Gå til innhold

En trent kvinnekropp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kvinner er nærmest svære! Ser lubben ut men er egentlig godt bygd av muskler. Er dette noe man må jobbe hardt for eller er det det som skjer når en lubben kvinne begynner å trene styrke?

Jeg er begynt å bli ganske lubben. Vil ha en tynn, definert kropp. Med midje og spretten rumpe. Nå har jeg svære hofter, bilring rundt livet, svær og bløt hengerumpe. Er 163 cm og veier 58 kg. Hvordan trener jeg for å bli tynn og ikke kraftig muskelbunt?

Anonymkode: 116f5...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jogging antar jeg. Samt mage og ryggmuskler. 

jeg er 161, 57kg og har "lange" slanke bein og definert midje. Jogger mye og trener styrke med lette vekter. Fokuset på styrke er overkropp, men tar litt på beina for å unngå pipestilker.

syns ikke jeg ser spesielt lubben ut. Tviler på at du er det. Du får legge ut bilde. Vil nok bare ha bekreftelse tenker jeg. Så her kommer det:

du ser helt sikkert smashing ut.. 

Anonymkode: ce295...0bd

Skrevet

En kvinnekropp er sjelden definert naturlig. Et fåtall er naturlig så slanke at de nærmest er definerte om de trener litt. De som driver med fitness er jo bare ordentlig definerte opp mot og i konkurransesesongen, ikke ellers - fordi det ikke er sunt og naturlig å ha så lav fettprosent at man er definert hele tiden.

Ut fra beskrivelsen din av kroppen din så vil jeg tro at du har trent lite eller ingenting (det du skriver om setet ditt) og at du spiser for mye karbohydrater ift. hva din kropp fungerer best på (forutsatt at du faktisk har bilring rundt livet).

Du er absolutt normalvektig, ikke lubben, og jeg får en følelse av at du har en litt urealistisk mening om din egen kropp.

Anbefaler deg å ta noen få timer hos privattrener for å få noen sikre og gode øvelser som du kan bruke fremover for å ta tak i de områdene du føler du har problemer med. Ved å trene vil du bli sterkere, du vil få strammere muskulatur, og du vil få litt større muskelfylde, men få kvinner får stor muskler. Du kan fint trene deg til en sprettrumpe, og du kan også trene deg til en flatere mage. Avhengig av kroppstype så kan du kanskje også trene deg til en litt mer markert midje, i hvert fall om du går ned den bilringen du påstå å ha (hvis du har en, noe jeg har vanskelig å forestille meg med den bmi'en du har). Bedre holdning som du får av riktig trening vil gjøre at du ser bedre ut. Om du også får bedre trente skuldre og armer så vil kroppen, ikke bare underkroppen, din se mer harmonisk ut.

Du er forholdsvis slank, mulig du kan gå ned noen få kilo, men det er ikke mange du bør gå ned. Glem det med definert kropp, for det er ikke realistisk å ha hele tiden og ikke sunt da heller. Men du kan trene deg til en flott kropp. Du skal ikke være redd for å bli en "kraftig muskelbunt", for det er få damer som naturlig bygger så mye muskelmasse at de blir "muskelbunter". De som gjør det trener ofte ekstremt mye, har kropper som bygger mer muskulatur naturlig - eller de bruker litt midler som ikke er helt lovlige.

Fokuser på et sunt kosthold som er riktig for din kropp og en trening som skal gjøre deg sterkere og gi deg bedre kondisjon - da vil du automatisk få en flottere kropp.

Anonymkode: 88cbe...48d

Skrevet

Søk på bikini fitness før og etter konkurranse. Man trenger fett på kroppen.

Anonymkode: 72fa4...6d0

Skrevet

Altså, du er ikke svær 😂 Regner med det er det du fisker etter. Er selv 56 kg. Halvtrent, men har bilring om jeg veier 48 kg også. 

80% er kosthold. Så der må du begynne.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen kvinner er nærmest svære! Ser lubben ut men er egentlig godt bygd av muskler. Er dette noe man må jobbe hardt for eller er det det som skjer når en lubben kvinne begynner å trene styrke?

Jeg er begynt å bli ganske lubben. Vil ha en tynn, definert kropp. Med midje og spretten rumpe. Nå har jeg svære hofter, bilring rundt livet, svær og bløt hengerumpe. Er 163 cm og veier 58 kg. Hvordan trener jeg for å bli tynn og ikke kraftig muskelbunt?

Anonymkode: 116f5...61b

Lubben er nok ordet med de tallene der ja..... 
Normalvektig er du! Skal du ha spretten rumpe må du trene rumpa.

Men fettet sitter der det vel, det går ikke an å punktslanke. Jeg får først tynnere fingre, deretter renner det av over skuldre og bryst når jeg går ned. Ræva er like feit uansett. Håper du ikke ligner meg.
Men kosthold er kg, trening er gram, uansett. Men for å stramme opp er det trening som gjelder. Tung styrketrening. Ingen damer blir svære av bare trening, da spiser de veldig mye i tillegg. 

Anonymkode: a5380...7f5

Skrevet

Det skjønner sikkert at dette er veldig individuelt og det finnes ikke en fasit for alle. Eks så trenger ikke treningsprogrammet til venninna di å fungere for deg. Det er mange faktorer som spiller inn. Kroppen er ikke så lite avansert at "alle" kan trene likedan og oppnå samme mål

Anonymkode: 9f56e...666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...