Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Har ei venninne som er i ferd med og gjøre noe svært dumt i mine øyne og det går utover ungene hennes i tillegg. Alle himler med øynene og blir sjokkerte, men ingen sier noe... Bør jeg si min mening eller bare holde munn? Jeg har forøvrig forsøkt si noe, men ikke tydelig og forsøket forsvinner litt i mengden av mennesker som bare ønsker lykke til Anonymkode: 5230c...bb6
Nyttårs barn Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Hvis det ikke er av typen starte med dop, så tenker jeg hun må nesten få gjøre sine egne "feil" Det er sjelden populært med uoppfordrede råd
Himmel og hav Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Du trenger ikke si "dette synes jeg er dumt", men du kan jo uttrykke din bekymring for om det hun skal gjøre nå er helt gjennomtenkt ved å stille noen spørsmål. "Hva synes ungene om å flytte til fjells, da?" , "Hva skal du drive med og leve av på Tahiti?", "Er du sikker på at du kan tjene til livets opphold som magedanser?"
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 For å svare generelr på spørsmålet i overskriften, så ønsker jeg en mer åpen meningskultur. Jeg er født og oppvokst i Norge men synes det er for vanskelig å få tak i hva folk mener, det skal alltid hintes og tilsløres og få tør å stå opp og si Hør, dette mener jeg! Hvis venninna di ikke gjør noe ulovlig eller skadelig så tenker jeg, la henne få oppleve det selv. Vær der hvis hun trenger hjelp. Anonymkode: 7308f...dcd
Hjertefru Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: For å svare generelr på spørsmålet i overskriften, så ønsker jeg en mer åpen meningskultur. Jeg er født og oppvokst i Norge men synes det er for vanskelig å få tak i hva folk mener, det skal alltid hintes og tilsløres og få tør å stå opp og si Hør, dette mener jeg! Hvis venninna di ikke gjør noe ulovlig eller skadelig så tenker jeg, la henne få oppleve det selv. Vær der hvis hun trenger hjelp. Anonymkode: 7308f...dcd Enig i det med at nordmenn kan bli litt tydeligere. Sier ofte rett ut hva jeg mener, men vurderer konsekvensene først. I HIS tilfelle syns jeg at Himmel og hav hadde et godt råd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå