Gå til innhold

Uke 39, hodepine og slakk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utrulig nok sove dei siste nettene. Er meir trøtt og kjennes på kroppen at det straks er tid for fødsel :)

Men idag er eg utrulig rar i kroppen. Hodepine, trøtt, slakk og har ein uro i kroppen. Har ikkje ødem. Nåken som har opplevd det samme? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært på kontroll i det siste? Hodepine kan være pga svangerskapsforgiftning. Du bør ta urinprøve og måle blodtrykket. 

Anonymkode: 5eb12...f95

Skrevet

Jeg følte meg syk i uke 37. Hadde litt vondt i hodet, men ikke noe enormt. Syntes det var mer behagelig å være inne enn ute i dagslys. 

Etter to dager med laber form, ringte jeg føden, og ble anbefalt å komme innom for en sjekk, da blodtrykket mitt hadde steget litt på siste kontrollene.

Viste seg at  jeg hadde blodtrykk på 199/136(!) og jeg ble akutt innlagt. Urinen var fin, så jeg hadde ikke svangerskapsforgiftning. Men noe som kalles høyt blodtrykk i svangerskapet  (svangerskapsindusert hypertensjon). Etter et par dager på sykehus på blodtrykksreduserende medisiner, begynte jeg å kaste opp av hodeverk, og fødselen ble satt igang pga frykt for at jeg skulle få hjerneblødning. 

Det gikk helt fint, jeg måtte gå på medisiner noen måneder etter fødselen pga blodtrykket. Men så ble jeg frisk igjen. 

Ble litt langt. Men poenget var at jeg følte meg bare i laber form. Og hadde aldri kommet på at jeg var alvorlig syk. Så det kan være lurt å ta en telefon til føden. Sier ikke du er alvorlig syk altså!, men en telefon er alltid lurt om du er usikker. 

Lykke til!

Anonymkode: 8e2ae...771

Skrevet

Var på kontroll for 2 dager si. Alt fint :) lavt blodtrykk som vanlig.

Skummelt kor lite symptom du hadde med så høgt trykk 😮 godt da endte bra!

Tenkte å sjå det ann her. Hodepinen er vekke med paracette. Men er så umåtelig trøtt å slakk 🙁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...