Gå til innhold

Noen som har valgt å beholde men så tok abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne er nå 8 uker på vei, bestemte seg for å beholde barnet, men nå har hun ombestemt seg og vil ikke beholde likevel fordi hun innså at det blir for tøfft for henne å få et barn nå. Jeg er bekymret for at hun vil angre seg siden hun var så bestemt på å beholde.

Noen som har gjort noe lignende? Hvordan hjelper jeg henne best til å være sikker på at hun tar riktig valget?

Anonymkode: 683a5...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne prate ut med fastlege eller jordmor! Hun må ikke ta forhastede beslutninger! Blir hun påvirket av noen som er negative til graviditeten? Dette er hennes valg alene! Støtt henne og gjør det klart for henne at det går bra om hun beholder!

Anonymkode: 60b8b...4d8

Skrevet

Det går bra om hun tar abort òg.

Anonymkode: 24010...09c

Skrevet

Hun sier hun fikk mye mas om å beholde barnet og at hun kan bli en bra mor, men hun føler bare det ikke er riktig tidspunkt..

Anonymkode: 683a5...260

Skrevet

Da har hun jo tenkt gjennom det da. Om hun sa hun skulle beholde pga mas var det jo ikke riktig for henne å beholde. Om du er bekymret for henne er det beste å støtte henen. Selve avgjørelser  kan jo bare hun ta ...

Anonymkode: ddd6a...563

Skrevet

Hvis hun tar abort, kan hun antakeligvis få barn senere (jeg vet, ikke alltid, men som regel). Hvis hun beholder, blir hun mor nå. Hvis det ikke føles riktig for henne å bli mor nå, så har hun tenkt gjennom det og kommet fram til en beslutning.

Anonymkode: 0d8b6...7b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...