Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 De siste ukene har jeg slitt med lårbenet. Veldig ekkelt. Får smerter og føles som om det skal hoppe ut av posisjonen sin! Jeg rykker til når det skjer. Har ikke falt og slått meg. Skjer ofte hvis jeg står i en spesiell stilling. Har vondt når jeg går… hva kan dette være? Det er venstre lårben, og smerten sitter da der det slutter og inni der, ut mot skrittet og lysken, og litt bak. Blir bekymret, og aner ikke hvorfor det er sånn plutselig. Har også litt vondt i hoften på den siden. Anonymkode: f9989...934
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Hva med en legetime? Anonymkode: 94dee...837
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Stram muskulatur? Stram hoftebøyer, muskler innside lår og sete kan gi slike symptomer. Anonymkode: 67f46...008
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stram muskulatur? Stram hoftebøyer, muskler innside lår og sete kan gi slike symptomer. Anonymkode: 67f46...008 Ok, men hvordan får man stram muskulatur, da? Anonymkode: f9989...934
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok, men hvordan får man stram muskulatur, da? Anonymkode: f9989...934 Sitte i feil stillinger, sitte for mye, feiltrening, overtrening, strekk, feilbelastning, blant annet. Hva har du gjort i tiden før du fikk dette? Anonymkode: 67f46...008
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitte i feil stillinger, sitte for mye, feiltrening, overtrening, strekk, feilbelastning, blant annet. Hva har du gjort i tiden før du fikk dette? Anonymkode: 67f46...008 Jeg har kanskje sittet mer i en stol jeg ikke har pleid å sitte i. Men har drevet endel ute i hagen... båret jord, plantet om, stått mye bøyd. Anonymkode: f9989...934
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kanskje sittet mer i en stol jeg ikke har pleid å sitte i. Men har drevet endel ute i hagen... båret jord, plantet om, stått mye bøyd. Anonymkode: f9989...934 Da er det nok en kombinasjon av de to, vil jeg tro. Det kan også være du har en låsning i korsrygg/bekken pga. hagearbeidet. Forsøk å tøye hoftebøyeren, innside lår, fremside lår og sete i helgen og se om det blir bedre. Etter du har tøyd kan du også legge deg i "universalstillingen" yogaøvelse og se om det er noen låsninger som smetter på plass. Om det ikke blir bedre av det over helgen (tøy godt to ganger om dagen, holde hver tøyning 30-60 sekunder), oppsøk en kiropraktor eller naprapat neste uke. Anonymkode: 67f46...008
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 Stikk til fastlegen og få det sjekket. Hvis ingen funn, så varm opp og bøy og tøy :-) Men uten og vite alder og historikk så syntes jeg du skal være litt forsiktig med å teste for mye "selvhjelp" først. Det kan være feks slitasje i ledd osv, som du kan gjøre verre. Anonymkode: b2c1c...af4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stikk til fastlegen og få det sjekket. Hvis ingen funn, så varm opp og bøy og tøy :-) Men uten og vite alder og historikk så syntes jeg du skal være litt forsiktig med å teste for mye "selvhjelp" først. Det kan være feks slitasje i ledd osv, som du kan gjøre verre. Anonymkode: b2c1c...af4 Jeg er 26 Anonymkode: f9989...934
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det nok en kombinasjon av de to, vil jeg tro. Det kan også være du har en låsning i korsrygg/bekken pga. hagearbeidet. Forsøk å tøye hoftebøyeren, innside lår, fremside lår og sete i helgen og se om det blir bedre. Etter du har tøyd kan du også legge deg i "universalstillingen" yogaøvelse og se om det er noen låsninger som smetter på plass. Om det ikke blir bedre av det over helgen (tøy godt to ganger om dagen, holde hver tøyning 30-60 sekunder), oppsøk en kiropraktor eller naprapat neste uke. Anonymkode: 67f46...008 Ja, må vel være det... huff... får gjøre noen øvelser. Merkelige greier da Det startet egentlig med at jeg gjorde en rar bevegelse i en butikk (ikke noe brått), så har det kommet siden Anonymkode: f9989...934
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, må vel være det... huff... får gjøre noen øvelser. Merkelige greier da Det startet egentlig med at jeg gjorde en rar bevegelse i en butikk (ikke noe brått), så har det kommet siden Anonymkode: f9989...934 Ut fra det du sier så vil jeg tro det er en kombinasjon med stram muskulatur og ev. en låsning. Å tøye lett i helgen er ikke farlig, men blir det ikke bedre så kontakt kiropraktor eller naprapat over helgen, da kan du få hjelp. En kiropraktor kan også henvise deg videre om det skulle være nødvendig. Og de er som regel bedre på å teste muskel-skjelett-nevrologi enn det den jevne fastlegen er. Anonymkode: 67f46...008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå