Gå til innhold

Noen som husker meg med svær hårknute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er enda ikke ute og jeg begynner å innse at jeg må ha hjelp av frisør eller klippe..😟 Men jeg får meg bare ikke til å ringe frisør. Jeg sliter med angst og det er en prøvelse for meg å sitte så lenge på samme sted i utgangspunktet. Det å møte på en frisør som latterliggjør meg eller som jeg ser snakker om meg til andre kolleger orker jeg bare ikke.... ville dere bare ha klippet selv? Jeg må nok fjerne alt😪

Anonymkode: 5d6db...7c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en venninne, søster eller noe som kan hjelpe deg da?

Jeg har både en mamma og en venninne med langhåret katt, de er vant til å klippe og gre ut knuter i pels, så de hadde sikkert kunnet hjelpe meg også om jeg trengte det ;)

Anonymkode: 4d966...d35

Skrevet

Nei, jeg ville ikke klippet selv. Har du noen som kan bli med deg? 

Jeg er sikker på at frisøren ikke vil latterliggjøre deg! 

Håper det ordner seg for deg!

Anonymkode: 2cc3d...7a9

Skrevet

Frisøren kommet ikke til å latterliggjøre deg. Men du må ringe først og høre med salongen, for dette er ikke akkurat vanlig frisørarbeid, og ikke noe de har på prislisten. 

Skrevet

Jeg forstår ikke helt resonnementet ditt, men det er vel det som er med angst, at det ikke er rasjonelt? Jeg tenker at det må være mye greiere å reise til en frisør, som helt sikkert har sett mye rart og som ikke vil tenke på annet enn å fjerne floken (og hvis frisøren snakker med kollegaer så kan jeg garantere at det er for å finne en god løsning på akkurat det problemet), enn å gå rundt i hverdagen med denne floken? 

Anonymkode: 936e0...06d

Skrevet

Hvor ille er det? Jeg har hatt ganske stor hårknute og har løst det med å ha i masse balsam (evt.balsam spray) og gre med det i. Vil også anbefale deg en hårbørste som heter wet brush hh Simonsen (kan bestilles på nett). Den er fantastisk mot knuter. 

Anonymkode: 06ec8...f61

Skrevet

Kan skjønne at frisøren ikke latterliggjør deg! Om noe så ser hun det som en utfordring😊 ring og forklar problemet når du bestiller time, så slipper du å gjøre det mens du sitter i stolen. Dette er helt sikkert ikke noe frisøren reagerer negativt på. 

Jeg ville i hvert fall ikke klippet selv, det hadde jeg aldri tatt sjansen på. 

Lykke til!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ille er det? Jeg har hatt ganske stor hårknute og har løst det med å ha i masse balsam (evt.balsam spray) og gre med det i. Vil også anbefale deg en hårbørste som heter wet brush hh Simonsen (kan bestilles på nett). Den er fantastisk mot knuter. 

IMG_2019.thumb.JPG.976356bbf682d507607f7688c9164604.JPG

Skrevet

masse balsam.. løs opp litt og litt med fingrene - start helt ytterst. Det kommer til å ta tid! men dette fikser du selv..

Anonymkode: b79e4...fdd

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, kan jo ikke annet enn å le 

Hvordan har du klart å skjule dette på jobb osv, synes det ikke når du tar i en hestehale? Ingen som har bemerket det? 

Hadde du vært min venninne eller søster skulle jeg gjerne hjulpet deg. Balsam, fingrene, grovtannet kam, børste og kanskje et par små snitt med saksa. Vi kunne ledd, tøyset og jobbet med den et par timer 

Er ikke så lett å se hva man gjør selv oppi der, du må nok be om hjelp 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, kan jo ikke annet enn å le 

Hvordan har du klart å skjule dette på jobb osv, synes det ikke når du tar i en hestehale? Ingen som har bemerket det? 

Hadde du vært min venninne eller søster skulle jeg gjerne hjulpet deg. Balsam, fingrene, grovtannet kam, børste og kanskje et par små snitt med saksa. Vi kunne ledd, tøyset og jobbet med den et par timer 

Er ikke så lett å se hva man gjør selv oppi der, du må nok be om hjelp 

Haha, vet det.. det er helt tragikomisk. Jeg skal prøve med masse balsam... er alene med baby hele dagen, så sliter sånn med overskudd og tid til å gre håret... min samboer grer meg innimellom på kveldene, men han begynner å gi opp han også. Takk for svaret ditt. ❤️

Skrevet

Jeg skulle gjerne hjulpet deg - det der ser jo ut som en herlig utfordring!

*klør i fingrene*

Jeg tror en frisør vil synes det er litt gøy å få en annen utfordring enn "kort i nakken"😜Si ofra når du bestiller time. Skriv evt ned hva du vil si, så du bare kan lese opp når du ringer👍

Feks: "Hei!

Jeg vil bestille time på torsdag. Jeg har en stor hårknute og skjønner at det kan virke morsomt, men ønsker at du ikke tuller med det når jeg kommer. "

Bruk dine egne ord.

lykke til!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville absolutt bestilt den børsten jeg anbefaler. Det var en redning når det kom til mitt hår(som ser ut som ditt).

Gre det ut i vått hår forsiktig med masse balsam og hjelp med fingre.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville absolutt bestilt den børsten jeg anbefaler. Det var en redning når det kom til mitt hår(som ser ut som ditt).

Gre det ut i vått hår forsiktig med masse balsam og hjelp med fingre.

Tusen takk for råd. Skal absolutt kjøpe den børsten å prøve👍🏻

Skrevet

Men hvordan skjuler du dette om dagen? For nå har du jo gått slik i flere uker.

Anonymkode: 17942...f9c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan skjuler du dette om dagen? For nå har du jo gått slik i flere uker.

Anonymkode: 17942...f9c

Jeg klarer å gre det bak og sette det i en høy dult.. men jeg ser ut som et romvesen. 

Skrevet

Gni det inn med hårolje? Bruk kam og begynn å kamme ytterst. 

Anonymkode: a6b80...987

Skrevet

Jeg har hatt en sånn, hele bakhodet mitt var en slik stor knute, og jeg kunne ikke sette det opp ;)

Jeg brukte kjøpte meg en hårkur (husker den kosta litt), tok det i før jeg la meg og sov med det over natten, så begynte jeg å gre på morgenen, begynte nederst og jobbet meg oppover. Skylte ut kuren, og så gjorde jeg det samme på kvelden (sov med kur og gredde dagen etter). Det måtte gjøres en stund, for håret var blitt ganske krusete..men da jeg fikk det helt ut rettet jeg ut håret (fikk flatet ut det som var krusete), og så passet jeg på å gre meg morgen og kveld etter det. Ikke hatt problemet siden :)

Jeg kan love deg at en frisør ikke vil latterliggjøre eller baksnakke deg også dette. De har nok sett det før, de har også sett verre ting :)

Anonymkode: aec6b...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...