Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Han er 11 år og sliter sosialt... Han er født sent på året og er litt umoden . I tillegg er han urolig. Han elsker å henge ute, utforske og klatre. Guttene i klassen hans sitter bare og spiller og det er ikke rom hos dem for min sønn. Flere som opplever dette? Tips til hva vi kan gjøre? Anonymkode: d13bf...25f
blabla1 Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Meld han på fritidsaktiviteter, kanskje speideren er noe for han :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Det første som slo meg var klatring. Hvis det er noen form for organisert klatring rundt dere kan han gjerne ha glede av å gå på det en gang eller to i uka. I tillegg kan du snakke med lærer. Kanskje kan skolen være mer behjelpelige med å koble ham sammen med andre. Et supertriks er jo å bli dritgod i hva nå enn disse andre guttene spiller på data, da, men det er kanskje ikke gutten din så interessert i.. Jeg får så vondt av dem som føler seg utenfor, men det går seg som regel til, heldigvis. Det handler bare om å finne sin "gjeng", og det er slett ikke alltid den finnes i klassemiljøet. Anonymkode: 584ac...ed4
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Det er ikke noen aktiviteter der dere bor som han kunne begynt på gjerne en aktivitet som ikke er så aldersdelt? Da kan ha få seg venner han deler interesser med og som er på hans nivå. Jeg tenker da f.eks. en klatregruppe, speider eller tilsvarende da disse er mye ute. Kanskje der finnes en gruppe foreldre og barn som drar på turer sammen f.eks. geocaching der han kan finne venner? Liker han teater? Kanskje der er en teatergruppe i nærheten? Om han sliter litt sosialt kan teater være god trening. I tillegg er det ofte et større mangfold på et teater, men stor takhøyde for at folk er annerledes. Anonymkode: bd0d6...20f
Skylander Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Hvis dere bor i nærheten av Trondheim så har vi plass for flere venner, både jeg og min sønn på 11 ☺
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Sønnen min har gått på flere fritidsaktiviteter uten å bli kjent med noen likevel.Blir dessverre sånn når de andre kjenner hverandre fra før. Anonymkode: 1ed62...ed5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 Takk for flere gode tips. Vi har prøvd noen aktiviteter uten hell. Problemet har vært at de han kjenner slutter, og da har ikke han ønsket å fortsette heller! Jeg er fra Trondheim, men vi bor dessverre en helt annen plass. Er i Trondheim i feriene da! 😊 Anonymkode: d13bf...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå