Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Vi tenkte ta et par overnattinger i Oslo i forbindelse med annen reise. Gutten har ikke vært der tidligere, så det blir et stopp for å oppleve hovedstaden. Rekker ikke så mye på 2/3 dager, men blir bare meg og han så litt får vi nok tid til. Har ikke med bil. Tips til overnattinger og ting vi bør få med oss? Anonymkode: c36bb...9a7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Spørs jo hva han liker, men jeg personlig ville nok hvertfall tatt en tur innom Tusenfryd. Det er midt i blinken for en 10åring! Anonymkode: 4da2b...390
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Teknisk museum, rusle rundt på Aker brygge, fredssenteret, barnekunstmuseet, akershus festning, slottet Anonymkode: 81ab2...86a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 For min 10-åring var det veldig stas å se slottet, så det må du ha med Lunsj og en is på Aker brygge og en runde på festningen er også obligatorisk synes jeg Anonymkode: 1a5a2...24e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Takk. Tusenfryd vurderer jeg. Vi har reist ganske mye så han har vært i flere ulike fornøyelsesparker i andre land, men ja: mulig vi tar en tur. Går det busser direkte dit? Han er interessert i historie, og vil nok gjerne gå både til slottet og Vigelandsparken. Vurderer et museum også, det bruker vi besøke når vi er på ferie;) Anonymkode: c36bb...9a7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Teknisk museum, rusle rundt på Aker brygge, fredssenteret, barnekunstmuseet, akershus festning, slottet Anonymkode: 81ab2...86a Tusen takk, skal sjekke dette ut:)) Anonymkode: c36bb...9a7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: For min 10-åring var det veldig stas å se slottet, så det må du ha med Lunsj og en is på Aker brygge og en runde på festningen er også obligatorisk synes jeg Anonymkode: 1a5a2...24e Ja, slottet må vi nok absolutt "besøke";) Takk for tips, Aker brygge er nok også noe vi må få med oss:)) Anonymkode: c36bb...9a7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, slottet må vi nok absolutt "besøke";) Takk for tips, Aker brygge er nok også noe vi må få med oss:)) Anonymkode: c36bb...9a7 Om han er glad i historie må dere absolutt ta runden på Akershus festning også. Tror de har guidede turer der om sommeren og det er spennende. Alt fra stall med hester til fangehull, og den er virkelig imponerende stor, med høye vegger i kjempestore stein, bygget lenge før moderne heisekraner til hjelp. Anonymkode: 1a5a2...24e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han er glad i historie må dere absolutt ta runden på Akershus festning også. Tror de har guidede turer der om sommeren og det er spennende. Alt fra stall med hester til fangehull, og den er virkelig imponerende stor, med høye vegger i kjempestore stein, bygget lenge før moderne heisekraner til hjelp. Anonymkode: 1a5a2...24e Takk:)) Anonymkode: c36bb...9a7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Tusenfryd vurderer jeg. Vi har reist ganske mye så han har vært i flere ulike fornøyelsesparker i andre land, men ja: mulig vi tar en tur. Går det busser direkte dit? Han er interessert i historie, og vil nok gjerne gå både til slottet og Vigelandsparken. Vurderer et museum også, det bruker vi besøke når vi er på ferie;) Anonymkode: c36bb...9a7 Hvis dere har vært i mange andre fornøyelsesparker er det stor sannsynlighet for at dere blir skuffet i tusenfryd😬 Husk i alle fall å ta med mat hvis dere drar. Akerhus festning er veldig gøy, og en tur til øyene er også fint. Liker dere thaimat er det moro for barn å spise på Yayas (mer barnevennlig enn kulinarisk, men maten er helt ok). Anonymkode: d6c4f...b61
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere har vært i mange andre fornøyelsesparker er det stor sannsynlighet for at dere blir skuffet i tusenfryd😬 Husk i alle fall å ta med mat hvis dere drar. Akerhus festning er veldig gøy, og en tur til øyene er også fint. Liker dere thaimat er det moro for barn å spise på Yayas (mer barnevennlig enn kulinarisk, men maten er helt ok). Anonymkode: d6c4f...b61 Ja, jeg har tenkt tanken, men så er det slik at mange har vært i Tusenfryd og han har hørt mye om det, så han ønsker jo se. Men går jo gjerne med en dag til noe sånt, og jeg er "allergisk" mot karuseller så han må kjøre alene da. Må tenke litt på det:) Anonymkode: c36bb...9a7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 Drit i Tusenfryd. Alle fornøyelsesparker er like. Dra i Holmenkollen, opp i tårnet, og i reptilparken, på slottet om det er omvisning, på spøkelsesbyvandring http://spøkelsesvandring.no/ på kvelden, gå på Hjemmefrontmuseet, dra ut på øyene. Anonymkode: dde7c...5a5
Blondzilla Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 Skjønner ikke hvorfor så mange anbefaler reptilparken i sånne tråder. Det er et virkelig nitrist sted, og unnagjort på 15 min. Du har fått mange bra tips, men dere bør absølutt teste klatreparken. Mye morsommere enn Tusenfryd. Da kan man også ta en titt på Holmenkollen i samme slengen.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 Vi var der nyleg med ein 6 og 8 åring, og kjøpte Oslopass. Då kunne vi besøkje mange attraksjonar og reise med buss,t-bane og båt så mykje vi ville (usikker om båtane ut til øyane er med, men iallefall til Bygdøy) Mine var faktisk mest imponert over vikingskipa mm. Neste gang vert det Akershus festning, for det fekk vi ikkje med oss. Omvisning på slottet er nok og kjekt, om ein er der når det føregår. Anonymkode: 20ae2...db8
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 Dropp tusenfryd. Opplev byen. Oslo er deilig. Slottet, Tjuvholmen med brygga, gå sjøveien til Operaen om dere orker, videre gjennom Bjørvika, der kan ser bade i havsbadet. Se på festningen, den er kul. Spis på mækkern, ta en kebab. Dra til Nansenmuseet. Se på vikingskipene. Ha teknisk museum i bakhånd. Bo sentralt. Anonymkode: 0b13a...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå