen kanskje faller fra underveis... Håpet var også å få frosset noen, men det tror jeg vi kan se langt etter nå. Føler meg egentlig ganske skuffet nå... :-(

Lurer på hvor mange egg du fikk ut, hvor mange som ble befruktet og hvor mange du evt. fikk frosset. Ble du gravid?

Anonymkode: c20c8...b14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Responderte veldig på stimulering. Hadde mange eggposer på ul, tror 10-15 på hver side. Måtte redusere dosen de siste dagene. 

Ved egguttak ble det sprukket ca 30 eggposer, da de telte opp var det 12 egg i riktig størrelse og som var modne. Av de 12 overlevde 9 fem dager og ble flotte blastocyster. Jeg satte inn ett, fikk 8 på frys. Ble gravid på det ene. 

Etter innsett og positiv test ble jeg veldig dårlig. Overstimulering. Ble innlagt på sykehus. Eggstokkene var bare medium hardt rammet, men jeg tappet 6l væske fra buken. 

Ut fra det jeg hører fra venner og folk fb-grupper så er det en bonus å få noe på frys. Veldig mange får ut 1-4, hvorav 0-2 blir befruktet og ser ok ut på dag 2. De som får mange slik som jeg, er overstimulert, gir mange egg og øker mulighetene for å plukket ut det ene egget som er best, men er noe av det vondeste jeg har opplevd. 

De sier man trenger bare ett egg, så lenge det er et friskt og godt egg er det nok. Mange som får ut mange egg har andre utfordringer som gjør at man trenger ivf enn de som får ut få. Begge deler er like utfordrende å stå i når en tester negativt, igjen. 

Ofte ofrer man det største for å få med 1-3 av de som ligger i nedre grense. 

Kanskje du kan prøve å snu tankene: egg til frys er bonus. Å få egg som blir befruktet og ser bra ut til å sette inn er målet. Det holder med ett. 

Anonymkode: d6d1d...796

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Responderte veldig på stimulering. Hadde mange eggposer på ul, tror 10-15 på hver side. Måtte redusere dosen de siste dagene. 

Ved egguttak ble det sprukket ca 30 eggposer, da de telte opp var det 12 egg i riktig størrelse og som var modne. Av de 12 overlevde 9 fem dager og ble flotte blastocyster. Jeg satte inn ett, fikk 8 på frys. Ble gravid på det ene. 

Etter innsett og positiv test ble jeg veldig dårlig. Overstimulering. Ble innlagt på sykehus. Eggstokkene var bare medium hardt rammet, men jeg tappet 6l væske fra buken. 

Ut fra det jeg hører fra venner og folk fb-grupper så er det en bonus å få noe på frys. Veldig mange får ut 1-4, hvorav 0-2 blir befruktet og ser ok ut på dag 2. De som får mange slik som jeg, er overstimulert, gir mange egg og øker mulighetene for å plukket ut det ene egget som er best, men er noe av det vondeste jeg har opplevd. 

De sier man trenger bare ett egg, så lenge det er et friskt og godt egg er det nok. Mange som får ut mange egg har andre utfordringer som gjør at man trenger ivf enn de som får ut få. Begge deler er like utfordrende å stå i når en tester negativt, igjen. 

Ofte ofrer man det største for å få med 1-3 av de som ligger i nedre grense. 

Kanskje du kan prøve å snu tankene: egg til frys er bonus. Å få egg som blir befruktet og ser bra ut til å sette inn er målet. Det holder med ett. 

Anonymkode: d6d1d...796

Takk for svar! :-) Ja, det holder med ett egg av god kvalitet. Jeg bare bekymrer meg så veldig for at alle fire skal være av dårlig kvalitet. Pga alder og lav AMH-verdi, mente legen da vi vurderte IVF, at bare en av ti sykluser ville gi egg av god kvalitet ved naturlig prøving. Hvis det bare blir fire egg ut, føles sjansen så veldig liten for å finne det ene gode egget...

Anonymkode: c20c8...b14

Skrevet

De første forsøkene hadde jeg ganske mange egg, men ingen av disse overlevde befruktning. På nye medisiner fikk jeg få egg, fikk ut 4, 3 ble befruktet men kun ett overlevde befruktning. Jeg ble gravid. På søskenforsøket hadde jeg kun 3 modne egg, 2 overlevde befruktning og begge ble satt inn. Jeg ble gravid. Jeg fikk aldri noen egg på frys og hadde totalt 7 forsøk. 

For min del var det best med få egg. Man trenger bare ett for å bli gravid. 

Anonymkode: c3696...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...